ک.ن.ک: "مشکلات شما مردم کوردستان و دوستان مسئله‌ی خلقمان را نگران و دشمنان را خشنود می‌کند"

روئسای مشترک کنگره ملی کوردستان (ک.ن.ک) در مورد مسائل اتحادیه میهنی بیانیه‌ای منتشر کرده و اعلام می‌نمایند، این مسائل مردم کوردستان و دوستان مسئله‌ی خلقمان را نگران کرده و دشمنان را خشنود می‌کند.

زینب مراد و احمد کاراموس روئسای مشترک کنگره ملی کوردستان (ک.ن.ک) در مورد اختلافات داخلی اتحاد میهنی کوردستان بیانیه‌ای منتشر کرده و اعلام نمودند، علیرغم نگرانی شدید از شما درخواست می‌کنیم، تا با آرامش با این مسئله ناخواسته برخورد کنید که مردم کوردستان و دوستان مسئله‌ی خلقمان را نگران و دشمنان را خشنود می‌کند.

همچنین اعلام شده است؛"اگر این مسائل عمیق‌تر شده و ریشه‌ای حل نشوند، اتحادیه میهنی تضعیف می‌شود، این امر سبب برهم خوردن موازنه قدرت در اقلیم کوردستان و عراق می‌شود. متضرر اصلی نیز اتحاد میهنی و مردم اقلیم کوردستان و همه مردم کوردستان خواهند بود."

متن بیانیه روئسای مشترک ک.ن.ک:

"روئسای مشترک محترم اتحاد میهنی با سلام و درود

همانطور که مشخص است کوردستان و منطقه شرایط حساس و خطرناکی را پشت سر می‌گذارد. از یک طرف نیروهای منطقه‌ای و بین‌المللی در منطقه در حال پیاده‌سازی سیاست و استراتژی‌های بلندمدت هستند و از طرف دیگر نیز کشورهای اشغالگر مانند همیشه در حال توطئه برای از بین بردن و بدون تأثیر کردن کوردستان و دستاوردهایش می‌باشند. اتحاد میهنی کوردستان در این میان به عنوان یک نیروی میهنی مردم کوردستان، در هر جایی که باشد در این مرحله انتظار می‌رود به وظیفه‌ی میهنی و ملی خود در این راستا عمل کند و با موانع پیش رو برخورد نماید. در راستای منافع عالی مردم کوردستان محرک اتحاد داخلی کوردستان و همبستگی طیفهای سیاسی باشد.

اما متاسفانه چند روزی است که برخی مسائل و اختلافات داخلی اتحاد میهنی کوردستان به گوش می‌رسد.

علی رغم نگرانی عمیقمان، از شما درخواست می‌کنیم تا با آرامش و دانایی با این وضعیت ناخواسته که مردم کوردستان و دوستان مسئله‌ی خلقمان را نگران و دشمنان را خشنود کرده است برخورد کنید. از شما درخواست می‌کنیم با گفتوگو و درک متقابل به حل مسائل بپردازید. اگر مسائل عمیق‌تر شده و شدت بیشتری یابند و به صورت ریشه‌ای حل نشوند، اتحاد میهنی تضعیف خواهد شد. این امر سبب برهم خوردن معادلات قدرت در اقلیم کوردستان و عراق خواهد شد. متضرر اصلی در این میان خود اتحاد میهنی و مردم اقلیم کوردستان و همه کوردستان خواهد بود.

 در راستای حل این مسائل هر وظیفه‌ای نیز که به عهده‌ی ما قرار گیرد برای انجام آن آماده هستیم.

 با سلام و درود

 زینب مراد/ احمد قرموس

روئسای مشترک کنگره‌ی ملی کوردستان

 ۱۰/ ۷/ ۲۰۲۱  بروکسل"