عاملان ترور یاسین بولوت دستگیر نشده‌اند

اعلام شد افرادی که به عنوان عناصر وابسته به رژیم ترک به ترور یاسین بولوت، عضو کمیته شهدای پ.ک.ک دست زده بودند تاکنون دستگیر نشده‌اند

رژیم اشغالگر ترک در مقابل مقاومت گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان با شکست مواجه شده و به ترور در شهرها متوسل شده است. عناصر مزدور رژیم ترک روز ٢۵ شهریور/ ١۶ سپتامبر در مرکز شهر سلیمانیه یک میهن‌دوست باکور کوردستان را هدف حمله مسلحانه قرار دادند، روز گذشته نیز یاسین بولوت، انقلابی کورد را ترور کردند.

سازمان‌های امنیتی سلیمانیه در مورد ترور یاسین بولوت (شکری سرحد) تاکنون ٢ بیانیه منتشر کرده‌اند. این دو بیانیه از سوی مدیر کل سازمان آنتی‌ترور ی.ن.ک و رئیس سازمان زانیاری (اطلاعات) ی.ه.ک صادر شده‌اند.

سازمان آنتی‌ترور ی.ن.ک در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در دو روز گذشته در مورد رویدادهای سلیمانیه اطلاعات مهمی را جمع‌اوری کرده است. آنتی ترور اعلام کرد که پس از آشکار شدن زوایای رویدادها بطور کامل و تأیید آن با افکار عمومی در میان گذاشته خواهند شد.

صبح امروز «أژی أمین» رئیس سازمان زانیاری اتحادیه میهنی کوردستان در مورد مجرمان حملات دو روز گذشته بیانیه‌ای را حساب کاربری فیسبوک خود منتشر کرد.

أژی أمین گفت:"افرادی که در ٢ روز گذشته در شهر سلیمانیه به جرم دست زده‌اند دستگیر شده‌اند. ما بزودی اطلاعاتی را در مورد مجرمین به اطلاع افکار عمومی می‌رسانیم."

اما اعلام شده است که فرد دستگیر شده، مهاجمی بوده است که دو روز پیش (١۶ سپتامبر) «فرهاد بارش کودو» کارگر اهل باکور کوردستان را هدف حمله قرار داده است، قاتلان یاسین بولوت (شکری سرحد) عضو کمیته خانواده شهیدان پ.ک.ک و همدستان او تاکنون دستگیر نشده‌اند.

منابعی که نخواستند نامی از آنان برده شود اعلام کردند که مهاجمان به شکری سرحد نه یک نفر بلکه ۴ نفر بوده‌اند و به شیوه‌ای برنامه‌ریزی شده وی را ترور کرده‌اند. همان منابع می‌گویند که فرد دستگیر شده مهاجمی بوده است که روز ١۶ سپتامبر فرهاد بارش کوندو را هدف حمله قرار داده بود. اما افرادی که یاسین بولوت (شكری سرحد) را به قتل رساندند تاکنون دستگیر نشده‌اند. این منابع تأکید کرده‌اند افرادی که یاسین بولوت را به قتل رساندند ۴ نفر می‌باشند، یکی از آنان عامل ترور بوده و سه نفر دیگر نیز پس از انجام ترور در نزدیکی محل حادثه با یک خودرو از نوع تویوتا از محل گریخته‌اند.