سخنگوی ی.پ.گ: ترکیه قبرهای ٧١ غیرنظامی و مبارز عفرین اشغالی را گشوده است

نوری محمود ادعاهای دولت ترکیه در مورد «گور جمعی» را کذب محض خواند و افزود جنازه‌هایی که مزدوران ترک به نبش قبر آنان دست زده‌اند متعلق به مبارزان و غیرنظامیانی است که در مقاومت عفرین به شهادت رسیده‌اند.

نوری محمود، سخنگوی یگان‌های مدافع خلق (ه.پ.گ) با تکذیب ادعاهای دولت ترک در مورد کشف «گور جمعی» در شهر عفرین افزود که ترکیه به نبش قبر شهیدان مقاومت عفرین دست زده است.

نوری محمود اعلام کرد:"زمانیکه دولت اشغالگر ترک در حال نزدیک شدن به شهر عفرین بود این گورستان در مرکز شهر عفرین ساخته شد. در این گورستان اجساد ٧١ شهید دفن شده است که در نتیجه حملات و توپباران ترکیه علیه عفرین به شهادت رسیدند. در این آرامگاه ١۴ جنازه مبارزان ی.پ.گ، ١٢ جنازه مبارزان ی.پ.ژ، ۵ جنازه نیروهای آسایش، ٣ جنازه اعضای جبهه‌ الأکراد، یک جنازه عضو نیروهای خوددفاعی، ۵ جنازه غیرنظامیان عفرین که هویت آن محرز است، ٣١ جنازه مبارزان و غیرنظامیان که هنوز هویت آنان محرز نشده است دفن شده‌اند."

نوری محمود پیامی ویدیویی را در وبسایت رسمی ی.پ.گ منتشر کرد.

'قتل‌عام رویکرد رژیم ترک و ضمیمه‌های آن داعش، القاعده، جبهه‌النصره و اخوان المسلمین است'

نوری محمد خاطرنشان کرد که رژیم ترکیه و گروه‌های وابسته به آن همچون داعش، جبهه‌النصره و اخوان المسلمین در مناطق مختلف سوریه که اشغال شده‌اند به ترویج فساد می‌پردازند و تمامی جرایم ضدبشری آنان مستند شده‌اند.

سخنگوی ی.پ.گ اعلام کرد که وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای که در خروجی وبسایت خبرگزاری آناتولی منتشر کرد ادعا کرده است که یک گور جمعی را در نزدیکی شهر عفرین کشف کرده‌اند که اجساد کشته شدگان یک قتل‌عام مدتی قبل از اشغال این شهر در آن دفن شده‌اند. نوری محمود ضمن مردود دانستن ادعای وزارت دفاع ترکیه گفت؛ قتل‌عام رویکرد دولت ترکیه و ضمیمه‌هایش از جمله مزدوران داعش، القاعده، جبهه‌النصره و اخوان المسلمین است."

نوری محمود خاطرنشان کرد که گروه‌های مزدور وابسته به ترکیه در عفرین اشغالی علیه موازین و معیارهای بین‌المللی و اجتماعی به جنایت دست می‌زنند و افزود:"آنان هر کاری را برای خود حلال می‌دانند، تمامی رویکردها را برای نابودی پروژه دمکراتیک ما که تمامی طیف‌های منطقه از آن صیانت به عمل آورده‌اند به کار می‌گیرند."

سخنگوی ی.پ.گ افزود که سیاست‌های رژیم ترکیه در سوریه و جهان ماهیت سیاه دولت ترک و حاکمیت آن را افشا کرده است و خاطرنشان کرد:"دولت اشغالگر ترکیه به تمامی اقدامات ضداخلاقی علیه انقلاب روژاوای کوردستان و شمال و شرق سوریه دست می‌زند."

'٧١ جنازه مبارزان و غیرنظامیان در این قبرستان دفن شده‌اند'

نوری محمود یادآور شد که رژیم ترکیه قبرستانی را که محل دفن مبارزان و غیرنظامیان عفرین در زمان حملات دولت اشغالگر ترک در نزدیکی بیمارستان عفرین واقع شده است گشوده است و افزود:"در این قبرستان ٧١ جسد بر اساس عرف و سنت جامعه کوردستان دفن شده‌اند. تعدادی از جنازه‌ها مبارزانی هستند که در جریان پاسخ به حملات اشغالگرانه ترکیه به شهادت رسیده‌اند، برخی دیگر اجساد غیرنظامیانی است که در جریان حملات دولت اشغالگر ترک به محله محمودیه و اطراف بیمارستان عفرین به شهادت رسیده‌اند."

سخنگوی ی.پ.گ اظهار کرد که دولت اشغالگر ترک در تلاش است تا این قبرستان را به عنوان «قبر جمعی» نشان دهد و افزود:"هدف ترکیه از این ادعا سیاه‌نمایی علیه انقلاب ماست. واقعیت این است که این گورستان شهیدان ما ست که در جریان دفاع از عفرین جان خود را فدا کرده‌اند. خلق عفرین طبق مدارک و قوانین بین‌المللی اجساد این مبارزان را دفن کرده‌اند."

نوری محمود افزود که در این قبرستان اجساد ٧١ شهید مبارز شمال و شرق سوریه دفن شده‌اند و افزود:"این شهیدان مایه شرف و افتخار ما هستند."

'نبش قبر شهیدان با درخواست اردوغان صورت گرفته است'

نوری محمود در ادامه خطاب به جامعه بین‌المللی خواستار توجه به اعمال دولت اشغالگر ترک و مزدورانش در عفرین اشغالی و سیاست‌های کثیف آنان علیه ساکنان منطقه شد و افزود:"خلقمان و تمامی جهان باید بدانند که این رژیم و مزدورانش به کثیف‌ترین جنایت‌ها در حق ارزش‌ها و موازین اخلاقی بشری دست زده‌اند تا به اهداف خود دست یابند. تمامی جرایمی که در عفرین به انجام می‌رسند هیچ ارتباطی با انقلاب سوریه ندارند، اما هدف تمامی این سیاست‌ها دست‌یابی به خواسته‌های رئیس جمهوری ترکیه طیب اردوغان است."

نوری محمود در ادامه با اشاره به جرایم مزدوران رژیم ترکیه در عفرین اشغالی گفت که قبرستان شهید رفیق در روستای متینا در عفرین، قبرستان شهید سیدو در روستای قازقلی بخش جندرس را تخریب کرده‌اند.

سخنگوی ی.پ.گ در پایان سخنان خود دلیل ایجاد قبرستان شهیدان در داخل شهر عفرین را اعلام کرده و افزود:"دلیل ایجاد این قبرستان این بود که ارتش اشغالگر ترکیه و مزدوران آن نزدیک مزار شهدا شده بودند، بنابراین مزار در مرکز شهر در نزدیکی بیمارستان عفرین ایجاد شد."