کنفدرالیسم جوامع کوردستان؛ سرکوب و قتل‌عام کوردها به هیچ عنوانی بی‌پاسخ نخواهد ماند

ک.ج.ک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات ترکیه که با هدف نسل‌کشی کوردها انجام می‌گیرند را هرگز بی پاسخ نخواهد گذاشت. کسانی که این حمله را سازماندهی و انجام داده‌اند باید پاسخگو باشند و بدون شک مجازات خواهند شد.

رئیس مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) در رابطه با حملات نژادپرستان ترک اعلام کرد که حملات این گروه‌ها به کوردها افزایش یافته است.

ک.ج.ک در آغاز بیانیه با آرزوی مغفرت برای حکیم دال که در حملات اخیر حکومت ترکیه به شهادت رسید این ضایعه را به ملت کورد تسلیت گفته است و برای مجروحان این حمله فاشسیتی شفای عاجل خواسته است. در ادامه بیانیه ک.ج.ک آمده است: "با افزایش مبارزات آزادیخواهانه خلق کورد از سال ١٩٩٠ شاهد افزایش  قیامها در کوردستان و ترکیه هستیم، همزمان با آن حملات دشمن و فاشیست‌ها علیه کوردها در شهرها و همه مناطق افزایش یافته است. صدها مورد از این دست حملات اتفاق افتاده است، حملاتی که منجر به جراحت و مرگ بسیاری از شهروندان شده و بدون هرگونه بررسی مسکوت مانده‌اند. انجام این حملات ضدانسانی همزمان با روزهای جشن و افزایش شدید آن نشان می‌دهد که به صورت سازمان یافته انجام می‌شوند. حملاتی که با ترور دنیز پویراز در ساختمان ه.د.پ در ازمیر آغاز شد و با کشتن و مجروح کردن شهروندان دیگر ادامه پیدا کرده است. چند روز پیش در شهر افیون چند خانواده کورد مورد حمله قرار گرفتند و سعی کردند با لینچ کردن یک زن و مرد کورد آن‌ها را به قتل برسانند. در این حمله مردم شکنجه شده و چندین تن زخمی شدند. قبل از تعطیلات، یک بار دیگر در مرکز آنکارا، کوردها هدف حمله قرار گرفتند و چندین شهروند کورد زخمی شده، که حال دو نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده است. در حمله به روستایی در قونیه، حکیم دال در حضور چشم بستگانش توسط ده‌ها مهاجم فاشیست ترور شد. مدتی قبل‌تر در شهر قونیه یک خانواده کورد دیگر مورد حمله قرار گرفت و اعضای این خانواده بشدت زخمی و شکنجه شدند.

تدام حملات فاشیستی نشانه پایبندی کوردها به مبارزات آزادیخواهیست

در ادامه بیانیه شورای رهبری ک.ج.ک آمده است:

"حملات صورت گرفته در شهرها و نواحی ترکیه علیه کوردها  با سیاست‌های حکومت فاشیستی آ.ک.پ-‌م.ه.پ مرتبط است. کوردهایی که از هویت کوردی خود دفاع می‌کنند و خواهان آزادی هستند، دشمن قلمداد می‌شوند. ه.د.پ که خواهان راه حلی دمکراتیک برای مسئله کورد است، دشمن اعلام شده و همیشه مورد هدف قرار گرفته است. کوردهایی که به ه.د.پ رأی دادند، نیروهای دمکراسی‌خواه و خلق‌های ترکیه بارها هدف تهدید واقع شده‌اند. بدیهی و واضح است که خصومت و دشمنی با پ.ک.ک و رهبر اوجالان که تقریباً نیم قرن است برای آزادی ملت کورد مبارزه می‌کنند، دشمنی با کلیت کوردها است. رهبر آپو به این دلیل که اندیشه آزادیخواهی و توان مقاومت به ملت کوردستان بخشیده است، تحت فشار و انزوای شدید قرار داده شده است.

علت افزایش این حملات فاشیستی بدون شک اسرار کوردها برای آزادی است. با وجود تمامی فشارها و حملات، ملت کورد مبارزه خود را با اراده‌ای قوی برای دستیابی به آزادی و دمکراسی ادامه داده‌اند. آنها با انجام این حملات کیان کوردستان و کلیت ملت کورد را هدف قرار داده‌اند. آنها از طریق این حملات در تلاشند اراده ملت کوردستان برای زندگی دمکراتیک و آزاد را بشکنند. با ظلم و ستم در تلاش هستند که کوردها را وادار کنند تا بگویند: 'ما کورد نیستیم، ما به زبان خودمان صحبت نمی‌کنیم و هویت خود را نمی‌خواهیم.' چون هدف آنها نسل‌کشی کوردهاست، از ابتدا مسئله کورد را انکار کرده و تلاش دارند که این ملت را قتل‌عام کنند. تمامی این اتفاقات و سیاستها مشخص می‌کنند که این حملات ددمنشانه برنامه‌ریزی شده و هدفمند انجام می‌گیرد.

حملات توسط ائتلاف آ.ک.پ- م.ه.پ صورت می‌گیرد

زمانی که حکومت آ.ک.پ- م.ه.پ، در متینگها و نشست‌های خود اقدام به تهدید و ارعاب ه.د.پ و نیروهای دموکراسی‌خواه می‌کنند، افراد و گروه‌های وابسته به آنها، آن را یک دستورالعمل می‌دانند و حملات خود را آغاز می‌کنند. یک مرکز جنگ ویژه وجود دارد که برنامه‌ریزی حملات علیه کوردها را تهیه، سازماندهی و فرماندهی می‌کند. سازمان استخباراتی ترک (MIT) و حزب نژادپرست م.ه.پ  نقشه‌های این جنگ ویژه را اجرا می‌کنند به همین دلیل است که بیشتر کسانی که به کوردها حمله می‌کنند با م.ه.پ  ارتباط دارند. به همین دلیل است که هر حمله‌ای که علیه کوردها انجام می‌گیرد، بر اساس خصومت و دشمنی ائتلاف آ.ک.پ- م.ه.پ انجام می‌گیرد. رجب طیب اردوغان به ملت کورد و نیروهای مخالف گفت: "هنوز زمان خوبی برای شماست" و دستور حملات را صادر کرد. با گفتن این جمله که "کوردها ملت نیستند" فرمان حملات علیه کوردها را صادر کرد.

با انجام این حملات، اتحاد ملت کورد و ترک را هدف گرفته‌اند

هدف از این حملات جلوگیری از مبارزات اخیر ملت کورد است که در تلاش است اتحاد میان ملت کورد، ترک و نیروهای دمکراسی‌خواه را ایجاد کند. هدف از کشتارهای سال ٢٠١۵ در پرسوس و گارای آنکارا جلوگیری از وحدت دمکراتیک ملت‌ها بود. چون آنها خوب می‌دانند که اتحاد ملت کورد و ترک در مبارزه برای دمکراتیزاسیون به معنای پایان استبداد و نسل‌کشی خواهد بود. آنها از این طریق می‌خواهند مانع تشکیل این اتحادیه شوند و بدین وسیله هم نیروهای دمکراسی و هم کوردها را تضعیف کنند و سپس انجام نسل‌کشی و قتل‌عام کوردها را تسهیل کنند. اگر خواهان نسل‌کشی کوردها و ملت‌های ترکیه نیستید، در برابر این حملات باهم متحد شوید. لازم است که نیروهای دمکراسی‌خواه ترکیه با کوردها متحد شده و با هم به مبارزه علیه فاشیسم اقدام نمایند.

ملت کورد باید این حقیقت را خوب درک کند، این حملات با هدف نسل‌کشی و بر اساس برنامه‌ای سیستماتیک و هدفمند در حال اجراست. کوردستان با سیاست جنگ ویژه دولت اشغالگر در حال تخلیه شدن است و کوردها هر کجا که باشند هدف فاشیسم قرار می‌گیرند. یکی از اهداف حمله در قونیه، بیرون راندن کوردها از سرزمین خود در آناتولی مرکزی بود. تمامی این اقدامات با هدف پاکسازی نژادی انجام می‌گیرد.

ملت کورد نباید تسلیم شود و لازم است با قدرت از خودش محافظت نماید

ملت کورد اگر می‌خواهد موجودیت خود را حفظ نماید، باید در برابر خصومت‌ها و حملات مقاومت و مبارزه کند. با ارداه و شجاعت خود می‌توانید برنامه‌های دشمن را درهم بشکنید و نباید هرگز تسلیم شوید. ما با هیچ ملتی دشمنی نداریم و می‌خواهیم با ملت‌های دیگر ترکیه در اتحاد و صلح زندگی کنیم. اگر حمله‌ای علیه ما صورت بگیرد، با تمام توان و قدرت خود با آن مقابله خواهیم کرد و اراده آزادی و مقاومت خود را در همه بخش‌ها گسترش خواهیم داد. خودسازماندهی بزرگترین نیروی دفاعیست، بنابراین لازم است مشخص و برنامه‌ریزی شده مقاومت ملتمان را توسعه دهیم. در هر شهر و منطقه باکور کوردستان و ترکیه باید خود را سازماندهی کنیم و از سرزمینهای خود دفاع کنیم. بدون شک کوردها از جریانهای دمکراسی‌خواه ترکیه می‌خواهند که در برابر فاشیست‌های شوونیست موضعگیری کنند.

حملاتی که با هدف نسل‌کشی کوردها انجام می‌گیرد، هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماند، افرادی که این حملات را سازماندهی و انجام داده‌اند،  قطعاً پاسخگو خواهند بود و آنها را مجازات خواهیم کرد. ما از ملتمان می‌خواهیم که در چنین شرایطی همبستگی و اتحاد خود را تقویت کنند، مبارزه برای آزادی و دمکراسی را در همه جا گسترش دهید تا به این حملات پایان و آنها را شکست دهیم."