حزب کارگران کوردستان: با شعار «از شرافتمان صیانت می‌کنیم» مبارزه را گسترش دهید

پ.ک.ک در پاسخ به حملات رژیم اشغالگر ترکیه به آرامگاه‌های شهیدان کوردستان بیانیه‌ای منتشر کرد. در بیانیه پ.ک.ک آمده است:"با شعار «از شرافتمان صیانت می‌کنیم» علیه حملات ضداخلاقی دولت ترک باید به هر شیوه‌ای فعالیت‌ها را گسترش دهیم."

کمیته شهدای پ.ک.ک در مورد حملات دولت اشغالگر ترک به پیکر شهیدان کوردستان بیانیه‌ای را در وبسایت خود منتشر کرد. در بیانیه از عموم خلق دعوت به عمل آمده است از پیکر شهیدان صیانت به عمل آورند.

پ.ک.ک در آغاز بیانیه خود می‌گوید:"مبارزه آزادیخواهی کوردستان با صرف هزینه‌های بزرگی به امروز رسیده است و اکنون نیز مرحله سخت و تاریخی را سپری می‌کند. در هر مرحله هزاران نفر به شهادت رسیدند، اما ضربات بزرگی را بر رژیم اشغالگر وارد کردند و در صدر آنها دولت ترک و رژیم فاشیست آ.ک.پ-م.ه.پ را بسوی نابودی سوق دادند. در این مرحله هر جنگاور با فدا کردن جان خود زمینه زندگی شرافتمند را در میهنی آزاد هموار کرد. مهمتر از همه اینکه با هر شهادت بنیان‌های خلقی که نیست و نابود انگاشته می‌شد از نو شکل گرفت. یعنی خلق کورد که موجودیت وی برای مشروعیت‌بخشی سیستم اشغالگری و نابودی مورد بحث قرار گرفته بود امروز با مبارزه‌ای که با پیشاهنگی پ.ک.ک به پیش برده است راه زندگی آزاد را هموار کرد و موجودیت خود را به تمامی جهان نشان داد. دسیسه‌ها و توطئه‌هایی که علیه کورد آزاد طرح شده بودند خنثی شدند. راهی را برای ما فراهم کردند تا به امروز برسیم و امروز بتوانیم بنام کوردایتی و انسانیت دمکراتیک سخن بگوییم. در گاره، آواشین، زاپ و متینا روحیه شکست‌ناپذیر آپویی را به حقیقت مبدل کنیم. پ.ک.ک از آغاز مبارزات خود با صیانت از خط شهیدان موفق شده است خود را گسترش دهد، سیستم امحا و نابودی خلق کورد را با شکست روبرو کند و پوزه استعمارگری مدرنیته سرمایه‌داری در خاورمیانه را بر زمین بمالد. در واقع، هر زمانی که از میراث شهیدان به شیوه‌ای نیرومند صاحب‌مندی به عمل آمده است ما توانسته‌ایم نتایج بزرگی را رقم زنیم. زمانیکه حتی یک ذره از واقعیت شهیدان فاصله گرفته باشیم آنزمان دشمن توانسته است به آسانی وارد قلب و روح ما شود و ما را تضعیف کند. یعنی فرد یا جامعه‌ای که از شهیدان خود صیانت نکند و در مقابل میراث آنان موضعی نیرومند نشان ندهد نمی‌تواند از نابودی، از پوسیدگی و از بی‌شرفی نجات یابد."

پ.ک.ک در ادامه به حملات اشغالگران و نوکران آنان به آرامگا‌ه‌های شهدا در عفرین، آمَد و گارزان اشاره کرده و می‌افزاید:"شهدا در مقابل هر نوع نوکری و بردگی ایستار میهن‌دوستی هستند. خطمشی زندگی صحیح و موجودیت شرافتمند هستند. تعریف ایستار صحیح در مقابل خط مزدوری و نوکری دشمنان و پاسخ به دولت ترک و مزدورانش است که در عفرین اشغالی به بی‌اخلاقی دست زده‌اند."

کمیته شهدای پ.ک.ک می‌افزاید:"گرامیداشت تنها محدود به یک لحظه نیست، بلکه گرامیداشت به معنی تحقق واقعیت‌های اجتماعیست. یعنی انسان به اندازه‌ آگاهی و دانش خود می‌تواند به انسانیت دست یابد. انسان و جامعه‌ای که حافظه خود را از دست داده باشد دیگر متعلق به خویش نیست. از اینرو زمانیکه می‌گوییم باید از میراث شهیدان صیانت به عمل آوریم لازم است به شیوه‌ای صحیح در راه زندگی گام برداریم. با مسئولیت عمل کنیم، یعنی انسانیت را مبنا قرار دهیم. باید معنی شهادت را عمیقا درک کنیم. این شرط اولین زندگی معنی‌دار و شرافتمندانه است. این شرط آغازین انسان بودن است. آیا زمانیکه شهیدان ما را از گورهایشان خارج کنند، روی مزار آنان بازار فروش احشام ایجاد کنند و ما سکوت کنیم آیا بازهم می‌توانیم از انسان بودن دم بزنیم؟ همچنانکه جوامع از آغاز ارزش‌های مقدس خود را با جاودانه کرده‌اند امروز ما نیز لازم است بیش از هر زمانی این حقیقت را لمس کنیم. در هر لحظه از زندگی خود در قبال شهیدان به بازخواست و حسابرسی خود بپردازیم. هر فردی که دم از انسانیت و میهن‌دوستی و جامعه‌دوستی می‌زند لازم است قبل از هر چیز در مقابل رفتار دشمنان با آرامگاه‌ها و اجساد شهیدان موضع خود را نشان دهد."

پ.ک.ک در بخشی دیگر از بیانیه خود خاطرنشان کرده است که تنها راه رهایی کورد و کوردستان مقاومت و ایستادگی در برابر اشغالگران و استعمارگران است و این مقاومت نیز تنها با درک حقیقت شهیدان ممکن می‌باشد.

پ.ک.ک با اشاره به سخنان رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که پ.ک.ک را حزب شهیدان اعلام کرده است می‌افزاید:"یک وجب از خاک کوردستان باقی نمانده است که در آن خون شهیدان ریخته نشده باشد. این واقعیت را بیش از هر کس دیگری خانواده شهیدان می‌دانند. از اینرو آنکه بیش از همه از میراث و آرمان‌های شهیدان صیانت می‌کند، آنکه از خط مشی رهبر آپو و ارزش‌های انقلاب صیانت می‌کند خلق میهن‌دوست ما هستند. زیرا همه ما در سایه شهیدان می‌توانیم کوردستانی باشیم و به وظایف میهن‌دوستی خود عمل کنیم. این واقعیت را نباید یک لحظه هم فراموش کنیم. آنانیکه از اشغال عفرین، سریکانی، گری سپی حمایت کردند و امروز نیروهای گریلا را محاصره کرده‌اند، خاک باشور کوردستان را به حراج گذاشته‌اند باید با مواضعی که خلقمان نشان می‌دهند جسارت نکنند در خاک کوردستان یک گام هم به پیش بردارند."

صیانت از آرامگاه شهیدان صیانت از شرف و ناموس است

کمیته شهدای حزب کارگران کوردستان در پایان بیانیه با تأکید بر ضرورت گسترش مبارزه علیه رژیم فاشیست و کوردستیز ترکیه و نوکران آن، از آحاد خلق میهن‌دوست کوردستان دعوت به عمل آورده است تا برای صیانت از شرف و ناموس خود، برای حفاظت از هویت و آینده خود، برای دفاع از ارزش‌ها و جامعه خود با حضور در میدان مبارزات آزادیخواهانه و دمکراتیک یاد و خاطره شهیدان را زنده نگه دارند و با شعار «از شرافتمان صیانت می‌کنیم» به شیوه‌ای شایسته از میراث شهیدان به دفاع برخیزند.