کاراییلان: رژیم آ.ک.پ/م.ه.پ در باشور با شکست مواجه شد، به همین دلیل تلاش می‌کند متوجه روژآوا بشود

مراد کاراییلان فرمانده قرارگاه مرکزی ه.پ.گ اعلام نمود که رژیم آ.ک.پ/م.ه.پ در مقابل مقاومت گریلا در متینا، زاپ و آواشین در هم شکسته شده و به همین دلیل می‌خواهد که متوجه روژآوای کوردستان شود.

مراد کاراییلان فرمانده قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق از طریق بی‌سیم با نیروهای گریلا سخن گفته و پیام‌های زیر را به نیروهای گریلا انتقال داد:

نخست یاد و خاطره شهادت بیست و نهمین سالگرد شهادت هوال بریتان (گلناز کاراتاش) تا شیلان گویی و تمام شهدایمان را گرامی می‌داریم، پیمانی را که با آنان بسته‌ایم بار دیگر تجدید می‌کنیم. با گرامیداشت یاد و خاطره هوال جومالی، بوتان، زنار و ریبر، یاد تمام شهدایمان را گرامی می‌داریم و پیمان می‌بندیم که آرمان‌های آنان را برای آزادی رهبری و آزادی کوردستان تحقق ببخشیم.

امروز ۶ ماه از مقاومت آواشین، زاپ و متینا می‌گذرد. اگر ۱۰ فوریه، از ابتدای یورش به گاره را به عنوان آغاز این حملات بدانیم، ۸ ماه و نیم از آن می‌گذرد. در این زمان، رویدادهای بسیاری به وقوع پیوسته‌اند. نتایج بسیار مهمی رقم خورده‌اند. رژیم فاشیست و نابودگر آ.ک.پ/م.ه.پ در سال ۲۰۲۱ طرح گسترده‌ای را در عالی‌ترین سطح برای از میان برداشتن ما برنامه‌ریزی کرده بود. هدف انان این بود که در این سال باشور کوردستان، تمام مناطق گریلاهای آزادیخواه کوردستان را اشغال کنند. از این طریق برنامه‌ریزی کرده بودند که نیروهای گریلا را از این مناطق اخراج کنند و مرکز جنبش ما را در این مناطق اشغال کرده و از این طریق مرکز فرماندهی و هماهنگی جنبش را از میان بردارند. بدون شک چنین حمله وسیعی به مناطق حفاظتی میدیا در باشور کوردستان را تدارک دیده بودند، اما امکان ندارد که دولت ترک خود به تنهایی به اهداف این طرح دست پیدا کند.

نیروهایی که توطئه بین‌المللی را در مقابل رهبر آپو انجام داده‌اند، در وهله نخست امریکا، آلمان و انگلستان، این طرح را تصویب کرده اند و به آن کمک کرده‌اند. بار دیگر بر دولت عراق تمرکز کرده و موافقت دولت عراق را هم گرفته‌اند. به عنوان یکی از ستون‌های خارجی این طرح، پارت دمکرات کوردستان را هم در این طرح شرکت داده‌اند و طبق برآوردهایشان باید در ماه ژانویه این طرح را به پیروزی برسانند. هدف آنان بدون هیچ تردیدی دست‌یابی به پیروزی بود. از این طریق خواستند که توطئه بین‌المللی را به نتیجه برسانند و جنبش را وارد مرحله نابودی کنند.

همانگونه که اطلاع دارید نخستین مرحله این طرح یورش به گاره بود و در آن با شگست مواجه شدند. به اهداف خود نرسیدند. اما طرح گسترده‌ای را در دست داشتند. براورد کرده بودند که از مرزها شروع می‌کنیم و تا آخرین نقاط را اشغال می‌کنیم. بر همین اساس بود که در شب ۲۳-۲۴ آپریل حمله گسترده‌ای را آغاز کردند. برآورد کرده بودند که در مدت کوتاهی آواشین، متینا، زاپ را اشغال کرده و بعد از آن می‌توانند به گاره و قندیل حمله کنند. هدف آنان دسیابی به موفقیت بود. به همین دلیل طرح آنان این بود که طی ۲ تا ۳ ماه به نتیجه برسند و این طرح به اهداف خود دست پیدا کند. رژیم فاشیست ا.ک.پ/م.ه.پ براساس رویاهای عثمانیگری نوین خود  عمل می‌کند. به نیروی هوایی خود بسیار متکی بودند. زیرا در برخی از مناطق به پیروزیهایی دست پیدا کرده بودند. می‌گفتند که ما در مقابل نیروهای گریلا به نتیجه دست پیدا می‌کنیم. تمام مناطق گریلا را به اشغال در می‌آوریم. همچنین هم حمایت بین‌المللی و هم حمایت برخی از گروه‌های منطقه‌ای را بدست گرفته و از طرف دیگر از تکنولوژی پیشرفته هم برخوردار بودند. به همین دلیل بود که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار بودند و مطمئن بودند که به نتیجه دست پیدا می‌کنند. اگر از یورش خود به گاره نتایج خوبی می‌گرفتند، احتمال داشت که در طرح خود تغییراتی را ایجاد می‌کردند. اما گریلاهای آزادیخواه کوردستان از تجربه‌ای ۴۰ ساله برخوردارند. نیرویی برخوردار از عقلانیت و درایت، آپوییستی و فدایی هستند. اگر حقیقت نیروهای ما را در نظر می‌گرفتند، شاید چنین عملیاتی را هم طراحی نمی‌کردند. اما آنان محاسبات سیاسی هم داشتند و هیچگاه نمی‌خواستند که اینگونه فکر کنند. می‌خواستند که بدون هیچ تردیدی به نتیجه برسند و جنبش آزادی کوردستان را نابود کرده و سیستم فاشیستی خود را ادامه دهند.

اما استراتژی دولت ترک در مقابل مبارزه آزادیخواهانه کوردستان اخیرا به تمامی در هم شکسته شده است. یعنی هم در استراتژی نابودی خلق کورد و هم استراتژی نابودی جنبش آزادی به نتیجه‌ای دست پیدا نکرده و در نهایت ارتش ترک درهم شکست. رژیم آ.ک.پ/م.ه.پ و اردوغان با پشتبانی تکنولوژی پیشرفته و نیروی هوایی و موشک‌هایشان تلاش کردند تا مانع از شکست دولت شوند و عصر جدیدی را آغاز کنند. اما به پیروزی دست پیدا نکردند، مدت ۶ ماه است که حمله‌ی بە زانو دراوردن را آغاز کرده، جنگیده و به پیروزی دست پیدا نکرده‌اند. به همین دلیل خواستند که سال آخر، یعنی امسال در عالیترین سطح حمله گسترده‌ای را آغاز کرده و به پیروزی برسند. اما رژیم آ.ک.پ/م.ه.پ فاشیست و اشغالگر در این سال هم به پیروزی نرسیده و شکست خورد.

زیرا موضع جنبشمان در مقابل این حملات، خصوصا در مقابل سیستم شکنجه امرالی، با اراده بزرگ ناشی از موضع رهبر آپو، مقاومت تاریخی، تاثیر خود را بر تمام حوزه‌های مبارزه گذاشت. بر تمامی خلقمان، در زندان‌ها و بر سیاست خلق کورد تاثیر قدرتمندی گذاشته و موضع نستوه جنبش آزادی کوردستان را به نمایش گذارد. از طرف دیگر در مقابل حملات دشمن، گریلاهای آزادی کوردستان هم بر اساس ایستار نبر خلق انقلابی و پیشرفت‌های تاکتیکی عمل کرده است. در این  چارچوب گریلا، تاکتیک و راهکارهای جدیدی را گسترش داده‌اند. قرائت درست از پارداریم رهبر آپو و زمانمندی در دستور کار گریلا قرار گرفت. برهمین اساس گریلای مدرن، گریلاهای معاصر، گریلاهای حرفه‌ای در شیوه‌های جنگی بینش عمیقی را ایجاد کرد. بار دیگر در مناطق حفاظتی میدیا ایستار گریلایی با تحرک بالا و تحرک کم در زمان مشخص ایجاد شد. در رابطه با مناطق آزاد در خصوص دفاع استراتژیک بینش و تعمق ایجاد شد. بر این اساس راهکارهای زیر زمین و جنگ تونل‌ها مانند تاکتیک‌های جدید وارد میدان شدند و با حملات عقاب‌های زاگرس و کارزار جنگ خابور، گریلا طرح‌های دولت آ.ک.پ/م.ه.پ را درهم شکست.

راهکارهای جدید گریلا حملات هوایی و موشکی را خنثی کرد

در این مرحله نیروهای گریلا در بعد تاکتیکی دو اقدام ابتکاری جدید را انجام داد: نخست پیشبرد و گسترش حرفه‌ای‌گری و نبرد تیمی و دوم؛ دفاع از مناطق آزاد شده و پیشبرد نبرد تونل‌ها. این هر دو تاکتیک توانست نیروهای هوایی و موشکی را با محدودیت مواجه کرده و ما به نتایج مورد نظر دست پیدا کردیم. دشمن اینگونه برآورد کرده بود که از طریق اطلاعات و هواپیماهای اکتشافی می‌تواند به اطلاعات ما دست پیدا کند و با موشک تمام نقاط ما را مورد اصابت قرار بدهد. اما زمانیکه اهداف بسیار کوچک شدند و قابل رویت نشدند، یا به زیر زمین رفتند، دشمن عملا موضعی برای بمباران و هدف پیدا نکرد. همان زمان بود که این سنگرها به سنگرهای مقاومت تبدیل شدند. بدینگونه بود که محاسبات دشمن نقش برآب شدند و به نتیجه‌ای دست پیدا نکرد.

بدون شک این مسئله به اسانی ممکن نشد. پیش از هر چیز خط ایدئولوژیک رهبر آپو، فلسفه و باور و عزم نستوه این نیرو را در ما ایجاد کرده و همین امر مبنای اساسی این مقاومت و جنگ بوده است. این مبنای آپوییستی، ایدئولوژیک و فدایی اگر در میان نیروهای گریلا موجود نبود، این مقاومت امکان‌پذیر نبود. تفکر و عمل بر اساس پارادایم جامعه دمکراتیک-اکولوژیک که متکی بر اساس آزادی زن است، مبنای تحزب در میان نیروهای گریلا را ایجاد کرده است و گریلا را به نیروی شکست‌ناپذیر تبدیل کرده است. این مسئله در شکست‌ناپذیری گریلا عامل مهمی به شمار می‌رود. بر اساس خط‌مشی آزادی زن، برابری پیشرفت کرده است و همین مسئله به ارتباط روحی و هوال بودن معنای عمیق بخشیده است. در صورتیکه بین تمام هوالان روح هوال بودن بر اساس فلسفه آپوییستی وجود نداشت، فداکاری و مقاومتی اینچنین در این سطح امکان نداشت. همین مسئله مبنای این مقاومت تاریخی، موضع ایدئولوژیک، عزم نستوه مبارزه، روح فدایی و هوال بودن آپوییستی واقعی است. از چهار سال گذشته پروژه یازسازی و ایجاد گریلاهای معاصر مدرنیته دمکراتیک در دستور کار ما قرار داشته است. یک بعد آن بازسازی و سازماندهی مجدد و بعد دیگر آن تحزب است. گریلای مدرن در این دو سطح ایجاد شده است.

با خون شهدایمان و رنج هوالان، امروز گریلای آزادی کوردستان تشکل یافته است. این یک حقیقت است. اگر امروز در مقابل سیستم اشغالگری فاشیست ترک و تکنولوژی معاصر و پیشرفته مقاومت گریلا وجود داشته باشد و به نتیجه دست پیدا کرده باشد، بر اساس رنج‌ها و دشواری‌های بزرگ، رنج و زحمات رهبری، شهدا و هوالانمان شکل گرفته است. در درجه نخست قهرمانی‌های هوال شورش، روژهات و جفیان در گاره و در نبرد تونل‌ها و در سایر مواضع قهرمانیهای بزرگی صورت گرفته و ستون‌های تاکتیکی و ایستار نخستین ما را به نمایش گذاشته‌اند. این مسئله برای ما بسیار مهم بوده است. در این نقطه بود که شکست دشمن و تبلور تاکتیک و ایستارهای ما به نمایش درآمد و به نتیجه هم رسید. این مسئله از همان ابتدا روح جدیدی را در میان ما ایجاد کرد.

بعد از مقاومت زندوره و مامه رشو که با رهبری هوالان شهیدمان، ریبر، هژار و سرحد و ساریا در تداوم شکل گرفت، در ادامه روح شورش‌ها، شکل عمیق و گسترده‌ای از فدایی بودن در جنگ تونل‌ها شکل گرفته و نتایج مهمی را رقم زد. همراه با آن بار دیگر در متینا، با فرماندهی ریبر و چکدار‌ها، در منطقه زاپ با فرماندهی هوالانی مانند باور و دلال‌ها و در آواشین با فرماندهی و قهرمانی هوال شرزان و روناهی، نبرد شکل دیگری به خود گرفت و نتلایج بسیار مهمی به دست آمد. همان زمان، حتی اگر به طور کامل هم اجرا نشده باشد، اما تحقق گریلای حرفه‌ای را در سطحی بالا مشاهده کردیم و این مسئله نتایج بسیار مهمی را در بعد تاکتیک و راهکارهای ما نشان داده است. بار دیگر اثبات شده است که می‌توان مناطق آزاد شده را حفظ کرده و نبرد تونل‌ها و نبرد گریلایی را با راهکارهای تیم‌های حرفه‌ای در کوه‌ها و دشت‌ها انجام داد و به پیروزی رسید. اگر این دو بتوانند مکمل همدیگر باشند، می‌توان دشمن را در هم شکست. این تصویر بار دیگر در سایه قهرمانی‌های ارزشمند به ظهور رسیده است. ما در این باره شدیدا مدیون قهرمانانمان هستیم. در این مرحله، تمام هوالانی که به شهادت رسیده‌اند، راه پیروزی و مبارزه در راه ازادی کوردستان را با تاکتیک و متدهایشان به ما نشان داده‌اند.

مقاومت در تپه‌ی سور و ورخله مقطعی مهم در نبرد ماست

بر اساس تجارب،  مقاومت تپه‌ی سور و مقاومت ورخله مقطع مهمی در مبارزات ما به شمار می‌رود. خصوصا که در این نبرد استافده از تونل‌ها به عنوان ورق جدیدی رقم خورده است. در تاریخ مبارزه ما سطح اراده نستوه ایدئولوژیک، روح فدایی و بار دیگر، سطخ گریلای حرفه‌ای، مبارزه در این نبردها را رقم زده و مقاومت مبارزه جوبانه آپوییستی ما رقم نوینی را گشوده است. این هوالان در راهکار تونل‌های جنگی و نبرد در دشتها و مواضع کوهستانی، بار سنگینی را بر دوش خود گرفتند، خواستند که نقش تاریخی مهمی را ایفا کنند و این نقش را ایفا هم کردند. این موضع مبارزه‌جویانه، عزم نستوه و فدایی، با راهکارهای جدید، بسیاری از ابعادی را که تاکنون نامشخص و تیره و تار بودند، روشن ساخته است. در این چارچوب که چگونه در مقابل تکنولوژی پیشرفته مناطق آزاد شده را باید حفظ کرد، ما به نتایج تاریخی دست پیدا کرده‌ایم.

بار دیگر در کل، این مرحله ۸ ماه ونیمه که گذشته است چه مسئله‌ای را ثابت می‌کند؟ امروز اثبات شد که خلق‌هایی که از تکنولوژی محروم شده و از فرصت‌ها بی‌‌بهره شده بودند چگونه می‌توانند در برابر ارتش‌های بزرگ که مجهز به تکنولوژی مدرن هستند مقاومت کنند و بسوی پیروزی گام بردارند. آشکار شد که با چه تاکتیک‌‌هایی می‌توان به این مهم دست یافت. به همین دلیل مقاومتی که در مدت ۸ ماه و نیم گذشته شکل گرفته است بسیار ارزشمند و گرانقدر است. نه فقط برای ما بلکه برای تمام نیروهای آزادیخواه که تحت سیطره نیروهای هژمون و استعمارگر مورد سرکوب قرار گرفته‌اند، برای تمام آنان، راهکارهای جدیدی را پیش رو می‌گذارد. به همین دلیل نتایچ این مقاومت بسیار مهم به شمار می‌روند.

در اینجا نه تنها نبرد تونلها، در کل جنگ گریلا بر اساس عملکرد تیم‌های حرفه‌ای می‌تواند قابلیت‌های مانور، کسب اطلاعات و تکنولوژیک دشمن را در هم بشکند و خنثی کند. از طرف دیگر بر اساس پنهانکاری عمیق، دیسیپلین و استتار ظریف می‌تواند عملیات اطلاعاتی دشمن را هم خنثی کرده و تکنولوژی دشمن را خنثی کند.

چهار سال است که بر این مسئله تمرکز شده است. از آمانوس گرفته تا سرحد، از بوتان گرفته تا دریای سیاه این رویکرد مورد آزمون قرار گرفته است. با تمام کمبودها و نواقص و ضعف‌های خود تا امروز این رویکرد مورد استفاده قرار گرفته است. ما دچار اسیب شده‌ایم، هزینه داده‌ایم اما برخی از موارد را هم درک کرده‌ایم.

تپە‌ی سور در مرز باشور و باکور قرار دارد. در نقطه سفر مرزی قرار دارد. سنگغهای مرزی از روی قله به داخل باکور میغلغزند. دولت ترک با احداث پایگاه مرزی تپه‌ی سور را مانند حرف C در محاصره قرار داده است. یعنی دشمن در اطراف آن از مدت‌ها پیش به احداث پایگاه دست زده و همواره در معرض دید دشمن بوده و تا کنون با تانک و توپ هم ان را هدف قرار داده بود. در واقع تپه‌ی سور در میان نیروهای دشمن بوده و مانند خنجری بر قلب آنها است. سالیان درازی است که به آن می‌نگرند و جرات حمله به آن را ندارند. فاصله بین دشمن و تپه‌ی سور، نزدیک به یک کیلومتر است. تپه لیلک چندان دور نیست. بدون شک تمام اینها برای تپه‌ی سور نوعی ضد امتیاز محسوب می‌شوند. در واقع زمانیکه دشمن در ۲۴ آپریل دست به حمله زد، حمله به مام رشو یکی از اهداف این حمله بود. اینگونه بود که مدتی بعد تپه‌ی سور را اشغال کردند. سپس دشمن در ۱۴ ژوئن به تپه سلیمان حمله کرد و آنها را اشغال کرد. اینگونه بود که تپه‌ی سور به محاصره درآمد. تپه‌ی سور قبل از اغاز این حمله در محاصره قرار داشت، به همین دلیل بود که در این منطقه مانند مناطق دیگر امکان نبرد تیمی گریلا وجود نداشت. امکان نداشت که هیچ کس بتواند به کمک هوالان برود، به دشمن ضربه بزند و هوالان حاضر در تپه‌ی سور هم از این مسئله اطلاع داشتند. به همین دلیل با فرماندهی فرمانده گرانقدر، قهرمان و جسور و نمونه، هوال بوتان اوزگور و هوال سرهلدان، زنار، باز، اوزگور، دلال، آرگش و گروهی دیگر از هوالان، این عده مقاومتی را انجام دادند که نمی‌تواند مقاومتی معمولی به شمار رود. این مقاومت برای تاریخ صفحات جدیدی را رقم زده است. با تمام نیروی خود، با عزم راسخ خود، مقاومت را تنها با نیروی خود به پیش برده‌اند.

در این مقاومت موضع فرماندهی آپوییستی گرفته شد و به نمایش درآمد. هر یک از هوالان با مسئولیت عمل نمودند. طبق گفته یکی از هوالان، هر یک از آنان یک ژنرال در نوع خود بودند. هر یک از آنان چند بار مجروح شدند و در این مدت نه برای آنکه سیر بخورند، بلکه برای انکه زنده بمانند، چند لقمه بیشتر نخوردند، رزمیدند و با اراده خود دشمن را شکست دادند. در مقابل آنان دشمن به بن بست رسیده و ضمن حملات فراوان، از سلاح شیمیایی استفاده کرد. در تمام این حملات، تنها شهید گرانقدر، هوال باز شهید می‌شود، در مقابل با اراده انقلابی به پیروزی رسیدند، اما در اخرین لحظات دشمن به شیوه‌ای جبونانه، از سلاح جدید شیمیایی جدیدی استفاده کرده و تمام این ۶ هوال ما به شهادت رسیدند. در غیر این صورت نمی‌توانستند وارد تونل شوند دیگر هوالان عقب‌نشینی کردند.

نبرد تونل‌ها و نبرد درازمدتی که همچنان ادامه دارد، نبرد تونل‌های ورخله است. در این منطقه با رهبری فرمانده بزرگمان، هوال جومالی چوروم و چاوری گور این مقاومت ادامه یافته است و شکست دشمن قطعی شده است. این هوالان مبارز با روح آپویی به کلید پیروزی تبدیل شده‌اند و با جسارتی بزرگ کوهپایه‌های ورخله را به میدان مقاومت و نبردی غرور آفرین تبدیل کرده‌اند. به کرات از تونل‌ها بیرون آمده و به دشمن حمله کرده‌اند، بر دشمن ضربه وارد کرده‌اند، مهمات و سلاح را از دست دشمن درآورده و در تاریخ مبارزه ما بزرگترین مقاومت و طولانی‌ترین مقاومتی که دشمن را در تنگنا گذاشته است، مقاومت ورخله بوده است.

مقاومت تپه‌ی سور و ورخله فرایندی است که می‌توان آن را عالیترین پیروزی کسب شده از سوی گریلا دانست. این هوالان فداکاری، جسارت و موضع هوال بودن خود را نشان داده و این مسئله بسیار حاکی از معنا بوده و اهمیت دارد. در ارتقای انسانیت و هوال بودن، نمونه‌ای بزرگ به شمار می‌رود. این موضع پر از اطمینان و اعتقاد ایدئولوژیک، با روح پیروزی، با متدهای حرفه‌ای، با جسارتی بزرگ و با تداوم مقاومت تاریخی، از هم اکنون دست‌یابی به پیروزی را اعلام کرده است. ما هر اندازه در رابطه با فرمانده فدایی، جومالی چوروم، هوال چاوری یا هوال بوتان و زنارها سخن بگوییم، کم گفته‌ایم. این هوالان با ابتکار عمل خود مقاومت را سازماندهی کرده‌اند. آنها در راستای خلق کوردستان و بشریت گام برداشته‌اند.

کارزار گریلاهای یژا ستار

در هر دو سنگر مفاومت تپه‌ی سور و ورخله، همکاری تنگاتنگ بین زنان و مردان و تمام هوالانمان در سطحی بسیار عالی به چشم می‌خورد. اما در این باره هوالان زن، با پیشاهنگی زنار و چاوری عملکرد جنگ را رهبری کرده‌اند. این روزها مصادف با بیست و نهمین سالگرد عملیات شهید بریتان است. بعد از بیست و نه سال، هم اکنون مشخص است که بر اساس خط فدایی بریتان، عملکرد نیروهای یژاستار چگونه توسعه یافته است و این گونه روح شهید بریتان و زیلان‌ها در میان صفوف هوالانمان در جریان است. بار دیگر نحوه فرماندهی و پیشاهنگی زلال بوتان‌ها و دلال آمد‌ها در عملیات نیروهای یژا ستار تبلور یافته است. در عملکرد  آنان بار دیگر مشخص شده است که زنان چگونه می‌توانند نیرو بیافرینند، روح بیافرینند و رهبری را در دست بگیرند. این نیرو در جوهره زنان وجود دارد.

راه دشمن سد شد

موضع جنبش آپوییستی که با اراده‌ای بزرگ، بر اساس خط مشی مظلوم، خیری، کمال، عگید، زیلان و بریتان‌ها گسترش یافته است، مبنای پیروزی ست. در مقابل این موضع نستوه، گسترش تفکر و اندیشه نظامیگیری، تازه کردن تاکتیک و بر این اساس، گسترش حمله ما، بار دیگر ارتش دشمن شکست خورد. بر اساس طراحی و برنامه‌ریزی خود نتوانست باشور کوردستان را اشغال کند و راه پیشرفت دشمن سد شد، این مسئله هم برای نیروی گریلا پیروزی بزرگی به شمار می‌رود. این پیروزی هم در سایه شهدای قهرمان کسب شده است. از طرف دیگر در دشوارترین شرایط موجود در امرالی، ایستاری که رهبر آپو آن را گسترش داده است، ۲۳ سال است که بر اساس اراده‌ای انسانی و صبر فراوان و درایتی بزرگ، مقاومت در مقابل نبردی روانی ادامه دارد. این ایستار در خنثی کردن اقدامات دولت ترکیه به نیرو و مبنایی بزرگ تبدیل شده است. خلقمان که به حقیقت توجه دارد، موضع مقاومت خود را همچنان حفظ کرده و بار دیگر ایستار سیاست دمکراتیک و جنبش چپ سوسیالیستی ترکیه و مقابله در برابر حملات فاشیستها را با مقاومت پاسخ داده و فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ را به سوی فروپاشی برده است. امروز همه می‌دانند که رژیم فاشیست ترک در تنشی عمیق قرار گرفته است. اگر در مقابل ما به پیروزی می‌رسید، رژیم می‌خواست با وجود همه‌ی بحران‌ها را در دست گرفته و این مرحله را پشت‌سر بگذارد.

محاسبات انتخاباتی اردوغان نقش بر آب شدند

اطلاع دارید که نقشه آنان این بود که حداکثر تا ژولای بتوانند تمام مناطقی را که نیروهای گریلا در آن استقرار دارند، در باشور کوردستان به اشغال درآوردند. اگر می‌توانستند این طرح به پیرزوی برسانند، و خصوصا از هوالان شناخته شده،۱-۲ نفر را به نوعی از میان بر می‌داشتند، به شهادت می‌رساندند، رژیم آ.ک.پ/م.ه.پ پیروزی خود را اعلام می‌کرد. انها برآورد کرده بودند که در نوامیر ۲۰۲۱ می‌توانند انتخابات پیش از موعد را برگزار کنند. می‌خواستند از ین طریق سیستم رژیم فاشیستی خود را ادامه بدهند. هدف آنان این بود. اگر در این باره دقت شود، اردوغان تا ماه اگوست هم در رابطه با زمان برگزاری انتخابات چیزی نمی‌گفت و سازمان‌های خود را برای انتخابات آماده می‌کرد اما بعد از آنکه دریافت که به پیروزی نمی‌رسد و تنش‌ها روز بروز گسترش پیدا می‌کنند، موضعگیری کرده و گفت: انتخابات پیش از موعد برگزار نمی‌شود، انتخابات در زمان مقرر انجام می‌شود. فرایندی که به پیش برده شده است، اینگونه توانست که این بعد بسیار مهم و زنده خود را نشان دهد. این فرایند سرنوشت‌ساز بود و در ابتدای سال هم به این حقیقت اشاره کردیم.

دشمن تلاش می‌کند که شکست در آواشین، زاپ و متنیا را پنهان کند

 اگر آنها موفق می‌شدند که ما را از مناطق حفاظتی میدیا خارج کنند، در مقابل جنبشمان فرایند نابودی را در پیش می‌گرفتند و رژیم خود را نهادینه می‌کردند. در داخل هم خشونت را به نحو شدیدی به کار می‌بردند. با رویاهای نئو عثمانیگری خود در منطقه، ترور دولتی را علیه خلق منطقه اعمال کرده و با در نهایت عصری تاریک را بر خلق منطقه تحمیل می‌کردند. بدون شک این مسئله را هم بر اساس نابودی جامعه کورد در پیش می‌گرفتند. زیرا ائتلاف رژیم فاشیستی بر اساس نابودی جنبش آزادی و تحمیل سیاست‌های نابودگرانه شکل گرفته است. هدف آنان نابودی خلق کورد است. هدف اساسی آنان کوردستان است. اگر مناطق حفاظت شده میدیا را اشغال بکنند، باشور کوردستان را هم اشغال کرده و می‌توانند بر ان تسلط پیدا کنند. اما گریلاهای ازادی کوردستان، با حمله شاهین‌های زاگرس و کارزار نبرد خابور اجازه ندادند که وارد مناطق حفاظتی میدیا شوند. همانگونه که فوریه آنها را در هم شکستند و طرح آنان را خنثی کردند، هم اکنون در آواشین، زاپ و متینا هم شکست خورده‌اند و نمی‌توانند طرح خود را به پیروزی برسانند. بدون شک دشمن می‌خواهد مانع از شکست خود شود. اما اعتراف نمی‌کند که شکست خورده است. در حمله به گاره اعتراف کرد که شکست خورده است، تمام جهان واقعیت نبرد گاره را مشاهده کرده بود. به همین دلیل، هم اکنون می‌خواهند که مانع از این شکست شده و از طرف دیگر شکست‌های خود را هم پنهان کنند.

این دوره، دوره‌ای تاریخی به شمار می‌رود. فرصتی بزرگ در مقابل خلق کورد قرار گرفته است. برای استفاده از این فرصت ما مسئولیت داریم. اکنون این رژیم فاشیست و نابودگر، بر اساس نابودی خلق کورد می‌خواهد خود را گسترش دهد. مناطق مورد نظر در میثاق ملی را گسترش دهد؛ و در منطقه مانند یک نیروی فرادست به حاکمیت دست پیدا کند. از این طریق به تهدیدی علیه خلق‌های منطقه تبدیل شده و تهدیدهای خود را گسترش دهد.

مقاومت گریلا بزرگترین نیرو برای آزادی و دمکراسی است

زمانیکه در این چارچوب با این مسائل روبرو می‌شویم می‌بینیم که ما در مقابل این موج فاشیستی و نابودگر از چه نقش تاریخی و بنیادین برخورداریم، برای دمکراسی و موجودیت و آزادی خلق کورد و خلق‌های منطقه از چه نقش اساسیی برخورداریم. اینکه چه کسی چه می‌گوید، مهم نیست؛ امروز مقاومت نیروهای گریلای آزادی کوردستان در مقابل رژیم فاشیست ترکیه، بزرگترین نیروی آزادی و دمکراسی به شمار می‌رود. گریلاهای ازادی کوردستان در مقابل رژیم فاشیست ترک مقاومت می‌کنند و این مقاومت راه را برای مبارزه آزادی و دمکراسی هموار می‌کند. اگر مقاومتی صورت نگیرد، آ.ک.پ/م.ه.پ سیستم فاشیستی دیکتاتوری خود را سازماندهی و نهادینه کرده و برای ترکیه، برای خلق‌های منطقه دورانی تاریک را رقم می‌زنند. در این دوره مقاومت و مبارزه گریلا ارتقا یافته است، نه فقط تکنولوژی پیشرفته معاصر را در اختیار دارد، بلکه همزمان برای تمام خلق‌های فرودست هم به نمونه‌ای بزرگ تبدیل شده است. این مسئله بسیار ارزشمند است. برای دست‌یابی به این مسئله قهرمانی‌های بسیاری صورت گرفته است. برای خلق کورد، تمام خلق‌های منطقه و تمام بشریت در مقابل مدرنیته سرمایه‌داری، رهبر آپو مدرنیته دمکراتیک را مطرح ساخته است. هم اکنون گریلاهای ازادی کوردستان برای آنکه بتوانند بر اساس پارادایم رهبر آپو عمل کنند و ایفای نقش بکنند، در میان صفوف خود بر اساس پروژه سازماندهی مجدد تلاش می‌کنند تغییرات اساسی را ایجاد کنند. گریلا تلاش می‌کند تا پارادایم جنگی خود را دوباره بازآفرینی کند و خود را مانند گریلای مدرنیته دمکراتیک توسعه دهد. امروز علیرغم کمبودها، این رویه در کوردستان تجربه می‌شود. در این باره پیشرفت وجود دارد. این پیشرفت و تجربه جدید برای ما و برای تمام فرودستان مسئله‌ای بسیار مهم به شمار می‌رود. گریلاهای مدرنیته دمکراتیک در مقابل تکنولوژی پیشرفته معاصر به عنوان نیروی پیروز در صحنه تاریخ ظاهر می‌شوند.

رژیم ا.ک.پ/م.ه.پ در باشور به پیروزی نرسید، به همین دلیل متوجه روژآوا می شود

رژیم آ.ک.پ/م.ه.پ در نهایت به پیروزی نرسید، ما امروز می‌بینیم که علیرغم آنکه تمام توجه دولت ترک معطوف به باشور کوردستان بود، اما چون به پیروزی نرسیده و شکست خورد، بار دیگر تلاش می‌کند که متوجه روژآوای کوردستان شود. اما به دلیل عدم پیروزی رژیم، مشکلات آن افزایش یافته‌اند. تنش‌های درونی آن در تمام ابعاد نشان داده شده‌اند. امروز نه فقط در بعد اقتصادی و سیاسی بحران وجود دارد، همان زمان در بعد اجتماعی، فرهنگی و دیپلماتیک هم در بحران قرار دارد. رژیم فاشیست دیگر به خاتمه راه رسیده است. با تمام کارت‌های خود بازی کرده است. از کارت‌های یدک خود هم استفاده کرده است. تا کنون بین نیروهای هژمونیک مانند امریکا و روسیه بازی کرده و دست به مانور می‌زد. مشخص شده است که دیگر تاکتیک‌های ان هم به پایان رسیده‌اند. به همین دلیل اکنون در تنگنا قرار گرفته است. اکنون رژیم برای آنکه مانع از فروپاشی حاکمیت خود شود، می‌خواهد در مقابل سوریه، یعنی روژآوای کوردستان حمله جدیدی را آغاز کند. در باشور شکست خورده است، اکنون می‌خواهد به روژآوا حمله کند.

با بهره‌گیری از تاکتیک گریلا، وضعیت عفرین، سریکانی و گری سپی تکرار نخواهد شد

اما این حقیقت وجود دارد که اگر پیشاهنگ و شروانان روژآوای کوردستان بر اساس ایستارهای نبرد خلق انقلابی عمل کنند، از تجارب آن استفاده کرده و از تمام تاکتیک‌های جدید و بازآفرینی شده در مناطق حفاظتی میدیا استفاده کنند، بر اساس زمینه و شرایط خود ان را در روژاوا عملی کنند، رژیم فاشیست ترک دست به حمله هم بزند، وضعیت عفرین، سریکانی و تپه‌ی سپی تکرار نمی‌شود. عملکرد مناطق اشاره شده بار دیگر تکرار نمی‌شود. یعنی اگر نیروهای نظامی به صورت حرفه‌ای و تیمی عمل کرده و همراه با آن نبرد تونل‌ها را مهارت انجام دهند، و خلق هم مانند گذشته در چارچوب نبرد خلق انقلابی مهاجرت نکند، همگام با نیروهای شروان باقی بمانند و از مقاومت حمایت کنند، با راهکارهای اجتماعی به بخشی از این مقاومت تبدیل شوند، این بار رژیم آ.ک.پ/م.ه.پ و تبهکاران وابسته به آن شکست خورده و هیچگاه به پیروزی نمی‌رسند. به همین دلیل گریلاهایی که تا کنون خاک باشور کوردستان را حفظ کرده‌اند، تجربه‌ای را که در حفاظت از باشور کوردستان کسب کرده‌اند، بسیار مهم بوده و می‌توانند از آن استفاده کنند. بر اساس زمینه و شرایط خود آن را عملی کنند، در روژآوا رژیم آ.ک.پ/م.ه.پ بار دیگر شکستی تاریخی را به خود خواهد دید.

تنها سلاح دست دشمن سلاح شیمیایی است

ما هیچگاه دشمن را ضعیف تصور نمی‌کنیم. در هر نبردی، یکی از معیارهای اصلی این است که دشمن را به خوبی شناخت. اما باید خود را هم به خوبی شناخت. و بر اساس آن تدابیر لازم را اتخاذ کرده و دشمن را دست کم نگرفت. دشمن ما از ابعاد قدرتمندی برخوردار است.

اگر در مقابل دشمن با قدرت تدابیر لازم را اتخاذ نکرد، از اراده برای نبرد نمی‌توان برخوردار بود. دشمن با چه ابزارهایی می‌جنگد؟ دشمن اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند، از طریق عملیات اکتشافی و راه‌های دیگر و با نیروهای هوایی دست به حمله می‌زند. ما شیوه تیمی و نبرد تونل‌ها را گسترش دادیم، از این طریق تا حدی توانستیم در مقابل حملات هوایی تدبیر لازم را اتخاذ کنیم. در نتیجه ابزارهای دشمن خنثی شدند و دشمن به پیروزی نرسید. دشمن برای انکه مانع از شکست خود شود، به شیوه‌ای بسیار غیر اخلاقی و غیر انسانی برخلاف حقوق جنگی در تمام جهان، از سلاح شیمیایی استفاده کرد. هم اکنون در مقابل نبرد تیمی نیروهای گریلا و در مقابل راهکار نبرد تونل‌ها، تنها از سلاح شیمیایی یعنی سلاح مجرمانه استفاده می‌کند. دشمن نمی‌تواند اکنون علیه ما جنگی معمولی را به پیش ببرد. آنچه را که انجام می‌دهد، حمله از طریق نبرد هوایی یا نبرد شیمیایی است. این واقعیت ارتش ترکیه است. ما ان را دست کم نمی‌گیریم، اما در عمل این حقیقت کاملا مشخص است. در این صورت است که پیروزی ما حتمی است. شهدای قهرمانمان، از هوال هورام گرفته تا هوال جومالی و چاوری در این پیروزی نقش دارند، در رابطه با مقاومت آنان، حقیقتی که به نمایش درآمده است، باید بیشتر تفکر کنیم، و در مسیر روشن ایستارهای رهبر آپو تاکتیک‌هایمان را گسترش داده و آن را قدرتمند کنیم، از این طریق در مقابل هر گونه حمله‌ای از سوی دشمن می‌توانیم به پیروزی برسیم. مقاومت ۸ ماه و نیمه ما در مناطق حفاظتی میدیا و باکور کوردستان این حقیقت را نشان می‌دهد و اگر عملکرد ما به درستی در مسیر قرار بگیرد، بدون هیچ تردیدی پیروزی از ان ماست. بر این اساس با اعتقاد و اراده‌ای راسخ، ما از صمیم قلب برای هوالانی که در خط آزادی رهبر آپو و آزادی کوردستان آرزوی موفقیت داشته و با عشق و احترام به هوالانمان درود می‌فرستیم.