بیانیه نیروهای مدافع خلق در مورد تحرکات آشوبگرانه پ.د.ک

ه.پ.گ در مورد تحرکات آشوبگرانه پارت دمکرات در مناطق تحت کنترل گریلاهای کوردستان بیانیه‌ای صادر کرد. در بیانیه آمده است:"در نتیجه پیشروی نیروهای پ.د.ک به سوی مناطق گریلایی درگیری محدودی روی داده است."

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در رابطه با تحرکات فتنه‌جویانه پ.د.ک در مناطق گریلا بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه آمده است:

"نظامیان وابسته به پ.د.ک از روز ۵ ژوئیه/ ١۴ تیر به شیوه‌ای تهاجمی به منطقه مابین تپه چارچل و تپه هکاری در عرصه متینا وارد شدند و در آنجا مستقر گردیدند. نیروهای پ.د.ک علی‌رغم تمامی فراخوان‌اها و هشدارها به احداث سنگر در این منطقه ادامه دادند، جاده‌های تازه‌ای ساختند، نیرو و خودروهای زرهی بیشتری را به منطقه گسیل کردند و به شیوه‌ای معنی‌دار بویژه در ساعات صبح روز ٢۴ ژوئیه در تپه چارچل یکبار دیگر بر تحرکات خود افزودند و تلاش نمودند در مناطق بسوی مناطق گریلایی پیشروی کنند. همچنانکه پیش از این به اطلاع افکار عمومی رسانده بودیم منطقه مورد بحث از مناطق اساسی نریوهای گریلاست که سال‌هاست در آن مستقر می‌باشد، مابین نیروهای گریلا و نظامیان پ.د.ک که به تازگی وارد منطقه شده‌اند فاصله‌ای بسیار کم وجود دارد.

در نتیجه پیشروی نظامیان پ.د.ک بسوی مناطق گریلا جنگ محدودی رخ داده است. نیروهای پ.د.ک با سلاح سنگین منطقه را هدف حمله قرار دادند و در نتیجه اراضی منتقه دچار آتش‌سوزی شده است. همزمان تحرکات هواپیماهای جنگنده و جاسوسی دولت ترک بر فراز آسمان منطقه به شکلی گسترده ادامه دارد."