ابراهیم شیخو: ترکیه و مزدوران آنها در تلاشند آثار جنایات خود را پنهان کنند

ابراهیم شیخو اظهار داشت که دولت ترکیه و مزدوران آن در تلاشند حقایق را تحریف کرده و آثار جنایات خود را پنهان کنند. شیخو از سازمان‌های حقوقی خواست تا به وظیفه خود در برابر این جنایات عمل کنند.

چند روز پیش، آژانس‌های خبری وابسته به دولت ترکیه و مزدورآن آن ادعا کردند که یک گور دسته جمعی را در مرکز شهر عفرین پیدا کرده‌اند. این آرامگاه که دولت ترکیه به آن اشاره می‌کند، گورستانی است که شامل اجساد مبارزان شهید و غیرنظامیانی است که در حملات دولت ترکیه و مزدوران آن به شهادت رسیده‌اند.

انجمن خانواده‌های شهیدان کانتون عفرین در شانزدهم این ماه بیانیه‌ای صادر کرد و بیان داشت که اجساد فرزندانشان که در برابر حمله عفرین دفاع کرده بودند در آن آرامگاه به خاک سپرده شدند. این انجمن اظهار داشت در آن زمان حملات دولت ترکیه اشغالگر در عفرین افزایش یافته بود، بنابراین آنها نمی‌توانستند شهدای خود را در آرامگاه شهدا به خاک بسپارند، بنابراین مجبور شدند آنها را در منطقه پشت بیمارستان عفرین خاکسپاری کنند.

ابراهیم شیخو، سخنگوی رسمی سازمان حقوق بشر عفرین تأیید کرد که هدف ترکیه و مزدوران آن از نبش قبر شهیدان، پنهان کردن آثار جنایات خود و متهم کردن ی.پ.گ و ی.پ.ژ به قتل‌عام بوده است.

شیخو افزود: با پیگیری این موضوع، مسئولان دفن شهیدان در بیمارستان عفرین و جمعیت هلال احمر کوردستان برای ما تأیید کردند که با افزایش سطح بمباران بی‌رویه علیه مرکز کانتون عفرین، آنها مجبور به دفن اجساد در قسمت جنوبی بیمارستان شدند. در کشتار اول ٣۵ نفر شهید شدند و در کشتار دوم ۴٣ نفر شهید شدند.

شیخو با اشاره به جنایات گذشته توسط دولت ترکیه، اظهار داشت: "این اولین بار نیست که ترکیه و مزدوران آن به آرامگاه‌ها حمله می‌کنند، از جمله آرامگاه شهید رفیق در (روستای متینا در شرا) و آرامگاه شهید سیدو در کوه قزقیل در جندرس. شاهد وحشیگری اشغالگرانی هستیم که آرامگاه شهیدان را به بازار فروش احشام و پايگاه نظامی اشغالگری، تبدیل كردند."

ابراهیم شیخو، سخنگوی رسمی سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه، در پایان گفت که این آرامگاه شامل اجساد کودکان هم می‌شود، بنابراین همه سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، اعم از قانونی و بشردوستانه، باید بلافاصله علیه اشغالگری و بی‌احترامی ترک‌ها به آرامگاه‌ها اقدام کنند.