گرامیداشت یاد و خاطره دیار غریب در دومین سالگرد شهادت در سلیمانی

صدها نفر از کوردستانیان و نمایندگان جریان‌های سیاسی جنوب کوردستان در مراسم گرامیداشت عضو شورای کل ک.ج.ک دیار غریب (هلمت) و دو رفیق وی به نام‌های شاهین و دوران شرکت کردند.

عصر امروز (دوشنبه ۵ ژوئیه/ ١۴ تیرماه) به مناسبت دومین سالروز شهادت دیار غریب عضو شورای رهبری کل کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) و دو تن از همراهانش مراسمی در سلیمانی برگزار شد.

مراسم با یک دقیقه سکوت در پاسداشت شهیدان راه آزادی کوردستان آغاز شد. سپس گروه سرود کودکان گرمیان سرودی را که شهید دیار غریب بسیار دوست می‌داشت اجرا کردند.

در ادامه مراسم لاوه غریب خواهر شهید هلمت پیام خانواده را قرائت کرد. در پیام خانواده شهید دیار آمده است:"ما با ادای احترام یاد و خاطره شهید دیار غریب و تمامی شهیدان کوردستان را گرامی می‌داریم. راه و مبارزه هوال هلمت، راه آزادی کوردستان است. ما خواستار تداوم راه هوال هلمت از سوی خلقمان هستیم و بر این مبنا فعالانه‌تر در مبارزه جای می‌گیریم."

در ادامه به نمایندگی از کمپ پناهندگان شهید رستم جودی (کمپ مخمور)، دایه سارا در سخنانی گفت:"رفیق هلمت پیشاهنگ انقلاب بود. پیشاهنگ همه ما بود. ما پیمان می‌بندیم که تا دستیابی به پیروزی و تحقق آرزوهای شهید هلمت به راه وی ادامه دهیم."

سپس پیام کنفدرالیسم جوامع کوردستان به مناسبت دومین سالروز شهادت دیار غریب و همرزمانش قرائت شد.

در ادامه پسر شاعر پراوازه کورد شیرکو بیکس، هَلو بیکس روی صحنه رفت و شعری را به شهید دیار غریب تقدیم کرد.

مراسم با سخنان تارا حسین رئیس مشترک جنبش آزادی جامعه کوردستان ادامه یافت. تارا حسین در سخنان خود با اشاره به شهادت دیار غریب و همرزمانش به نقش خط خیانت و مزدوریگری در میان کوردها پرداخت و افزود:"لازم است برای زنده‌ نگه داشتن دیدار غریب هر کسی علیه اشغالگری دولت ترک در جنوب کوردستان و خط خیانت و مزدوریگری موضع خود را اعلام کند."

در ادامه مستندی در مورد زندگی و مبارزات انقلابی شهید دیار غریب به نمایش درآمد.

شرکت کنندگان در پایان مراسم شعارهای «شهید نامرن»، «هلمت زنده است» و «مرگ بر خائنان» را سر دادند.