کشتار یک نوجوان و ۲ جوان بلوچ/ شایعه‌سازی نیروهای رژیم برای سرپوش گذاشتن به جنایت خود

صبح روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت نیروهای انتظامی در شهرستان پهره (با نام جعلی ایرانشهر) با یورش به خانه‌ی دو برادر بلوچ و یک نوجوان ۱۷ ساله‌ی دیگر در محله‌ی اسد آباد این شهر پس از بازداشت آنها به شیوه‌ای وحشیانه به قتل رساندند

"محمد و مهدی پوریان" ۱٨ و ۲۰ ساله در مقابل چشمان مادر و سایر اعضای خانواده‌شان و همچنین "دانیال براهویی" ۱۷ ساله نیز در خانه‌ی خود توسط نیروی انتظامی به قتل رسیدند.

احمد پوریان برادر محمد و مهدی پوریان به کمپین فعالین بلوچ گفت: "صبح چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۱ ماموران انتظامی به منزل ما حمله کردند و محمد و مهدی پوریان ۱۸ و ۲۰ ساله فرزند امیر که در خواب بودند را بیدار کرده و پس از ضرب و شتم آنها را کشتند؛ ماموران آگاهی پهره پس از ضرب و شتم محمد و مهدی جلوی چشمان مادرشان، به آنها دستور فرار دادند که مهدی پوریا در حال دویدن از پشت به او شلیک کرده و او را به قتل رساندند، اما محمد حاضر به این کار نشد و ماموران او را داخل خانه جلوی چشمان مادر با شلیک گلوله سمت او، کشتند".

احمد پوریان می‌گوید در این یورش نیروهای انتظامی مادر او را نیز مورد ضرب و شتم قرار دادند بطوریکه مادرش که شاهد این جریان بود سکته قلبی کرده و پدرش نیز تعادل روانی خود را از دست داده است.

همچنین  دانیال براهویی، ۱۷ ساله فرزند قادر نیز به همین شیوه با یورش به منزل وی در داخل خانه به قتل رسید.

ویدئویی که در همین زمینه به دست آمده نشان می‌دهد که فردی از ماموران آگاهی وارد منزل وی شده و در خانه او را کشته‌اند.

پس از کشتار این سه تن، نیروهای انتظامی و آگاهی پهره برای سرپوش گذاشتن بر جنایت خود اخباری را در فضای مجازی مبنی با درگیری مسلحانه با تعدادی از اشرار مسلح منتشر کرده و مدعی شده‌اند این نوجوان و دو برادر جوان «اشرار و سارقان مسلح و خطرناکی بوده‌اند که در حال سرقت و در خیابان و خارج از خانه‌هایشان کشته شده‌اند.»

پیش از این نیز ماموران پس از اقداماتی مشابه اقدام به سناریو‌سازی کرده‌اند. نیروهای رژیم در استان سیستان و بلوچستان همیشه پس از کشتار مردم بی‌گناه با سناریوسازی آنها را اشرار و سارقان مسلح که سلاح داشته‌اند معرفی کرده و خون این افراد بی‌گناه بدون هیچ دادخواهی پایمال می‌شود.

سهیلا شیروانی، مادر محمد پوریان در گفتگو با کمپین فعالین بلوچ گفت: " فرزندانم مقابل چشمانم توسط ماموران اگاهی پهره (ایرانشهر) کشته شدند".

این در حالیست که ماموران اگاهی با دروغ ادعا کردند که «پس از یک ساعت درگیری مسلحانه با بزرگترین اشرار مسلح جنوب بلوچستان آنها را از پای در آوردند.»

همسایگان در گفتگو با کمپین فعالین بلوچ با تکذیب اخبار جعلی نیروی انتظامی، روایت خانواده این دو نوجوان را تایید کردند.

ماموران آگاهی شناسنامه این دو نوجوان را به همراه عکسهایشان از خانه جمع کرده و با خود برده‌اند و در اداره اگاهی برای آنها پرونده‌های سرقت باز کردند.

 وکلا و قانونگذاران معتقدند؛ "هرگونه قتل پس از بازداشت متهم یک جنایت است و باید پیگرد قضایی و بازداشت ماموران و محاکمه آنها را در پی داشته باشد."