کشته شدن ٣ نظامی رژیم غاصب ترکیه در متینا

نیروهای گریلا در تپه کوردینه عرصه متینا عملیاتی را علیه نظامیان رژیم غاصب ترک به انجام رساندند. در این عملیات ٣ اشغالگر از پای درآمدند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات گریلایی علیه ارتش ترک را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور در متینا

ساعت ٢:٣٠ روز ٢٢ ژوئیه نیروهای گریلا همزان علیه اشغالگران مستقر در تپه کوردینه از دو محور عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات که با تاکتیک گریلای نوین انجام شد، ٣ اشغالگر کشته، یک اشغالگر زخمی و سیستم دوربین مدار بسته آنان در روی تپه منهدم گردید.

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در آواشین

از ساعت ٧ الی ٧:٣٠ روز ٢٢ ژوئیه اغشالگران درصدد حمله به تونل‌های جنگ در منطقه تپه سور بودند، نیروهای ما با سلاح فردی از فاصله‌ای نزدیک اشغالگران را هدف قرار دادند و آنان را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

ارتش اشغالگر ترکیه که در مقابل مقاومت حامسی نیروهای ما در عرصه آواشین مواجه شده و با ناکامی روبرو گردیده است با توسل به جنگ کثیف به جرایم جنگی دست می‌زند. دولت اشغالگر ترک که در برابر مقاومت نیروهای گریلا در منطقه ورخله نتوانست یک گام پیشروی کند در حمله به تونل‌های جنگ سلاح شیمیایی را به کار می‌گیرد.

از ساعت ٢١:٣٠ الی ١:٣٠ روز ٢١ ژوئیه هلیکوپترهای تهاجمی دشمن اطراف روستای دشیشه و سرارو در کانیماسی بخش آمیدی و همچنین منطقه قلا قمری را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند.

از ساعت ٧:٣٠ روز ١٧ ژوئیه تا ساعت ٢٠ روز ٢١ ژوئیه ارتش اشغالگر ترک از پایگا‌ه‌های مرزی مناطق ورخله، تابورا عربان و دره آواشین را آماج حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌باران قرار داده است. آتش‌سوزی ناشی از این حملات همچنان ادامه دارد.

از ساعت ٩:١٠ روز ٢٢ ژوئیه منطقه چمچو عرصه زاپ از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

از ساعت ٨:۵٠ الی ٩ روز ٢٢ ژوئیه اطراف شهرک چمانکه در استان دهوک از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

در این حملات هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."