"در حمله رژیم ترک یک کودک به شهادت رسید، ٧ نفر زخمی شدند/ پ.د.ک مسئول اصلی ریختن خون ایزدیان است"

مجلس خودمدیریتی دمکراتیک شنگال اعلام کرد که در حمله رژیم ترک به شهرک سنون در شنگال یک کودک ١٢ ساله به شهادت رسیده و ٧ تن دیگر زخمی شده‌اند. در بیانیه MXDŞ آمده است که پ.د.ک مسئول حملات ترکیه به شنگال است.

مجلس خودمدیریتی دمکراتیک شنگال (MXDŞ) در رابطه با حمله رژیم متجاوز ترکیه به مجلس خلق شهرک سنون در شنگال بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه آمده است:"در نتیجه حمله رژیم اشغالگر ترک به مجلس خلق در سنون یک کودک به نام صلاح ناصر به شهادت رسیده است. ما همدردی خود را به خانواده ناسر خدر نعسو ابراز داشته و برای زخمی‌های آرزومند شفای عاجل هستیم.

مجلس خودمدیریتی با اشاره به نقشه‌‌ها و حملات دشمنان به شنگال اعلام کرد که رژیم ترک و همپیمانان آن با طرح نقشه‌های کثیف درصدد نابودی اراده و دستاوردهای خلق شنگال هستند.

در بیانیه آمده است که رژیم قاتل ترک این نقشه‌ها را با همکاری پ.د.ک و افرادی در حکومت و ارتش عراق به پیش می‌برد و می‌افزاید:"سازمان پاراستن پ.د.ک با استخبارات ترک، با زورگویی و تحت فشار قرار دادن مردم شنگال خواستند تا از حقوق مشروع، از سازمان‌ها و نهادهای خود دست بردارد. در پی ناکامی برنامه‌هایشان به حملات هوایی روی آوردند."

مجلس خودمدیریتی به حمله هوایی به مجلس خلق شهرک سنون در شنگال اشاره کرد که در نتیجه آن یک کودک ١٢ ساله به نام صلاح ناصر به شهادت رسید، ٧ تن دیگر از جمله اعضای مجلس عمومی، یک روزنامه‌نگار و اعضای مجلس خلق سنون زخمی شدند. وضعیت جراحت برخی از زخمی‌ها وخیم است."

در بیانیه با یادآوری فعالیت‌های مجلس خلق در چاره‌یابی مسائل اجتماعی اعلام شده است که حملات ارتش ترک آگاهانه و به دلیل موفقیت‌های این مجلس در انجام وظایف خود بوده است.

'پ.د.ک تلاش می‌کند با آشوبگری، شنگال تخلیه شود'

مجلس خودمدیریتی دمکراتیک شنگال به اقدامات پ.د.ک علیه شنگال پرداخته و می‌گوید:"اخیرا پ.د.ک به شیوه‌های متفاوت تلاش دارد به آشوبگری دست زده، شنگال را تخلیه کند و مردم را از اداره خودگردان دور کند. اینگونه در تلاش است تا توافقنامه ٩ اکتبر [مابین مسعود بارزانی-مصطفی کاظمی] را به نتیجه برساند. سناریوهای یان حمله و اقدامات پ.د.ک متعاقب حمله مدت‌هاست که طرح شده‌اند."

بیانیه می‌افزاید که سازمان استخبارات پاراستن پ.د.ک و میت ترکیه قبل از حمله در شهر هولیر به توافق رسیده‌اند و نقشه‌ حملات تازه به شنگال را مورد ارزیابی قرار داده‌اند. در ادامه بیانیه آمده است:

'پ.د.ک از طریق افرادی اجیرشده درصدد اخلالگری و شوراندن مردم علیه همدیگر برآمد'

"پس از حمله به مجلس خلق سنون، سناریوی آنان ادامه دارد. چند فرد اجیرشده درصدد بودند تا به اخلالگری دست زنند و جامعه ما را علیه همدیگر بشورانند. شخصیت‌هایی که خود را مسئول ایزدی‌ها می‌دانند اما وابسته به پ.د.ک هستند، حمله به غیرنظامیان را وارونه جلوه داده و زمینه حملات تازه را فراهم می‌کنند."

'اداره خودگردان و خلق شنگال نقشه فتنه‌گران را خنثی کردند'

مجلس خودمدیریتی شنگال اعلام می‌نماید که نقشه‌های فتنه‌گران تا به امروز با همت اداره خودگران و خلق شنگال ناکام مانده‌‌اند و می‌افزاید:"اما خلقمان باید هشیار باشند و بدانند که پ.د.ک و عناصری که با آن همکاری می‌کنند عاملان اصلی این حملات می‌باشند. ما از خلقمان، از روئسای عشایر، از ریش‌سپیدان، از روشنفکران، جونان و تمامی طیف‌های جامعه می‌خواهیم اجازه ندهند جامعه به بازی گرفته شود."

'همکاران پ.د.ک مسئول اصلی ریختن خون فرزندان خلقمان هستند'

بیانیه بر پایبندی به برخودان اشاره شده و آمده است:"ما به تمامی جهان اعلام می‌کنیم که برخودان و مبارزه ما تا برساخت شنگال خودگردان و آزادی، تا پیروزی ادامه می‌یابد. اراده ما نیرومندتر از تمامی حملات دشمن است.

مجلس خودمدیریتی دمکراتیک شنگال اعلام داشته است، عناصری که با دشمنان همکاری می‌کنند قطعا مورد بازخواست خلق و خانواده شهیدان قرار می‌گیرند و می‌افزاید:"افرادی که با میت و پ.د.ک همکاری می‌کنند، مسئول اصلی ریختن خون فرزندان ایزدی‌ها هستند. خلقمان نباید اجازه دهند چنین افرادی در میانشان زندگی کنند."