گروه‌های مسیحی میانجی صلح: ترکیه در یک ماه ۵ شهروند جنوب کوردستان را به قتل رساند

سی‌پی‌تی اعلام کرد که حملات و بمباران‌های رژیم ترک در باشور کوردستان طی یک ماه گذشته به قتل ۵ نفر انجامیده است.

حملات رژیم متجاوز ترک با هدف اشغال باشور کوردستان ادامه دارد. تاکنون در این حملات شماری از هموطنان به قتل رسیده و یا زخمی شد‌ه‌اند.

گروه‌های مسیحی میانجی صلح  (Christian Peacemaker Teams) (CPT) خسارات جانی و مالی حملات ماه گذشته (ماه ژوئن ٢٠٢٢) رژیم ترک به جنوب کوردستان را در گزارشی منتشر کرد.

بنابر گزارش سی‌پی‌تی از ٢١ می تا ٢١ ژوئن ٢٠٢٢ در حملات رژیم متجاوز ترک به خاک جنوب کوردستان، ۵ شهروند از جمله ٣ کودک به شهادت رسیدند و ١۵ شهروند هم زخمی شدند.

سی‌پی‌تی می‌افزاید که پس از بمباران روستای توتقل از توابع چمچمال که به شهادت ٢ روستایی انجامید، ٨ خانوار دیگر از ترس حملات ترکیه اقدام به تخلیه این روستا کرده‌اند.

تأسیس پایگاه‌های تازه از سوی ترکیه

در گزارش آمده است که ترکیه در چارچوب عملیات اخیر خود ۴ پایگاه نظامی در مناطق آواشین و زاپ تأسیس کرده است و از ١۶ ژوئن نیز درصدد تأسیس پایگاهی در قله کوه کوروژارو می‌باشد.

سی‌پی‌تی می‌افزاید که براساس مدارک جمع‌آوری شده رویداد ٢۶ می ٢٠٢٢ در بامرنی که در آن ٣ کودک به قتل رسیدند از سوی دولت ترکیه و طی حمله ارتش ترک بوده است.

سی‌پی‌تی یادآور شده است که نظامیان ترک روستاهای منطقه را از پایگاه‌های خود هدف حملات خمپاره‌ای قرار می‌دهند. هر روز بسوی روستائیان گلوله شلیک می‌کنند. به گفته سی‌پی‌تی تنها در خلال سه روز (١۵ الی ١٧ ژوئن ٢٠٢٢)، ۵ شهروند در منطقه درکاری و یک شهروند در کانی‌ماسی در نتیجه حملات هوایی و توپباران ارتش ترک زخمی شده‌اند.