اعلان جنگ از سوی پارت دمکرات کوردستان

ک.ج.ک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه حملات پ.د.ک در منطقه خلیفان، ۷ نفر از گریلاهای نیروهای مدافع خلق جان خود را از دست داده‌اند. در این بیانیه ک.ج.ک اعلام نموده است که پارت دمکرات کوردستان با این اقدام خود عملا وارد جنگ علیه گریلا شده است.

در عملیاتی که ارتش اشغالگر ترک در ۲۳ آوریل در باشور کوردستان آغاز کرده است، نیروهای ویژه پارت دمکرات کوردستان نیز حضور دارند. نیروهای مدافع خلق در بیانیه خود در ۴ سپتامبر اعلام کرده بودند که ۷ نفر از اعضای آنها در منطقه خلیفان که درصدد بودند از رودخانه زاپ عبور کنند، در نتیجه حمله نیروهای پ.د.ک به شهادت رسیده‌اند.

پارت دمکرات کوردستان: پ.ک.ک در خلیفان چه می‌کند؟!

سخنگوی پارت دمکرات کوردستان محمود محمد در اظهاراتی در ۵ سپتامبر اعلام نمود که ادعاها بدون مبنا بوده و در این باره پاسخ داده بوده که پ.ک.ک در منطقه خلیفان چه می‌کند؟

کوما جفاکین کوردستان: پارت دمکرات کوردستان وارد جنگ شده است

در بیانیه کنفدرالیسم جوامع کوردستان در خصوص این رویداد هم آمده است که پارت دمکرات کوردستان در حملات ترکیه نقش همکاری را ایفا می‌کند. ک.ج.ک در این بیانیه ضمن اشاره به عدم اطلاع‌رسانی پارت دمکرات کوردستان در خصوص سرنوشت ۳ عضو نیروهای مدافع خلق که از سوی نیروهای پ.د.ک در نزدیکی روستای بیخمه در منطقه خلیفان دستگیر شده بودند، خاطرنشان ساخت که در نتیجه محاصره نیروهای پ.د.ک و برخورد ارتش ترک، ۷ عضو نیروهای مدافع خلق جان خود را از دست داده‌اند. ک.ج.ک در ادامه بیانیه خود اعلام کرده بود که: پارت دمکرات کوردستان با این موضع و اقدام خود، آشکارا همراه با دولت ترک علیه نیروهای گریلا وارد جنگ شده است.

پارت دمکرات کوردستان مسئولیت حمله را بر عهده گرفته است

کنفدرالیسم جوامع کوردستان اظهارات سخنگوی پارت دمکرات کوردستان، محمود محمد را که پ.ک.ک در خلیفان چه می‌کند، خاطرنشان ساخته و اعلام می‌کند که پارت دمکرات کوردستان با اظهارات سخنگوی خود که علیه بیانیه نیروهای مدافع خلق بوده است، در عمل مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.