خودمدیریتی شنگال: کوردستان را به اشغالگران واگذار نکنید، پ.د.ک را تحت فشار قرار دهید

اداره خودمدیریتی شنگال در بیانیه‌ای با اشاره به همدستی پ.د.ک با رژیم اشغالگر ترک آنرا فاجعه‌ای بزرگ برای کوردها می‌داند و از افکار عمومی کورد درخواست کرده است که پارت دمکرات کوردستان را متوقف کنند.

اداره خودمدیریتی شنگال در مورد حملات رژیم اشگالگر ترک و پ.د.ک علیه گریلاهای کوردستان بیانیه‌ای منتشر کرد.

خودمدیریتی شنگال در آغاز بیانیه به خصومت دولت ترکیه با جامعه ایزدی و ویرانی ٣۶٠ روستای ایزدیان از سوی رژیم ترک و آوارگی صدها هزار شهروند ایزدی در نتیجه این حملات اشاره کرده و می‌افزاید:" زبان و هویت خود میلیون‌ها کورد در ترکیه ممنوع اعلام شده است. سطح ممنوعیت به حدی است که یک جوان کورد صرفا به دلیل گوش دادن به ترانه‌ای کوردی سزاوار کشته شدن دیده می‌شود و حتی از قاتل وی نیز بازخواست صورت نمی‌گیرد. حتی قاتلان کوردها را قهرمان نشان می‌دهند."

اداره خودمدیریتی شنگال می‌افزاید که رژیم اشغالگر ترک همزمان با دشمنی با ملت کورد با جغرافیای کوردستان نیز دشمنی نموده است و می‌افزاید:

"حتی با سنگ و درخت‌های کوهستان‌های کوردستان با کینه و خشم رفتار می‌کنند. روزانه جنگل‌ها را به تاراج می‌برند. علیه نیروهای گریلا از گازهای سمی استفاده می‌کنند، اسرای جنگ را اعدام می‌کننند. در آخرین مورد ٣ شهروند غیرنظامی در نتیجه حملات ترکیه و استفاده از گازهای سمی در بخش کانی‌ماسی مسموم شدند."

اداره خودمدیریتی شنگال می‌پرسد:"چرا پ.د.ک به پنهان‌کاری این حمله دست می‌زند و از سوی دیگر به نیروهای گریلا حمله‌ور شده است؟ نباید هیچ کسی از دشمن انتظاری داشته باشد. اما آنچه مایه تعجب ما بوده و از درک آن عاجزیم این است که آیا پ.د.ک چه چیزی را از این دشمن دریافت کرده است که تا این حد به آن کمک می‌کند؟ پ.د.ک چندی پیش ٣ گریلا را به اسارت گرفته بود، علی‌رغم درخواست ه.پ.گ اما پ.د.ک همچنان به سکوت خود در این مورد ادامه می‌دهد. در نمونه اخیر ٧ گریلا را به شیوه‌ای نامردانه به کمین انداخته و به شهادت رساند. در شنگال نیز به ابزار جاسوسی، فتنه و فلاکت رژیم ترکیه مبدل شده است و به حملات دشمنان مشروعیت می‌دهد و کوردها و ایزدیان را مجرم می‌داند."

اداره خودمدیریتی شنگال در بیانیه خود بمباران کمپ آوارگان قادیا از سوی ترکیه اشاره کرده و می‌افزاید:"چنین وانمود کردند که این حمله را خود ایزدی‌ها انجام داده‌اند و به هیچ عنوان از پهپادها و حملات رژیم ترک سخن به میان نیاوردند. ما این رفتار پ.د.ک را بسیار خطرناک می‌دانیم. آیا پ.د.ک تاکنون حتی یکبار از ظلم و زور دولت ترک سخن به میان آورده است؟ آیا پ.د.ک چنان کور شده است که هیچ اشتباهی را در اشغالگری رژیم ترک نمی‌بیند؟ چگونه می‌توانند این روسیاهی را بپذیرند و دست خود را تا مچ در خون دختران و پسران کورد فرو برند؟"

خودمدیریتی شنگال در پایان بیانیه ضمن رسوا نمودن سیاست‌های پ.د.ک می‌افزاید:"ما کوردهای میهن‌دوست، پیشمرگه‌های دارای وجدان، احزاب و سازمان‌های کورددوست، روشنفکران، زنان، جوانان، روئسای عشایر کورد را فرامی‌خوانیم که در مقابل این اقدامات پ.د.ک موضع خود را نشان داده و پ.د.ک را متوقف کنند. به پ.د.ک نشان دهند تا این حد بس است. به پ.د.ک بگویند دست از همکاری و کمک به دشمنان بردارد، دست از ریختن خون کوردها بردارد. همکاری پ.د.ک با دشمنان فاجعه بسیار بزرگی را برای هر چهار بخش کوردستان به همراه خواهد داشت. باشور کوردستان مِلک پدری هیچ احدی نیست، هر خانواده کورد در باشور کوردستان شهید داده، متحمل رنج شده، خون خود را بخشیده است. آن‌ها هم حق دارند صلح و جنگ را تعیین کنند و باید به دیدگاه آنان احترام گذاشت. کوردستان را به اشغالگران وانگذارید، پ.د.ک را تحت فشار قرار دهید تا از جنگ تحمیلی بر کوردها عقب‌نشینی کند. حتی اگر پ.د.ک پافشاری کند باید فرزندان آنها سلاح کوردها که با آن کوردهای دیگر را به قتل می‌رسانند بر دوش خود قرار ندهند."