فرمانده یگان زنان آزاد: خلق ما باید تا فاش شدن ابعاد قتل عام به مقاومت خود ادامه دهند

یکی از فرماندهان YJA Star شردا مظلوم گابار گفت: مردم ما باید از این پس به مقاومت خود ادامه دهند. تا زمانی که قتل عام پاریس آشکار شود، انها باید در میدان باشند.

یکی از فرماندهان YJA Star شردا مظلوم گابار گفت: مردم ما باید از این پس به مقاومت خود ادامه دهند. تا زمانی که قتل عام پاریس آشکار شود، انها باید در میدان باشند. او با ارسال پیامی تصویری در محکومیت کشتار پاریس گفت: اول از طرف جنبش زنان کورد، فرماندهی مرکزی یگان زنان آزاد به نمایندگی از رزمندگان ما درود می فرستیم به تونل های جنگی متینا، زاپ و آواشین و بە بوتان تا آمد، سرحد و درسیم. به همین مناسبت، هوال روژبین و روناهی و الهه آزادی ما سارا؛ اوین گویی از عبدالرحمن قزیل وطن پرست، هنرمند بزرگ میر پرور و 11 تن از دوستانمان که در حملات شیمیایی دشمن به شهادت رسیدند با احترام یاد می کنم. ما قول خود را تکرار می کنیم که قطعا از آنها انتقام خواهیم گرفت.

هوال سارا هویت جنبش زن آزاد بود

مردم عزیز همانطور که می دانید هوال سارا به طور خاص در توطئه ۹ ژانویه ۲۰۱۳ در پاریس هدف قرار گرفت. هوال سارا به این دلیل کشته شد که در تأسیس حزب ما نقش داشت. او بر خط رهبری پافشاری می کرد، نه در برابر دشمن و نه در برابر اقتدار مردان سر تعظیم فرود نمی آورد، زندگی اش همیشه جنگ بود، مبارزه بود، همیشه علیه نظام اقتدار مردانه قیام می کرد. به همین دلیل شرکت هوال سارا برعلیه قتل عام درسیم پاسخی به دشمن بود. دشمن حقیقت هوال سارا را دید. دشمن مقاومت سارا در زندان، نقش تعیین کننده او را در جنبش زنان کورد و جنبش عمومی دید و او را هدف قرار داد. همچنین رهبر ما اولین کشتار پاریس را مانند دومین کشتار درسیم تعریف کردند. چرا رهبری اینگونه نام بردند؟ چون ۱۰۰ سال است که دشمن خلق کورد بر زنان کورد حاکم است. سیاست نسل کشی از دیرباز ادامه داشته است. دشمن می خواهد کوردها و زنانی را که با اراده و هویت خود زندگی می کنند را بکشد. هوال سارا هویت جنبش آزادی زنان کورد بود. او یک زن معمولی نبود. ما از هوال سارا یاد گرفتیم که یک زن آزاد چگونه زندگی می کند، چگونه مبارزه می کند، چگونه در مبارزه برای آزادی شرکت می کند.

وقتی به سارا نگاه کردیم، فهمیدیم که چگونه یک زن پکک میتواند زیبا باشد، چگونه یک زن انقلابی میتواند سرش را بالا بگیرد و معنادار زندگی کند. پ.ک.ک ای بودن هوال سارا از شخصیتش سرچشمه میگرفت. زنان پ.ک.ک هر چه زیباتر بودند، بیشتر مورد توجه قرار می گرفتند. دشمن به طور خاص او را هدف قرار داد، زیرا هوال سارا بسیار به رهبری وابسته است، به نهضت آزادی بسیار وابسته است، به ارزش های مردم بسیار وابسته بود. در سال ۲۰۱۳، دولت وقت حزب عدالت و توسعه و اطلاعات ترکیه در پاریس، پایتخت فرانسه، با هم این کشتار را انجام دادند. آنجا می خواستند به جنبش و مردم ما پیام بدهند. می خواستند اراده مردم کورد را بشکنند، خواست زن آزاده کورد را بشکنند، می خواستند جنبش ما را از بین ببرند. اما مقاومت تاریخی رهبری در امرالی و در عین حال مقاومت بی نظیر گریلاهای آزادیخواه کوردستان در کوههای کوردستان و مقاومت تاریخی مردم میهن پرست ما، فاشیسم حزب عدالت و توسعه، سیاست نسل کشی دولتوترکها را باطل کرد.  با این حال، ما نباید فراموش کنیم که; توطئه بین المللی هنوز ادامه دارد. ما باید به توطئه پایان دهیم، توطئه را شکست دهیم. به همین دلیل است که ما بیش از هر زمان دیگری به سازماندهی نیاز داریم. استراتژی کنونی ما در برابر سیاست نسل کشی دشمن چیست؟ جنگ انقلابی خلق. مردم ما، گریلای ما باید مبارزه خود را در داخل و خارج از کشور بر اساس جنگ خلق انقلابی گسترش دهند.

البته فقط جنگ در کشور کافی نیست. چون هرجا کوردهای با اراده باشد، هرجا زن با اراده باشد، هر کجا که باشد، چه در فرانسه، چه در آمریکا، چه در سلیمانیه، دشمن به آنجا حمله می کند. هوال ناگیهان نمونه ای از این دست است. در نهایت هوال اوین، عبدالرحمن قزیل وطن پرور ما، میر پرور نمونه هایی از این حملات هستند. قبل از آن اولین توطئه در پاریس رخ داد. اگر این توطئه به خوبی آشکار می شد و افراد حاضر در آن فاش می شدند، دومین کشتار پاریس اتفاق نمی افتاد. به همین دلیل است که ما از ۲۳ دسامبر به نگرش مردم خود افتخار می کنیم و به آن احترام می گذاریم. ما از نگرش مردم خود نسبت به دولت فرانسه و اقداماتی که انجام داده اند قدردانی می کنیم.

تا انتقام دوستانمان را نگیریم، آرام نمی گیریم

 این قدرت های حاکم، این فاشیست ها باید بدانند کە ما نیروهای دفاعی کوردستان هستیم. ما نیروهای دفاعی مردم کورد و همه زنان هستیم. ما دستانی را که به سوی مردم و زنان آزاده دراز می شود، خواهیم شکست. بنابراین مردم ما باید بدانند که تنها نیستند. انها باید بداند که ارتش مدافع زنان پشت سرشان است، گریلای آزادی کوردستان پشت اوست. به همین دلیل تا انتقام رفقایمان را نگیریم نمی توانیم بخوابیم و راحت زندگی کنیم. زندگی فقط نفس کشیدن نیست. اگر زندگی معنادار باشد، زندگی می شود. زندگی اگر ارزش داشته باشد، اگر هویت داشته باشد، معنا دارد. جدا از این زندگی، نمی توان از زندگی دیگری صحبت کرد. ما این را خوب می دانیم، زیرا این را در فعالیت های مردم خود دیدیم. مردم ما علیه نسل کشی قیام کرده اند، آنها نمی خواهند بی معنا زندگی کنند، آنها نمی خواهند مردمی بدون اراده باشند. مردم ما باید از این پس به مقاومت خود ادامه دهند و باید تا زمانی که هردو قتل عام پاریس روشن نشوند ، در میدان بمانند

فرانسه نباید دراین جنایت همکاری کند

 من همچنین می خواهم در مورد دولت فرانسه بە مسئلەای اشارە کنم. دولت فرانسه نباید در جنایات تاریخی شریک باشد. رژیم عدالت و توسعه و جنبش ملی  و سازمان اطلاعات ترکیه   در پایتخت فرانسه قتل عام وحشیانه ای انجام دادند. دولت فرانسه نباید این کشتار را سرپوش بگذارد و نه از افشای توطئه جلوگیری کند.  فرانسه باید فاش کند که چه کسانی مقصر هستند و چه کسانی در این توطئه دست داشته اند. مردم عزیز ما تا افشای توطئه باید به این راهپیمایی آزادی ادامه دهید، به مبارزه خود ادامه دهید

روح زاپ، متینا، آواشین را باید در فرانسه در پاریس تجربه کرد. ما معتقدیم که مردم ما تا آخر با شهدا و رهبرشان پیوند دارند. شما می دانید که ما یک دوره عادی را پشت سر نمی گذاریم. این دشمن می خواهد نهضت ما را نابود کند. چرا می خواهد نهضت ما را نابود کند؟ زیرا تنها مانع سیاست نسل کشی پ ک ک است. او فکر می کند که اگر پ.ک.ک از بین برود به راحتی می تواند مردم کورد را از بین ببرد. او فکر می کند که می تواند این افراد را نابود کند. به همین دلیل است که مردم ما بیش از هر زمان دیگری مراقب رهبری خود خواهند بود. در عین حال، ارزش های آزادی را نیز خواهد داشت. امروز در کوه های کوردستان  گریلاهای آزادی جوانان رعنای این مردم با سلاح شیمیایی به شهادت می رسند.  ۱۱نفر از همرزمان ما به شهادت رسیدند. هر کاری بکنند ما عقب نشینی نمی کنیم. این را همه باید بدانند. ما مبارزه خود را تا آخر پیش می بریم. از طرف یگان دفاع از زنان و جنبش زنان کورد بار دیگر برای مردم ما به ویژه مردم ما در اروپا که در راهپیمایی آزادی شرکت کردند آرزوی موفقیت می کنم. زنده باد رهبر آپو! زنده باد مقاومت خلقمان ، ژن ژیان آزادی.