جنبش آزادی: حکومت اقلیم کوردستان موظف است قاتلان ماموستا شمال را پیدا کند

سهیل خورشید معروف به ماموستا شمال مورخ و عضو شورای رهبری جنبش آزادی، روز گذشته در هنگام بازگشت به خانه در مقابل خانه خود در شهر کفری از سوی افرادی ناشناس ترور شد

روز گذشته سهیل خورشید معروف به ماموستا شمال عضو شورای رهبری جنبش آزادی، در هنگام بازگشت به خانه مقابل منزلش در شهر کفری واقع در جنوب کوردستان، از سوی شماری افراد مسلح ناشناس هدف اصابت گلوله قرار گرفت و جانباخت. شورای رهبری جنبش آزادی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن ترور ماموستا شمال، از حکومت اقلیم کوردستان و نهادهای امنیتی منطقه گرمیان خواست که هر چه سریعتر عاملان قتل سهیل خورشید را پیدا کنند.

سهیل خورشید معروف به ماموستا شمال مورخ و عضو شورای رهبری جنبش آزادی، روز گذشته در هنگام بازگشت به خانه در مقابل خانه خود در شهر کفری مورد حمله مسلحانه افرادی ناشناس قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

به دنبال ترور این فعال آزادیخواه و میهن‌‌دوست کورد شورای رهبری جنبش آزادی بیانیه‌ای منتشر کرد ضمن اعلام ایکنه این ترور حمله به جنبش آزادی است و قطعا بی پاسخ نخواهد ماند، از حکومت اقلیم کوردستان و نهادهای امنیتی منطقه گرمیان خواست تا هرچه سریعتر قاتلان ماموستا شمال را پیدا کنند.

در بیانیه‌ای جنبش آزادی آمده بود که ماموستا شمال علاوه بر خدمات بی حد و حصر او همچون میهن دوستی فداکار در جنبش آزادی،، مورخ، جغرافیدان و کارمند اداره کشاورزی کفری بود، او در عرصه زندگی اجتماعی هیچ مشکل و دشمنی نداشت، ترور وی از سوی دولت اشغالگر ترکیه با همکاری خیانتکاران صورت گرفت.

بیانیه‌ی جنبش آزادی در پایان آزادیخواهان میهن دوست و احزاب دمکراسی‌ خواه را به ادای احترام به این شهید فراخواند و بر تداوم راه ماموستا شمال تاکید کرد.