اعتصاب سراسری در روژهلات کوردستان

ویدیوهای منتشر شده از شهرهای روژهلات کوردستان حاکی از اعتصاب سراسر کسبه و بازار است. پژاک، کودار و کژار پیش از این در بیانیه‌ای آحاد خلق کورد را به اتحاد علیه رژیم متجاوز جمهوری اسلامی فراخوانده بودند

تصاویر ویدیویی از اعتصاب سراسری کسبه و بازاریان شهرهای اورمیه، شنو، نقده، بوکان، مهاباد، پیرانشار، ربط، سردشت، سنه، کامیاران، دیولان، سقز، دیواندره، مریوان، کرماشان، شاهو، پاوه، شاباد، گیلان‌غرب، جوانرو، سلاس‌ باوه‌جانی، روانسر، ایلام، آبدانان و دزفول حکایت دارد.

روز پنج‌شنبه پژاک، کودار و کژار در فراخوانی مشترک از آحاد خلق کورد در روژهلات کوردستان دعوت کرده بودند که در محکومیت سیاست‌های رژیم کوردستیز ایران و حمله موشکی به پایگا‌های احزاب روژهلات کوردستان در جنوب کوردستان اعتصاب کنند.

کومله، شاخه کوردستانی حزب کمونیست ایران نیز در بیانیه خواستار اعتصاب عمومی شده بود. همچنین مرکز همکاری احزاب کوردستان ایران در بیانیه‌ای خواستار اعتصاب عمومی شده بودند.

شایان ذکر است در حملات پهپادی و راکتی ٢٨ سپتامبر/ ۶ مهرماه  رژیم متجاوز ایران به پایگاه‌های احزاب روژهلات در اقلیم کوردستان ١٢ نفر به شهادت رسیدند و بالغ بر ۴٧ نفر دیگر زخمی شده بودند.