الهام احمد: کوردها نباید اجازه اشغالگری دولت ترک را بدهند

الهام احمد، عضو شورای رهبری مجلس سوریه‌ی دمکراتیک خاطرنشان ساخت که حتی یک کورد هم نباید اجازه حملات اشغالگرانه دولت ترک را بدهد.

الهام احمد، عضو شورای رهبری مجلس سوریه‌ی دمکراتیک در رابطه با حملات و تحرکات دولت ترک علیه مناطق شمال و شرق سوریه و همچنین حملات اشغالگرانه به جنوب کوردستان سخن گفت.

نیروهای منطقه‌ای بسیار خطرناک عمل می‌کنند

الهام احمد با اشاره به اینکه یک فرایند حساس در کل سوریه، به ویژه در شمال و شرق سوریه وجود دارد، گفت:"بحران با نتایج انتخابات سوریه سنگین‌تر می‌شود. بویژه به نظر می‌رسد که رژیم با پایان انتخابات، خود را صاحب دستاورد بزرگی می‌بیند و بر این اساس، سیاست ضد کوردی خود را تشدید می‌کند. می‌خواهد تحریکات بیشتری را بین کوردها و اعراب برانگیزد. میت ترکیه در این کار دست دارد."

الهام احمد همچنین با بیان اینکه در منبج، شداد و مناطقی دیگر گاهی اوقات مشکلاتی رخ می‌دهد، اظهار داشت: "ممکن است این مشکل اجتماعی باشد یا ممکن است اداری باشد. اما آنها همیشه سعی می‌کنند این را به مسئله و مشکل کورد - عرب تبدیل کنند. واقعیت این است که نقشی که نیروهای منطقه‌ای در آن بازی می‌کنند بسیار حساس و خطرناک است. در جایی که خلق‌های زیادی در آن زندگی می‌کنند، حق هر کسی است که با هویت خود زندگی کند. اما این نباید باعث اختلافات، خونریزی و جنگ داخلی شود. این خیلی مهم است. اما دولت – ملت‌ها همیشه با سیاست‌های خود خواسته‌اند تا هویت ملت‌های دیگر را تحت سایه خود از بین ببرند. در برابر این سیاست همیشه مقاومت بوده و از این به بعد هم خواهد بود. هویتی که تلاش می‌شود از بین برده شود در حال مقاومت است.

اعترافات مبنی بر تجهیز عشایر عرب از سوی رژیم بعث

این جنگ ویژه بسیار خطرناک است. تاکنون تلاش‌هایی شده است. منبج آخرین تلاش آنها نیست. من امیدوارم که این آخرین باشد، اما مداخلاتی وجود دارد. شاهدان وجود دارد، اعترافاتی در این مورد وجود دارد. دستگیر شدگان اعتراف کردند که چگونه وارد این طرح شدند و با چه نقشی وارد شده‌اند. همچنین اطلاعاتی وجود دارد که رژیم به عشایر عرب سلاح می‌دهد. همه اینها بازی خطرناکی است.

پروژه خودگردانی و ملت دمکراتیک تاکنون جلوی این فتنه‌ها را گرفته است. فتنه منبج نیز یکی از این فتنه‌ها بود. ما بر این باوریم که از حالا به بعد خودمدیریتی گسترده‌تر فکر می‌کند و همه خلق‌ها را در آغوش می‌گیرد."

کمک‌ها باید مستقیما به اداره خودمدیریتی ارسال شوند

الهام احمد در ارتباط با بسته شدن دروازه مرزی تل کوچر گفت: "کمک‌هایی که تاکنون می‌توانسته انجام شود مخصوصا کمک به کمپ‌های پناهندگان خیلی کم بوده است. چرا که همیشه این کمک‌ها به واسطه رژیم صورت گرفته است. بیشتر این کمک‌ها در مناطق تحت اداره رژیم سوریه مانده‌اند. مناطق مختلف از این کمک‌ها بی بهره مانده‌اند. گشودن دروازه مرزی تل کوچر خیلی مهم است و در این زمینه لازم است اقداماتی صورت گیرد. لازم است این دروازه گشوده شود. چرا که منطقه نیاز به دارو و کمک‌های بشردوستانه دارد. این کمک‌ها هم نباید به واسطه حکومت سوریه صورت گیرد، باید مستقیما به اداره خودمدیریتی ارسال شوند. خیلی مهم است که این وضعیت اصلاح شود."

حملات به جنوب کوردستان

الهام احمد در ادامه صحبت‌های خود حملات اشغالگرانه دولت ترک به جنوب کوردستان را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: "هدف اصلی دولت ترکیه از حمله به جنوب کوردستان، رساندن خود به موصل و کرکوک است. برای اینکه جنوب کوردستان را اشغال کند این حملات را می‌کند. حضور نیروهای گریلا را برای خود دستاویز قرار می‌دهد. پ.ک.ک هم اگر نبود، دولت ترک برای حملات خود به جنوب کوردستان بهانه‌های دیگری را می‌تراشید. کورد خط قرمز ترکیه است. همیشه می‌خواهد حمله کند.

به همین خاطر، بهانه‌های ترکیه نیز همیشه آماده هستند. از اینرو پروژه اصلی دولت ترکیه گسترش خاک خود است. در این زمینه، موانعی را در مقابل خود می‌بیند. برای اشغال خاک جنوب کوردستان حضور گریلاها را اولین مانع برای خود می‌بیند. به همین خاطر حملات سنگینی به گریلاها می‌کند.

دولت ترک می‌خواهد کوردها را علیه همدیگر وادار به جنگ کند

دولت ترکیه برای انجام طرح‌های خود، سیاست‌های متفاوتی را علیه کوردها و احزاب کوردی اجرا می‌کند. از این طریق می‌خواهد بین کوردها جنگ صورت گیرد. میان روژاوا و جنوب کوردستان بحران دروازه مرزی را ایجاد کرد و این امر باعث ایجاد نارضایتی بزرگی در بین مردم شد. موانع زیادی در اوضاع انسانی وجود دارد. همچنین هزاران مدیر و رهبر ه.د.پ را دوباره در شمال کوردستان زندانی کردند. شهردارهایی که به اراده آزاد خلق انتخاب شدند را به زور اخراج کرده و کارمندان شهرداری را زندانی کردند. حملات تروریستی علیه گردهمایی‌های ه.د.پ انجام دادند. دنیز پویراز را در یک حمله تروریستی به قتل رساندند. علاوه بر تهدیدات علیه احزاب در جنوب کوردستان، دست به حملات علیه غیرنظامیان و گریلاهای آزادی کوردستان زده‌اند.

حملات به روژاوا کاهش نیافته است، به دنبال حملات و روش‌های جدید است. دولت ترکیه تحت سلطه اردوغان، موجودیت خود را در از بین بردن کوردها می‌بیند. به این ترتیب، به طور وحشیانه به تاریخ و جغرافیای کوردی حمله می‌کند. دولت ترک می‌خواهد آنچه را که بر سر ارمنی‌ها آورد بر سر کوردها نیز بیاورد. همه اینها را در مقابل چشم تمام جهان می‌کند. به خصوص در جنوب کوردستان، باید خلق‌ها در هر جایی که هستند نارضایتی خود را نشان دهند. نباید اجازه تقسیم کوردها را بدهند. در بیرون از میهن، خلق کورد باید با یک موضع به خیابان‌ها بیایند و درخواست "توقف حملات" را از نهادهای بین المللی سر دهند.

متأسفانه افکار عمومی بین المللی در برابر این اقدامات دولت ترک هنوز ساکتند. لازم به ذکر است که دولت ترکیه برای منافع خود امنیت آنها را نیز تهدید می‌کند."