گرامیداشت یاد و خاطرە فرمانده دنیز پیر از سوی نیروهای مدافع خلق

نیروهای مدافع خلق، ه.پ.گ یاد سعید ارگول -دنیز پیر- را گرامی داشت و در این بارە اعلام نمود: یاد و خاطره رفیق دنیز را به نحوی انقلابی ، همانگونە از خود بە میراث گذشتە است گرامی خواهیم داشت.

 اطلاعیه مرکز اطلاع رسانی و مطبوعاتی ه.پ.گ به شرح زیر است:

رفیق ما دنیز پیر که سال ها در مبارزات آزادی کوردستان بە صداقت، پاکی، وفاداری به ارزش های آزادی اشتهار داشت، از فرماندهان فداکار آپویی بود، در ۲۱ می ۲۰۲۱ در قندیل از صخره سقوط کرد و شهید شد. رفیق ما دنیز با عزم راسخ و شرکت فداکارانه خود در مبارزه، الگوی همرزمانش شد.

مقاومتی که در زندان در برابر ظلم انجام داد به کوه های کوردستان رسید، در اقصی نقاط میهنمان جنگید، در هر لحظه از مجاهدت در راه کرامت رهبرمان و همرزمان شهیدش با مسئولیت پذیری فراوان عمل کرد. ما به عنوان همرزمانش  اعلام می کنیم سربلند و مغرور هستند زیرا تحت فرماندهی چنین سرباز بزرگوار و فداکاری جنگیدیم. پیمان می بندیم با پیروزی در مبارزات خود، یاد و خاطره او گرامی بداریم.

بازید که از دوران احسان نوری پاشا تا به امروز یکی از مناطق مهم مقاومت کوردستان بوده است با فرزندان گرانقدر خود که به صفوف آزادی کوردستان پیوستند این مأموریت را انجام داد. مبارزه و او در مقابل دشمن سر خم نمی کند و همچنان ادامه دارد.

دوست ما دنیز در روستایی در دامنه آرارات به دنیا آمد، در کنار قهرمانانی بزرگ شد که برای آزادی مردم خود جنگیدند و در این راه بهای سنگینی پرداختند. شنیدن داستان های قهرمانی از روی کتاب ها و داستان ها بر هوال دنیز حتی در دوران کودکی اش تأثیر گذاشت. بهایی که مردم ما چندین دهه برای آزادی پرداختند و مبارزه لحظه به لحظه در ذهن او نقش بسته بود، او به عنوان یک جوان کورد می خواست این میراث مقاومت را دنبال کند. هوال ما دنیز تا ١٥ سالگی با خانواده اش در روستای محل تولدش ماندگار شد. او در این مسیر فرهنگ و اخلاق سنتی مرزنشینان را از خانواده خود دریافت کرد. زمانی که در روستا بود با شخصیت پرتلاشش همیشه مشهود بود، در بین دوستانش نمونه بود. سپس برای کمک به خانواده اش برای کار به کلانشهرهای ترکیه رفت. هوال دنیز که تا قبل از رفتن به کلانشهر ترکیه از کوردستان آگاهی داشت، به دلیل نگرش نژادپرستانه بر مردم ما از مبارزات نیروی پیشرو مردم ما یعنی پ.ک.ک که در آنجا زندگی و کار می کرد آگاه بود. ، وارد تحقیقات عمیق شد. . این بررسی باعث شد دنیز با مبارزات آزادی ما بیشتر آشنا شود.

حتی زمانی که مجبور شد به ارتش بپیوندد، متوجه شد که این رویکرد نژادپرستانه نسبت به مردم ما یک سیاست دولتی است. به همین دلیل در دوران سربازی خود نسبت به دولت وحشی ترکیه بسیار حساس بود و می خواست به صفوف  گریلا بپیوندد. او می خواست از ارتش فرار کند و به همراه جمعی از دوستانش به صف گریلاها بپیوندد، اما به دلایل مختلف نتوانست به این هدف دست یابد.

هوال دنیز که به هدف خود وفادار بود و بعداً به یک مبارز برجسته تبدیل شد، در ۱۵ آگوست ۱۹۹۹در درسیم در اعتراض بە توطئه بین المللی علیه رهبر ما ، شرکت داشت. از گریلا ها در روزهای اولیه گریلایی که رهبر ما از درسیم به سمت مناطق دفاعی مدیا حرکت کرد، در جریان این حرکت، در اثر حمله ارتش اشغالگر ترکیه به همراه جمعی از همرزمانش به اسارت دشمن درآمد. دوست ما دنیز در جریانی که تازه گریلا بودن را شروع کرده بود و آن را تولدی دوباره برای خود تعریف می کرد، به دست دشمن افتاد. با این حال، این بهانه ای شد برای افزایش مبارزه. او زندانی را که به مدت ٥ سال در آن زندانی بود به عنوان آکادمی آموزشی اولیه خود ساخت، او برای اولین بار در زندان به حقیقت رهبر آپو و پ.ک.ک پی برد. زمانی که در زندان بود، خود را برای یک زندگی گریلایی کامل آماده کرد.

او سعی داشت هر لحظه مثل یک گریلا زندگی کند. رفیق ما دنیز خود را از نظر ایدئولوژیک و تئوریک آموزش داد، صبورانه منتظر روزی بود که به صفوف گریلا بپیوندد. در سال ۲۰۰۵پس از آزادی از زندان بار دیگر به کوهستان کوردستان رفت و برای پاسخی معنادار به دشمن منتظر ۱۳ فوریه روز اسیر شدن رهبر ما توسط توطئه بین المللی شد، بە صفوف  گریلا پیوست. پس از پیوستن به گریلا ها مدت ها در منطقه کلارش مشغول به کار شد. از آنجایی که میدان اولیه تمرین بود، رفقا در این مکان تأثیر زیادی بر او داشتند، با رفقای شایسته بسیاری آشنا شد تا در راهپیمایی انقلاب الگو قرار گیرد و با آنان همکاری کرد. بعداً به آموزش اردوگاه پکک ملحق شد و در آنجا فرصتی یافت تا هم عملکرد طولانیمدت خود در زندان و هم در گریلایی را ارزیابی کند و در چارچوب این تحقیق، حقیقت رهبری و حزب را بهتر درک کند. در آموزش او باور بە پ.ک.ک تعمیق شد

 وی مدتی بعد در مناطق دفاعی بە کار رسانه مشغول شد و در سال ٢٠١٢ به منطقه آمانوس نقل مکان کرد. در زمانی که جنگ انقلابی مردم ما به بالاترین حد خود رسید، در منطقە امانوس گریلا شد.

به ویژه می خواست از خشمی که در شخصیت خود انباشته بود، علیه دولت ستمگر ترکیه در آمانوس استفاده کند. او در طول مبارزە ٦ ساله خود در آمانوس، رد پای خود را در پیروزی های زیادی از خود به جای گذاشت و در فعالیت های زیادی شرکت کرد. رفیق ما دنیز که از اهمیت آمانوس برای دشمن مطلع بود، زحمت زیادی کشید تا هر لحظه بتواند بجنگد. به این ترتیب آمانوس نقش مهمی در تبدیل شدن به یکی از مراکز مهم گریلا های کوردستان داشت. دوست ما دنیز زمان بسیار ارزشمند و معناداری را در اینجا با بسیاری از دوستانش سپری کرد. وی از شهادت برخی از این یاران بسیار متاثر شد.

همرزم ما دنیز پس از تمرین موفقیت آمیز در آمانوسان به مناطق دفاعی مدیا بازگشت و به پاس ممارست موفق، مواضع نظامی و وفاداری به خط شهدا و رهبری، به عنوان یکی از اعضای مهم در بین همکاران، از گریلاهای مورد اعتماد بود. او به عنوان یکی از اعضای مهم پ.ک.ک با حساسیت و مسئولیت زیادی در بسیاری از وظایف حساس شرکت داشت.

در زمانی که مردم ما به آزادی بسیار نزدیک شده اند، هدف اصلی خود را انجام موفقیتآمیز هر کاری قرار داد. وی ضمن انجام وظیفه بر این اساس، در ۲۱ می ۲۰۲۱ به شهادت رسید و به قافله شهدایی که آنها را پ.ک.ک واقعی می نامید پیوست. ما به نام همرزمانش می گوییم که یاد و خاطره رفیق دنیز را به درستی پاس می داریم و قطعاً در وظیفه انقلابی که به ما داده است موفق خواهیم شد. اولا خانواده محترم ایشان و سپس سر مردم وطن پرست ما در کوردستان سلامت باشند.