ادعای ۴۲ میلیارد دلار در پیمان منعقد شده بین طیب اردوغان و مسعود بارزانی

پولاد بوزان از سیاستمداران باشور کوردستان اعلام کرد که ۴۲ میلیارد دلار عواید نفتی کوردستان که در بانک‌های ترکیه سپرده گذاری شده است، علیه خانواده بارزانی بکار گرفته شده است و به همین دلیل پارت دمکرات کوردستان در طرحهای منطقه‌ای با ترکیه همگام شده است.

مجموعه عملیات نظامی که از سوی دولت اشغالگر ترک از ۲۳ آوریل علیه مناطق باشور کوردستان آغاز شده است، بیش از ۴ ماه است که ادامه دارد. همراه با عملیات نیروهای مسلح ترک TSK علیه مناطق زاپ، متینا و آواشین، حملات به کمپ مخمور و شنگال هم ادامه دارند. کمپ شهید رستم جودی که تحت نظارت سازمان ملل متحد است، با هواپیماهای جنگی و هواپیماهای بدون سرنشین بمباران می‌شود. شایان ذکر است که این حملات بعد از دیدار آمریکا و ترکیه و دیدار کاظمی از شنگال افزایش یافتند.

پولاد بوزان از سیاستمداران باشور کوردستان اعلام کرد که حملات هوایی پی در پی ترکیه به منطقه، در هفته‌های اخیر با عملیاتی که در ۲۳ آوریل آغاز شده‌اند در ارتباط بوده و حمله به شنگال و مخمور هم بخشی از پروژه ترکیه برای اشغال باشور کوردستان به شمار می‌روند.

ترکیه به بن‌بست رسیده است

پولاد بوزان در این باره اظهار داشت که ترکیه روز بروز در حل مسئله کورد به بن بسط بیشتر برخورد کرده و در این باره اظهار داشت: در نتیجه این بن‌بست است که در هر چهار بخش کوردستان حملات افزایش یافته‌اند. اما ترکیه در هر چهار بخش کوردستان با بن بست مواجه شده است. سیاستهای فاشیستی ترکیه در خصوص مسئله کورد روز بروز بیشتر در تنگنا قرار می‌گیرند. از طرف دیگر عملیاتهای ترکیه برای اشغال جنوب کوردستان از ماه آوریل به بعد ادامه یافته‌اند. ترکیه بر این باور است که در کوتاه مدت می‌تواند کورد را از میان برداشته و کنترل کامل مناطق را در دست بگیرد، اما تا کنون ترکیه به این هدف نایل نشده است. در سه محور عملیاتها، ترکیه هیچ پیشرفتی را کسب نکرده است. بر عکس با بن‌بست مواجه شده است. به همین دلیل است که هر روز با سلاح‌های شیمیایی و ممنوعه دست به حمله می‌زند.

خیانت پارت دموکرات کوردستان

پولاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که ترکیه با این حملات می‌خواهد که منطقه باشور کوردستان را تصرف کند و در این باره افزود: پارت دمکرات کوردستان و خانواده بارزانی در تمام ابعاد همکاری‌های گسترده‌ای را با ترکیه داشته و از ترکیه حمایت می‌کنند. پارت دموکرات کوردستان در این حمله بخشی از ائتلاف با ترکیه است. بسیار تاسف‌آور است که یک نیروی کوردستان از یک نیروی ضد کورد حمایت کند. ارتباطات ترکیه و پارت دمکرات کوردستان را تنها می‌توان در قالب خیانت تعریف کرد. در تاریخ ملت کورد خیانت همیشه وجود داشته است و مصیبتهای بزرگی را برای کورد رقم زده است و این خلاصه‌ای از رویدادهایی است که امروز روی می‌دهند. امروز پ.ک.ک پیشاهنگ آزادی و پارت دمکرات کوردستان نمایندگی خیانت را بر عهده دارد.

پیمان مخفیانه ۵۰ ساله

پولاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که ارتباطی تاریخی بین ترکیه و پارت دمکرات کوردستان وجود داشته و در این باره افزود: این ارتباط همیشه علیه اتحاد ملی کورد مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. پارت دمکرات کوردستان نیز در طول سالیان درازی علیه جنبش‌های آزادیخواهی کورد عمل کرده است. این حزب در فاصله سال‌های ۱۹۹۲-۱۹۹۵-۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ علیه پ.ک.ک در روژآوا مانند یک نیروی نظامی مورد استفاده قرار گرفته است. ارتباط بین این دو صرفا به ائتلافی نظامی هم محدود نشده است. این دو در تمام ابعاد از همکاری‌های تنگاتنگی برخوردارند. پارت دمکرات کوردستان پیمان ۵۰ ساله مخفیانه‌ای را با ترکیه امضا کرده است. مفاد پیمان با ذکر جزئیات تا کنون فاش نشده است. یکی از ادعاهایی که در خصوص این پیمان در باشور کوردستان تکرار می‌شود وجود ۴۲ میلیارد دلار پول خانواده بارزانی در بانک‌های ترکیه است. این پول جزو پول‌های کثیف بوده و خانواده بارزانی این پول را که جزو عواید و درآمدهای نفتی باشور کوردستان است در بانک‌های ترکیه سپرده‌گذاری کرده است. این پول از سوی ترکیه، علیه خانواده بارزانی استفاده شده است.

نقش جنگ ویژه

پولاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که رسانه‌های پارت دمکرات کوردستان که تحت کنترل ترکیه هستند، بخشی از وظایف جنگ ویژه و روانی ترکیه را  برعهده گرفته‌اند و بسیار دشوار است که پارت دمکرات کوردستان از کنترل ترکیه بتواند خارج شود. پارت دمکرات کوردستان بدینگونه خود را تسلیم ترکیه کرده است و در تمام حوزه‌ها تحت کنترل ترکیه قرار گرفته است، هیچ امیدی هم برای رهایی از کنترل آن قابل تصور نیست. حکومت اقلیم کوردستان در مسیر اشتباهی گام گذاره است، تمام اقدامات آغاز شده از سوی ترکیه، با این هدف بوده است که در سال ۲۰۲۳ و همراه با خاتمه پیمان لوزان، این کشور بتواند به اهداف خود دست پیدا کند. به همین دلیل است که هر روز دامنه قدرت خود را افزایش می‌دهد. لازم است که حکومت اقلیم کوردستان اجازه ندهد که ترکیه بیش از پیش در اقلیم باشور کوردستان دخالت و نفوذ پیدا کرده و اقدامات ترکیه نشان دهنده اشغال کامل آن در چند سال آینده از سوی ناتو و داعش است.