'برای دست یافتن به زندگی آزاد، باید مبارزه را گسترش دهیم'

آمارا جودی مبارز عرب که پس از انقلاب روژاوا با تاثیر جنبش آزادی به صفوف پ.ک.ک پیوست، گفت؛"برای یک زندگی آزاد، برابر و شرافتمندانه باید بیشتر به مبارزات بپیوندیم."

آمارا جودی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرات در رابطه با داستان پیوستنش به مبارزان پ.ک.ک صحبت کرد.

آمارا جودی در سال ۲۰۱۶ به مبارزان آزادی پیوست. در مراحل آغازین انقلاب با گذشت زمان مبارزان را دیده و توجه وی را جلب کردند. آمارا در این رابطه گفت؛"در جامعه‌ی ما در رابطه با کورد و کوردستان چیز زیادی نشنیده بودم. یا اگر چیز اندکی نیز گفته می‌شد، با حقیقت آنها متفاوت بود. با آغاز انقلاب روژاوا به ویژه در جنگ کوبانی مقدار کمی مبارزان را شناختم. در جنگ منبج فرصتی برای ما پیش آمد تا مبارزان آزادی را ببینیم و آنها را بشناسیم. منبج توسط داعش اشغال شده بود. مبارزان برای آنکه مانع از اشغالگری داعش شوند، به شهر آمدند و در آنجا من رفقا را شناختم.

زمانی که رفقا را دیدم، آنچه بسیار بر من تاثیر گذاشت، ارتباط میان آنها بود. ارتباط و رفاقت بسیار مستحکم و وابستگی آنها به یکدیگر توجهم را جلب کرد. همچنین آنها مردم را بسیار دوست داشتند و همین امر بسیار بر من تاثیر گذاشت.

اینگونه رفتار آنها سبب می‌شود تا انسان به فکر فرو رود. ما عرب بودیم، اما آنها میان خلق تفاوت قائل نمی‌شوند و برای ما می‌جنگیدند. من نیز به این مسئله فکر کردم. گفتم، باید ما نیز در این جنگ مشروع شرکت کنیم. در آن زمان تصمیم گرفتم به مبارزان بپیوندم.

همچنین وجود مبارزان زن بسیار بر من تاثیر گذاشت. در جامعه‌ی ما زنان نمی‌جنگیدند. جنگیدن زنان در خط مقدم، تفکر و اندیشه‌ی رهبر آپو در رابطه با زنان و ارتش زنان سبب شد تا من نیز به آن فکر کنم. همین امر تصمیم من را برای پیوستن به مبارزان مصمم‌تر کرد. پیش خود گفتم، من نیز به عنوان یک زن عرب می‌توانم در این جنگ شرکت کنم."

به گفته‌ی آمارا ارتباط و رفاقت میان اعضای ی.پ.گ و ی.پ.ژ، موضع‌گیری آنها در زندگی بسیار بر او تاثیر گذاشته است. این گریلای زن در ادامه گفت؛"آن زمان بسیار به کوهستان فکر می‌کردم. فکر می‌کردم که زندگی در کوهستان چگونه است. باید به آنجا بروم و در آنجا زندگی کنم. پس از آنکه به مبارزان پیوستم، پس از مدت کوتاهی به کوهستان آمدم و دیدم در اینجا از هیچ، زندگی درست می‌شود. همه چیز در دست توست، محصول دل و فکر توست. زندگی با رنج و زحمت بسیار درست می‌شود. بدون شک سختی‌های بسیاری دارد، اما در مقابل ارزش‌هایی که ایجاد می‌شوند سختی‌های آن چیزی نیست.

اینها همه بر من تاثیر گذاشته و من فکر می‌کنم، رهبری مدتی طولانی تحت شکنجه امرالی محبوس است، علی‌رغم اینها از لحاظ فکر و فلسفه خود را پیش برده است. فلسفه‌ی رهبری دارای چهارچوبی گسترده و عمیق است. خط رهبری در میان جامعه تغییرات بسیاری ایجاد کرده است. این رخداد تاریخی است. سیستم هرچند تلاش می‌کند تا مانع آن شود اما فلسفه رهبر آپو، خلق‌ها و سازماندهی آن‌ها را مستحکم‌تر می‌کند."

گریلا آمارا در پایان سخنان خود از همه جوانان درخواست کرده و گفت؛"به ویژه می‌خواهم از جوانان عرب درخواست کنم، باید بیایند و به مبارزات آزادی بپیوندند. دولت ترکیه نه تنها خلق کورد را تحت فشار قرار می‌دهد، بلکه به سایر خلق‌های خاورمیانه نیز حمله می‌کند. عرب، چرکس، سریانی و... را تهدیدی علیه خود می‌بیند. باید مانع از حملات دشمن شویم. باید جوانان بیایند و با قدرت به مبارزات پیوندند. باید به طبیعت روی بیاوریم، به کوهستان‌ها روی بیاوریم. اگر واقعاً میهن خود را دوست داریم و می‌خواهیم آزادی، برادری و برابری را ایجاد کنیم، باید بیشتر مبارزه کنیم."