برادر مصطفی عثمان دیپلمات ربوده شده در هولیر: پ.د.ک باید فورا سرنوشت برادرم را روشن کند

نزهت عثمان برادر مصطفی عثمان عضو کمیته روابط حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) که توسط پ.د.ک ربوده شده است، از دولت اقلیم كوردستان خواست كه بلافاصله سرنوشت برادرش و سایر اعضای ربوده شده را روشن كند و گفت كه پ.د.ک مسئول سرنوشت برادرم است.

پارت دمکرات کوردستان روز ٣٠ ژوئن/ ٩ تیرماه جهاد حسن نماینده اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در هولیر و اعضای کمیته روابط خارجه پ.ی.د مصطفی خلیل عثمان و مصطفی عزیز را در فرودگاه هولیر در حین استقبال از مهمانان خارجی ربود. پ.د.ک ۴۶ روز است که در مورد سرنوشت و وضعیت ربوده‌شدگان سکوت کرده است و مسئولان نمایندگی خودمدیریتی دمکراتیک در شهر سلیمانیه خواستار اطلاع‌رسانی در مورد اعضای خود شده‌اند.

واکنش طیف‌های مختلف خلق کورد در روژاوای کوردستان نسبت به ربایش نمایندگان روژاوا در هولیر همچنان ادامه دارد.

نزهت عثمان برادر عضو رابط پ.ی.د مصطفی خلیل عثمان گفت: "برادرم مرتکب جرمی نشده بود. کاری که او انجام داد رفتن به فرودگاه هولیر برای ملاقات با هیئتی بود که برای دیدار وارد اقلیم کوردستان شده بود‌، اما قبل از رسیدن به فرودگاه توسط نیروهای امنیتی هولیر ربوده شد.

نزهت عثمان اظهار داشت که از زمان ربوده شدن برادرش هیچ اطلاعاتی از وی بدست نیامده است و از دولت اقلیم کوردستان خواست تا علت ربودن و محل اقامت برادرش را روشن کند. عثمان گفت که برادرزاده‌اش در انتظار بازگشت پدرش هست.

عثمان با بیان اینکه کار برادرش در زمینه روابط خارجی یک کار قانونی در تمام کشورهای جهان است و آنها دفتر رسمی در باشور دارند اظهار داشت: ما از اقدامات بی‌اساس نیروهای پ.د.ک علیه کوردها شگفت زده‌ایم.

عثمان خطاب به پ.د.ک گفت: ربودن یک شهروند کورد، زندانی‌کردن آن و ندادن هیچ اطلاعاتی به خانواده وی اقدامی دمکراتیک نیست. دموکراسی عبارت است از اینکه بگذارید برادرتان آزادانه و بدون هیچ محدودیتی زندگی کند و از رفع ستم علیه او و خانواده‌اش حمایت کند.

نزهت عثمان امیدوار است که پ.د.ک در رویکرد خود نسبت به کوردها تجدیدنظر کند و در ادامه گفت: ما مرحله بسیار حساسی را پشت سر می‌گذاریم، به ویژه در این زمان تلاش برای رسیدن به اتحاد و همبستگی کورد ادامه دارد. اقدامات پ.د.ک باعث افزایش تفرقه بین کوردها و همچنین باعث گسترش دامنه از هم‌پاشیدگی احزاب کورد می‌شود.