ذکری زیباری: حملات علیه ملت کورد است

ذکری زیباری، نماینده پارلمان اتحاد میهنی کوردستان ی.ن.ک در رابطه با حملات اشغالگرانه علیه باشور کوردستان گفت:"حقیقت این است که کاملاً آشکار است این حملات علیه ملت کورد است."

ذکری زیباری، نماینده پارلمان اتحاد میهنی کوردستان اعلام نمود، باید خلق کورد هوشیار باشد و بداند که حملات علیه خاک کوردها به بهانه پ.ک.ک حقیقت ندارد و ارتباطی به پ.ک.ک ندارد. وی گفت؛"ترکیه می‌خواهد قبل‌ از توافق لوزان برنامه‌ریزی کرده و اقلیم کوردستان را اشغال نماید."

ذکری زیباری نماینده پارلمان ی.ن.ک در رابطه با توافق و حملات دولت ترکیه به خاک باشور کوردستان و موضع خلق کورد با خبرگزاری فرات صحبت نمود.

اقلیم کوردستان و مرزهایش امنیت ندارند و محافظت نمی‌شوند

زیباری به امنیت اقلیم کوردستان و هدف قرار دادن میهن‌دوستان و انقلابیون اشاره کرد و گفت؛"در حقیقت از لحاظ امنیتی وضعیت اقلیم کوردستان را خوب نمی‌بینم. در همه مرزها و شهرها و شهرک‌ها دست خارجی وجود دارد و میهن‌دوستان توسط اشغالگران هدف قرار داده می‌شوند. باید باشور کوردستان از امنیت خود دفاع کرده و دست‌های خارجی را از باشور کوتاه نماید."

حملات ارتباطی به پ.ک.ک ندارند، هدف از بین بردن هویت خلق کورد است

ذکری زیباری نماینده پارلمان اتحاد میهنی  اعلام نمود، هدف حملات از بین بردن هویت خلق کورد است وی گفت:"درحقیقت جنگ اشغالگری کوردستان در ۳ بخش کوردستان وجود دارد. با این حملات می‌خواهند هویت کوردها را به‌طور کامل از بین ببرند. درحقیقت حمله روزانه علیه باشور کوردستان به بهانه پ.ک.ک هیچ ارتباطی با پ.ک.ک ندارد. زمان کوتاهی تا سال ۲۰۲۳ باقی‌ مانده و ۱ قرن از توافق لوزان در رابطه با کوردستان می‌گذرد و دولت ترکیه و اردوغان می‌خواهند رؤیاهای خود را محقق کنند."

تلاش می‌کند همه روژآوا را اشغال نماید

زیباری به حملات علیه روژاوای کوردستان اشاره کرد و گفت:"به روژاوای کوردستان حمله می‌کنند. روژاوای کوردستان با خون هزاران دختر و پسر کورد آزاد شده و هویت کوردها در روژاوای کوردستان را نمی‌پذیرند. اردوغان به عفرین حمله کرد و عفرین را اشغال نمود. اکنون تلاش می‌کند تا همه روژاوای کوردستان را اشغال نماید."

کاملاً واضح و آشکار است که حملات علیه ملت کورد است

این نماینده پارلمان اتحاد میهنی در ادامه ارزیابی‌های خود گفت:"در انتخاباتی آزاد در باکور کوردستان حزب ه.د.پ ۸۰ کرسی را به دست آورد، اما موجودیت کوردها در داخل و خارج کوردستان را نمی‌پذیرند و به مراکز ه.د.پ حمله کرده و همه رؤسای مشترک شهرداری‌ها را از کار برکنار کرده و زندانی نمودند.

صلاح‌الدین دمیرتاش نماینده پارلمان و ریاست مشترک ه.د.پ را دستگیر نمودند. در کجای دنیا چنین چیزی رخ داده ‌است که ۱ نماینده پارلمان مانند صلاح‌الدین دمیرتاش که دارای ۷ میلیون رای بود زندانی شود؟ در حقیقت کاملاً واضح و آشکار است این حملات علیه او درواقع علیه خلق کورد می‌باشد. حمله علیه او حمله به هویت ملی کوردهاست. باید خلق کورد ان را به‌خوبی بداند."

دشمن هرگز به دوست تبدیل نخواهد شد، پ.د.ک باید به همکاری‌هایش پایان دهد

زیباری به همکاری با دولت اشغالگر ترکیه اشاره کرد و گفت:"هر حزب کوردی که با کشور خارجی در ارتباط باشد، ابتدا آن حزب و سپس ملت کورد متحمل زیان و آسیب می‌شود. در گذشته ما دیدیم کوردها سینه خود را سپر گلوله‌های داعش از کوبانی تا کرکوک کردند. ما هم در آن‌جا نقش اشغالگران ترک‌ها را دیدیم. آن‌ها هیچ همکاری با کوردها انجام ندادند و با تروریست‌های داعش همکاری کردند تا کوردها را از بین ببرند. باید ملت کورد و همه احزاب سیاسی تلاش کند تا اتحاد داخلی را ایجاد نمایند. هیچ کشوری دوست ملت کورد نیست. باید در ابتدا ملت کورد در داخل اتحاد ایجاد نماید و دست‌های خارجی را کوتاه کنند. تهدیدهای بزرگ علیه روژاوای کوردستان وجود دارد. باید خلق کورد خوب بدانند بزرگ‌ترین دشمنان خلق کورد برنامه خود را دوباره آماده کرده‌اند و می‌خواهند آن را اجرا نمایند و یک‌بار دیگر کوردها را از بین ببرند. به‌همین دلیل نباید هرگز پ.د.ک با دولت ترکیه توافق کند. برعکس باید با نیروهای کورد در هر ۴ بخش کوردستان توافق کند، برنامه‌ریزی کنند و تلاش کنند تا ملت کورد را از این اشغالگری و توطئه‌های جدید نجات دهند."

باید احزاب کورد با هم توافق کنند

درخواست من برای همه احزاب و طیف‌های سیاسی که در مقابل اشغالگری دارای موضع‌گیری هستند، این است که دور هم جمع شوند و به مسئولیت بزرگ خود عمل نمایند. اجازه ندهند که ۱ حزب سیاسی از حلقه ملی خارج شود. اگر این احزاب دارای موضع‌گیری ملی باشند و ۱ گفتار سیاسی داشته باشند و هر چه سریع‌تر دور هم جمع شوند می‌توانند مانع احزاب سیاسی که برای منافع خود با اشغالگران کار می‌کنند، شوند. نباید اجازه دهند ۱ حزب سیاسی از حلقه ملی خارج شود.

ملت کورد متعلق به ۱ حزب به ‌تنهایی نیست، بلکه متعلق به همه کوردهاست

ملت کورد متعلق به ۱ حزب سیاسی به تنهایی نیست، ملت کورد متعلق به همه کوردها است. در طول تاریخ هزاران دختر و پسر کورد برای خاک و میهن خود جان خود را فدا کرده‌اند. نباید اجازه دهند که این خون‌ها به هدر رود و باید تلاش کنند تا شکوه و کرامت ملی خلق کورد را حفظ نمایند.