عاملان حمله انتحاری بغداد از ترکیه به عراق آمده‌اند

یک منبع امنیتی در پارلمان عراق اعلام کرده است که ۶٠ مزدور داعش که از خاک ترکیه برای عملیات تروریستی به خاک عراق وارد شده بودند دستگیر شده‌اند.

«بدر زیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق اعلام کرده است که خودرو عاملان حملات انفجاری روز ٢١ ژانویه در منطقه طیران بغداد شناسایی شده و نیروهای امنیتی در چند روز آینده جزئیات مهمی را در مورد عاملان حملات تروریستی مذکور منتشر می‌کنند.

بدر زیادی افزود، گروهی از تبهکاران داعش روز ١ ژانویه ٢٠٢١ نقشه انفجارهای منطقه طیران را طراحی کرده‌اند، آنان همچنین خواسته‌اند که در کرخ نیز به حمله مشابهی دست بزنند.

به گفته این عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق "نیروهای امنیتی موفق شده‌اند ۶٠ عضو داعش را دستگیر کنند که از داخل خاک ترکیه برای انجام حملات تروریستی به عراق امده‌اند."

شایان ذکر است که روز پنج‌شنبه هفته گذشته (٢١ ژانویه) یک عامل انتحاری در منطقه طیران خود را منفجر کرد و در نتیجه آن ٣٢ نفر جانباختند و بیش از ١٠٠ تن دیگر زخمی شدند. داعش پس از سه روز مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. صاحب‌نظران این حمله انتحاری را به سفر خلوصی آکار رئیس سازمان میت و یاشار گولر فرمانده کل ارتش ترکیه به عراق نسبت می‌دهند که از سوی داعش و به خواست رژیم ترکیه صورت گرفته است.