فراخوان انجمن صنفی معلمان کوردستان به تجمع اعتراضی

یکشنبه آینده برای آزادی معلمان زندانی، تجمع اعتراضی برگزار خواهد شد

انجمن صنفی معلمان کوردستان - بخش سقز و زیویه، فراخوانی برای برگزاری تجمع اعتراضی در روز یکشنبه پنجم تیر ماه به منظور آزادی معلمان زندانی منتشر کرده است. این در حالیست که بامداد امروز یک فعال صنفی در سنه دستگیر شد.

شورای صنفی معلمان کوردستان بخش سقز و زیویه در فراخوان خود ضمن محکوم کردن استمرار بازداشت معلمان دربند اعلام کرد علی‌رغم تلاش‌ها و پیگیری‌های مکرر، اما وعده‌های مسئولان قضایی برای آزادی زندانیان محقق نشده است.

این فراخوان با اشاره به اینکه بازداشت معلمان نشانه آن است که دولت قصد ندارد وضعیت آموزش و پرورش را بهبود بخشد، به دستگیری ٢٠ معلم شهر سقز در روز ٢۶ خرداد پرداخته و شرح می‌دهد تعدادی از آنها با قرار وثیقه آزاد و ده نفر دیگر همچنان در زندان هستند.

انجمن صنفی معلمان کوردستان بخش سقز و زیویه، از کلیه جامعه فرهنگیان و خانواده‌هایشان دعوت کرده در صورت عدم آزادی معلمان بازداشتی، روز یکشنبه ۵ تیر در مقابل اداره آموز و پرورش تجمع اعتراضی برگزار کنند.

از سوی دیگر کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در گزارشی با اعلام اینکه آرام ابراهیمی از فعالین صنفی سنه روز چهارشنبه در منزل پدریش توسط ماموران امنیتی بازداشت شده، اشاره می‌کند که از علت دستگیری این فعال صنفی اطلاعی در دست نیست.