بلقیس روشن در مجلس افغانستان: ترکیه با گروه‌های انسان‌کش و تروریست رابطه‌ای بسیار خوب و مستحکم دارد

نماینده ولایت فراه در مجلس افغانستان انتخاب ترکیه به عنوان محل کنفرانس «صلح میهنی» را به شدت مورد انتقاد قرار داد و آنرا تداوم پروژه تحمیل بنیادگرایی و ترور بر افغانستان عنوان کرد.

بلقیس روشن نماینده ولایت فراه در پارلمان افغانستان در واکنش به برگزاری کنفرانس موسوم به صلح میهنی در ترکیه سخنانی را در صحن علنی مجلس ایراد کرد. خانم روشن به شرکت کنندگان در این کنفرانس تاخت و آنانرا به همکاری با رژیم خونخوار اخوانی ترکیه که دستش به خون شهروندان افغان آغشته است متهم کرد.

متن سخنان بلقیس روشن به این شرح است:

"در این روزها مرحله‌ی صلح از کار خیر به کار تجاری تبدیل شده است. به نظر من کنفرانسی که ترکیه با حضور کسانی که خلق و خوی آنها و اعمالشان برای همه روشن است و افراد جنایت‌پیشه و خائن که در شورای گویا "صلح میهنی" جمع شده‌اند، مانند گردهمایی در آلمان سبب آبروریزی دیگری در تاریخ ما خواهد شد.

این اقدام آشتی و صلح به دنبال خود نخواهد داشت، چون آمریکا آن را تحمیل کرده است که در حقیقت دشمن اصلی ملت ما و علت از میان رفتن ما در ۴۰ سال اخیر بوده است.

انتخاب ترکیه به عنوان محل برگزاری این کنفرانس نیز بسیار خنده‌دار است، چون رژیم خائن اردوغان در میهن ما دستش خون‌آلود است. اردوغان سال‌ها پشتیبان و همکار گلبدین حکمتیار و دوستان بوده است و در رخدادهای کشور ما بی‌طرف نیست و در ۲۰ سال گذشته ترکیه در چهارچوب ناتو نیروهای نظامی خود را به کشور ما فرستاده است و در جنایات ناتو در حق مردم ما دست ترکیه خون‌آلود است.

ترکیه با برنامه‌های آموزشی آشکار و پنهان در محکم نمودن اساس وحشیگری و عقب ماندگی در کشور ما دست دارد. ترکیه اردوغانی در جنگ سوریه پشتیبان و همکار داعش در سوریه و عراق بود و اسناد و مدارک بسیاری در این رابطه در رسانه‌ها منتشر شده است.

ترکیه در حال حاضر نیز با گروه‌های انسان‌کش و تروریست در سوریه رابطه‌ای بسیار خوب و مستحکم دارد و با خرید نفت از آنها سبب قدرتمند شدنشان می شود.

رژیم اردوغان یک رژیم فاشیستی است که در سوریه علیه مبارزان کورد که داعش را شکست دادند، دست به تجاوز نظامی زد و هر روز ده‌ها تن از مردم بی‌گناه کورد را می‌کشد و هم اکنون نیز بخشی از خاک سوریه را اشغال کرده و جنایتکاران را علیه مردم کورد تقویت می‌کند.

رژیم خونریز عدالت و توسعه دستگاهی ضد دمکراسی است که هرگونه صدای اعتراضی را سرکوب کرده و زندان‌های این کشور مملو از عدالتخواهانی هستند که به علت مخالفت با سیاست های غیر انسانی اردوغان شکنجه می‌شوند. شما از اعتصاب غذای دو انقلابی کورد زن و مرد گروه موسیقی با نام "گروه یوروم" مطلع هستید که در اعتراض به این سیاست های خائنانه‌ی اردوغان تا حد مرگ اعتصاب غذا کردند و جان خود را از دست دادند، یا رهبران حزب دمکراتیک خلق‌ها که کورد هستند و علی‌رغم آن که در انتخابات رای آورده و عضو پارلمان بوده‌اند، اما اکنون آنها را به زندان انداخته‌اند. در ترکیه هر روز صدای دمکراسی‌خواهی و عدالت‌خواهی بلند می‌شود اما جنبش آنها سرکوب می‌گردد. مبارزان پارک گزی و مادران شنبه در جهان بازتاب یافته‌اند، اما پاسخ این رژیم فاسد فقط خفقان و زندان و دفاع از رژیم اخوانی است.... (صدای میکروفون قطع می‌شود)

انتخاب کشور ترکیه به عنوان محل برگزاری کنفرانس توسط آمریکا به عقیده من یک تحمیل دیگر با آیینه‌ی فاندمنتالیزم (بنیادگرایی) بر کشور ماست که ما سالهاست متحمل رنج این خیانت می‌شویم. رژیم اردوغان خود در داخل کشورش با بحران‌های عمیق سیاسی مواجه است و با جنبش‌های دمکراسی‌خواهی دست به یقه می‌باشد، چگونه این کشور می‌تواند نمونه‌ای خوب و راهنما برای مردم افغانستان باشد؟ جناب آقای رئیس شورای امنیت به همین دلیل می‌گویم که این کشور نمی‌تواند برای مردم افغانستان دمکراسی به ارمغان بیاورد. نمی‌تواند برای مردم افغانستان..... (میکروفون خاموش می شود)."