الایوبی: اردوغان مرتکب جرایم جنگی شده و تهدیدی برای کشورهای عرب است

رئیس جمهوری ترکیه مسئول کشتار و ویران‌های روی در شمال-شرق سوریه و لیبی است

رئیس مرکز مطالعات امور استراتژیک قدس عربی، زیاد الایوبی در رابطه با دخالت ترکیه در کشورهای خاورمیانه اظهار داشت: تمامی گزارش‌های اطلاعاتی منتشر شده نشان می‌دهند و تاکید می‌کنند که اردوغان ترکیه را به مکانی برای آموزش تروریستها و بویژه طرفدارن اخوان المسلمین و انتقال آنها به شمال-شرق سوریه و لیبی تبدیل کرده است. این گروه‌های مسلح در پایگاههای نظامی وابسته به ارتش ترکیه آموزش‌های نظامی پیشرفته را فرا می‌گیرند. سپس ترکیه این افراد را به شمال-شرق سوریه منتقل کرده یا از طریق دریا و هوا به لیبی منتقل می‌کند تا دوشادوش شبه نظامیان علیه ارتش ملی لیبی به رهبری ژنرال خلیفه حفتر به جنگ بپردازند.

 الایوبی خاطرنشان ساخت که اردوغان حمایت از گروههای تروریست و افراطی در کشورهای عربی را هدفی برای خود تعریف کرده است و تلاش دارد تا اشغالگری را بر مبنای تاریخ عثمانی بر سرزمینهای عربی احیا نماید و بار دیگر بر ملت عربی استیلا پیدا کند، امنیت ملی کشورهای عربی را تهدید کند.

 الایوبی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اردوغان و گروه‌های اخوان‌المسلمین با این هدف که امیدهای آنان را برای دستیابی به حق تعیین سرنوشت بر باد دهند، علیه کورد مرتکب جرایم جنگی می‌شوند، اردوغان یک مجرم جنگی خطرناک به شمار می‌رود. باید به دلیل جرایم وحشیانه خود علیه کودکان، زنان و غیرنظامیان در شمال سوریه محاکمه شود. هیچ بهانه‌ای برای این جرایم وجود ندارد.

 الایوبی از تمامی کشورهای عربی درخواست نمود که جبهه متحد نظامی و سیاسی را در مقابل تهدیدهای دائمی اردوغان ایجاد و در مقابل رویه پرخاشگرانه وی ایستادگی کنند. زیرا اقدامات وی علیه امنیت ملی عربی است.