اوجالان: دنیز بایکال تداوم اعمال کثیف را به آ.ک.پ واگذار کرد

 عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد: "اردوغان به منظور نابودی شرق فرات به مجلس رفت. او در جلسه‌ای که با بایکال داشته است، اینگونه نظر خود را بیان کرده است: "آزادی برای اسلام و امحا برای کوردها."

سدات پکر یکی از گردانندگان باندهای مافیایی وابسته به دولت ترکیه در پیوند با دنیز بایکال، دبیر کل حزب خلق جمهوری (CHP) و نماینده آنتالیا در مجلس ترکیه، روابط پنهانی وی با حکومت را فاش کرد. افشاگری پکر نشان داد که بایکال حزب خود را نیز دستکاری کرده است. بایکال و طیب اردوغان در سال ۲۰۰۲ در بَیلَربَی ملاقات محرمانه‌ای با هم داشتند. در نتیجه این نشست محرمانه، راه برای حضور اردوغان در پارلمان باز شد. عبدالله اوجالان، رهبر خلق کورد پیش از این در دیدارهای خود با وکلای خود و هیئت امرالی در مورد روابط بایکال و اردوغان طی سال‌های گذشته در چندین نوبت اظهار نظر کرده است.

آزادی برای اسلام ، نابودی برای کوردها

اوجالان در ارزیابی خود در ۱۹ ژانویه ۲۰۱۱ که در دیدار با وکلای خود گفته بود که با ملاقات در بیلربی در سال ۲۰۰۲ راه برای نخست وزیری اردوغان باز شد. اوجلان می‌افزاید که این ملاقات مستند بود و افزوده بود:"در کتاب یالچین کوچوک نیز به آن اشاره شده است." ما هم این را می‌دانیم. با این توافق، راه برای نخست‌وزیری اردوغان باز شد. یعنی زمانی که او هنوز در زندان بود، مسیر نخست وزیری او فراهم شد. بایکال با اردوغان در مورد اینکه حزب عدالت و توسعه را ترک خواهد کرد، به این شکل که حدود دو سال در قدرت باقی خواهد ماند و سپس از این حزب جدا خواهد شد، توافق می‌کند. در واقع زمینه اصلی توافق آنها مسئله کوردها می‌باشد. او به اردوغان گفته است که "موضوع و مسئله کوردها را با اسلام سیاسی خاتمه دهد". بایکال برنامه‌ریزی می‌کند که کوردها را به وسیله آ.ک.پ از بین ببرد و سپس خود در سال ۲۰۰۴ به نخست وزیری برسد. نقشه این بود. باغچلی نیز در این طرح گنجانده شده بود. باغچلی نیز بخشی از این طرح بود و سالها از آ.ک.پ حمایت کرد. در آن دوره آیشیگی، ساریکیز و دیگران طرح کودتا را نیز به این طرح مرتبط کرده بودند. در این فرآیند و به این شکل پ.ک.ک را از بین برده و تصفیه کنند. موضع صلح آمیز ما در سال ۲۰۰۳ توسط دولت به عنوان یک نقطه ضعف تلقی شد. آنها در برخی از این پلان‌ها موفق بودند. فرارهایی که اتفاق افتاد. مقاومت گریلایی و ملتمان طرح‌های آنها را خنثی کرد. انگلستان همچنان از حزب آ.ک.پ حمایت کرد. امریکا و بریتانیا به آ.ک.پ فرمان می‌دادند و به این شکل خود را در قدرت نگاه داشت.

اوجالان در ۳ ژانویه ۲۰۱۳ در دیدار با هیئت امرالی عقلانیت آ.ک.پ که بر مفهوم "ما می‌توانیم کوردها را با اسلام عاقل کنیم" استوار بود، را به خوبی نشان داده و شرح داده بود. اردوغان گفته بود: "با استفاده از اسلام، قیامتی برای نابودی کوردها به وجود خواهیم آورد". اردوغان برای از بین بردن شرق فرات به پارلمان راه پیدا کرد. در این باره با بایکال توافق کرده بود. آزادی برای اسلام، ویرانی و نابودی برای کوردها! این اتفاق نمی‌افتد. در زمان تأسیس اسرائیل دو اقدام اخلالگرانه وجود دارند. توسط ج.ه.پ کوردها و اسلام را هدف قرار می‌دهند. ملی‌گرایان کمالیست به منظور نابودی کوردها با سرمایه‌داران یهودی دیدار کرده‌اند."

اردوغان از بایکال استفاده کرد

اوجالان همچنین در جلسه ۲۳ فوریه ۲۰۱۳ گفته است: "بایکال تداوم اعمال کثیف را آ.ک.پ واگذار کرد. بایکال یک اشتباه تاریخی مرتکب شد. طیب بیگ (کنایه از اردوغان) مکار از آب درآمد. از دنیز بایکال برای مطامع خود بهره گرفت."