دادستانی رژیم فاشیست ترکیه تصمیم به تداوم اسارت یوکسک‌داغ گرفت

جلسه دادگاهی فیگن یوکسک‌داغ، رئیس مشترک اسبق حزب دمکراتیک خلق‌ها که از سوی دولت ترکیه به گروگان گرفته شده است برگزار شد. دادستانی رژیم غاصب ترک حکم به تداوم گروگان‌گیری یوکسک‌داغ داد

جلسه دادگاهی فیگن یوکسک‌داغ رئیس مشترک اسبق حزب دمکراتیک خلق‌ها که از سوی دولت ترکیه به اسارت گرفته شده است امروز در شعبه ١۶ دادگاه کیفری سنگین آنکارا برگزار شد.

یوکسک‌داغ از طریق دوربین مدار بسته در گروه F زندان کاندرا در جلسه دادگاهی شرکت کرد. وکلای مدافع یوکسک‌داغ و پارلمانتارهای ه.د.پ سمرا گوزَل، کمال پکگوز و محمود طغرل در این جلسه شرکت کردند.

فیگن یوکسک‌داغ در دفاع از خود گفت:"بازداشت ما نتیجه کودتای سیاسی است. این کودتا اکنون هم ادامه دارد. ۴ سال از آغاز کودتا گذشت و به نتیجه‌ای نرسید. ما در اقتصاد و زندگی اجتماعی عواقب بیشتر این کودتا را مشاهده می‌کنیم. آشکار شد که [کودتا] بیش از هر عرصه‌ای علیه سیستم حقوقی بوده است. ما قربانیان کودتایی هستیم که در سیستم حقوقی صورت گرفته است."

سپس روکن گولاگاج و سزین اوچار وکلای مدافع فیگن یوکسک‌داغ به دفاع از موکلشان پرداختند.

دادستان خواستار تمدید اسارت یوکسک‌داغ شد

هیئت دادگاه درخواست دادستان را برای تداوم حبس یوکسک‌داغ پذیرفت و یکی از دادستان‌های رژیم حکم تداوم اسارت رئیس مشترک اسبق ه.د.پ را امضا کرد.

جلسه بعدی دادگاهی یوکسک‌داغ به ٢٨ سپتامبر موکول شد.