دستگیری نمایندگان پ.ی.د و خودمدیریتی در هولیر/ حسو؛ پ.د.ک فورا دستگیرشدگان را آزاد کند

نظامیان پ.د.ک سه نماینده پ.ی.د و خودمدیریتی شمال و شرق سوریه را که به استقبال مهمانان خارجی به فرودگاه هولیر رفته بودند دستگیر کرده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

به گفته نماینده اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در جنوب کوردستان، صبح امروز نظامیان پ.د.ک سه هموطن کورد را به نام‌های مصطفی عثمان نماینده ارتباطات پ.ی.د در هولیر، جهاد حسن نماینده خودمدیریتی دمکراتیک در هولیر و مصطفی عزیز نماینده پ.ی.د در هولیر را در ساعت ٣ صبح در حین استقبال از مهمانان خارجی در فرودگاه هولیر دستگیر کردند.

عایشه حسو؛ پ.د.ک دستگیرشدگان را بدون اتلاف وقت آزاد کند

عایشه حسو رئیس مشترک حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) در گفتگو با خبرگزاری هاوار از پ.د.ک خواست تا هر چه زودتر اعضای نمایندگی پ.د.ک و اداره خودمدیریتی را آزاد کند.

حسو اعلام کرد که اگر پ.د.ک به دنبال تشدید تنش با کوردها نیست باید دستگیر شدگان را فورا آزاد کند.

عایشه حسو افزود که پ.د.ک به شیوه‌ای رسمی از اشغالگری ترکیه حمایت می‌کند و در توطئه علیه ملت کورد با استعمارگران شریک است. دستگیری نمایندگان پ.ی.د و خودمدیریتی در هولیر نشان‌دهنده میل پ.د.ک به تشدید تنش‌هاست. ما اقدامات پ.د.ک را محکوم می‌کنیم. پ.د.ک باید از دامن زدن به تنش دست بردارد. ما با جنگ کوردکشی مخالفیم و از پ.د.ک می‌خواهیم قبل از اینکه تنش‌ها وارد مرحله تازه‌ای شوند رفقای ما را رها کنند."

شایان ذکر است که دستگیری نمایندگان پ.ی.د و خودمدیریتی دمکراتیک در هولیر در حالی روی داده است که قرار است امروز راهپیمایی باشکوهی در شهر قامشلو در محکومیت خیانت ملی بارزانی‌ها و نقش این خانواده- کاست در کوردکشی در کوردستان برگزار شود.