حاشیه‌های کنفرانس مکه

...سرهنگ المالکی در این کنفرانس خبری با اشاره به نقش آفرینی‌های ایران در منطقه گفت: جنگ یمن گزینه ما نبوده است اما جنگی است که بر کشورهای خلیج تحمیل شده است ...

  روز  گذشته در حاشیه کنفرانس مکه سخنگوی ائتلاف عربی، سرهنگ ستاد ترکی المالکی، طی سخنانی اظهار داشت که عملیات ائتلاف عربی مدافع دولت قانونی یمن و متعهد به استانداردهای قوانین بین‌المللی است. ترکی المالکی که در جمع خبرنگاران و کارشناسان امنیتی و نظامی سخن می‌گفت با اشاره به نقش ایران در تقویت مالی و تسلیحاتی نبروهای حوثی گفت: موشک‌های حوثی‌ ساخت سپاه پاسداران ایران است و کشتی ایرانی ساویز در آبهای خلیج اتاق عملیات جنگی است.

  روز گذشته  سخنگوی ائتلاف عربی، سرهنگ ستاد ترکی المالکی با شرکت در کنفرانسی خبری در مکه در اراتباط با  وضعیت امنیتی منطقه خلیج، حملات حوثیها به عربستان و عملیات ائتلاف عربی در یمن سخن گفت. سرهنگ المالکی در این کنفرانس خبری با اشاره به نقش آفرینیهای ایران در منطقه گفت: جنگ یمن گزینه ما نبوده است اما جنگی است که بر کشورهای خلیج تحمیل شده است و اقدامات عربستان و کشورهای ائتلاف عربی به منظور بازگرداندن دولت قانونی یمن به قدرت است. اما در این میان  گروه شبه‌نظامی حوثی که بازوی رژیم ایران محسوب میشود موجبات تهدید موجودیت یمن و کشورهای همسایه را فراهم آورده است. سرهنگ ترکی در بخش دیگری از این کنفرانس خبری اظهار داشت که تلاش‌های نظامی با هدف متوقف ساختن تهدیدهای ایران علیه کشورهای ما است، در این راستا رژیم ایران تلاش می‌کند تا به وسیله بازوهای خود در یمن جای پایی برای خود در تنگه باب المندب ایجاد کند.

  ترکی المالکی با اشاره به اینگه حوثیها نخستین گروه شبه نظامی برخوردار از موشکهای بالستیک در سطح جهان هستند ایران را مسبب دستیابی حوثیها به این موشک‌ها معرفی کرد. ترکی المالکی در این رابطه گفت: مبدا تعداد زیادی از موشک‌های حوثیها سپاه پاسداران رژیم ایران است. این موشکها از کارخانجات سپاه پاسداران ایران به بندر الحدیده رسیده و از آنجه به صورت قطعاتی مجزا از هم به صنعا منتقل میشوند. در بخش دیگری از این کنفرانس خبری سخنگوی ائتلاف عربی تصاویری از ضبط تسلیحات قاچاق شده از ایران و حزب الله لبنان به حوثی‌ها و نیز عکس‌هایی از موشک‌های ساخت ایران را که شبه نظامیان حوثی به سوی سعودی پرتاب کرده‌اند، به نمایش گذاشت. در بخش دیگری از سخنان خود سرهنگ المالکی با اشاره به نقش کشتی ایرانی ساویز و تهدید کشتیرانی در حوزه دریایی باب المندب گفت این کشتی کارشناسان ایرانی را به مناطق تحت تسلط حوثیها انتقال داده و اطلاعات تمامی کشتی‌ها را نیز در اختیار حوثی‌ها قرار می‌دهد. به همین دلیل اقدامات نظامی برای متوقف کردن نقشه‌های رژیم ایران ادامه دارد.