خودکشی نظامی یگان ویژه ارتش ترک در زندورا بە دلیل فشار سنگین روانی جنگ

مقاومت بی‌بدیل نیروهای گریلا نظامیان ترک را دچار ترس و فشار سنگین روانی کرده است. یک سرباز ترک به دلیل فشار روانی در ارتفاعات شاخه تانگ در زندورا-ی عرصه متینا دست به خودکشی زد.

حملات رژیم اشغالگر ترک به مناطق حفاظتی میدیا از شش ماه پیش بی‌وقفه ادامه داشته است. رژیم ترک در این حملات متحمل شکست تاریخی بزرگی شده است و پیاپی ضربات سنگینی را از سوی نیروهای گریلا دریافت می‌کند. با نگاهی به نقشه جنگ پس از شش ماه نبرد می‌توان گفت که ارتش ترک در مناطق حفاظتی میدیا نتوانسته است حتی یک گام به پیش آید.

تداوم این جنگ از یکسو و مقاومت بی‌بدیل نیروهای گریلا و همچنین ناکامی حملات اشغالگران از سوی دیگر تأثیر بزرگی را بر وضعیت روانی سربازان ترک بر جای گذاشته است. آنچه عیان است تاکنون به دلیل فشار روانی بیش از ٣٠٠ عضو یگان ویژه نظامیان اجیر شده (افرادی که در قبال دریافت پول می‌جنگند) در میدان جنگ با نیروهای آزادیبخش کوردستان پا به فرار گذاشته‌ و از این کار دست کشیده‌اند. همین بخشی از نظامیان ترک برای دور شدن از صحنه جنگ اقدام به مجروح نمودن خود کرده‌اند.

بنابر اطلاعات دریافت شده از منابع محلی نظامیان ارتش ترک در پی شکست در مقابل نیروهای گریلا با فشار سنگین روحی و روانی روبرو شده‌اند. اخیرا در روز ١۵ اکتبر/ ٢٣ مهر یک سرباز یگان ویژه ارتش ترک در کوه شاخه تانک در ارتفاعات زندوره عرصه متینا دست به خودکشی زده است.

این سرباز یکی از نظامیان اجیر شده ترک می‌باشد که در قبال دریافت پول به جنگ آمده است و در عملیات نقش داشته است. گزارش‌ها حاکیست پس از خودکشی این نظامی وضعیت روانی نظامیان دیگر نیز به شدت آشفته شده و دچار پریشانی و افسردگی شده‌اند.

ارتش ترک پس از شکست تاریخی در جنگ با گریلاهای کوردستان آنچنان با وضعیت روانی و اخلاقی نابسامانی روبروست که تمامی موازین اخلاقی و قوانین بین‌المللی جنگ را زیر پا گذاشته و از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند. ارتش ترک این سلاح‌ها را از کشورهای همدست خود دریافت می‌کند. ارتش ترک علی‌رغم حمایت آلمان و آمریکا و تکنولوژی پیشرفته ناتو نتوانسته است حتی یگ گام در مقابل گریلاهای کوردستان پیشروی کند.