کودار: حمله تروریستی به مرکز فرهنگی احمد کایا، حمله به هویت خلق کورد است

کودار در محکومیت حمله تروریستی به مرکز فرهنگی احمد کایا در پاریس اطاعیه ای صادر نموند.

متن اطاعیه کودار:

حمله تروریستی به مرکز فرهنگی احمد کایا، حمله به هویت خلق کورد است

بیانیه کودار

حمله تروریستی به مرکز فرهنگی احمد کایا در پاریس منجر به شهادت سه میهن‌دوست و مجروح‌شدن سه تن دیگر شد. جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان(کودار) ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدا، حملات نسل‌کشانه علیه خلق کورد در پاریس را محکوم می‌کند.

حمله تروریستی به مرکز فرهنگی خلق کورد در پاریس در آستانه فرارسیدن سالگرد قتل‌عام سه زن مبارز کورد، سکینه جانسزَ فیدان دوغان و لیلا شایلمز اثبات می‌کند که این حملات با برنامه‌ریزی قبلی و با اهداف نسل‌کشانه ترکیه و همدستان اروپایی او انجام می‌گیرد. دهه‌هاست ترکیه از کردستان گرفته تا کشورهای اروپا به ترورهای دولتی علیه هر فرد کورد آزادیخواهی دست می‌زند. مرکز فرهنگی احمد کایا در راستای احیای هویت برحق خلق کورد فعالیت می‌کرد، لذا حمله به آن به معنای خصومت کامل با هویت خلقمان می‌باشد.

بی‌شک دستگاه استخباراتی ترکیه فاشیست بخاطر همکاری‌های منفعت‌پرستانه دوستان اروپایی خود موفق به این کشتارگری‌ها می‌گردد. دولت فرانسه پیشتر بر پرونده ترور سه زن مبارز کورد در ۹ ژانویه ۲۰۱۳ سرپوش گذاشت و حقوق کوردها را قربانی منافع سیاسی، اقتصادی و نظامی با ترکیه اشغالگر کرد. اگر فرانسه می‌خواهد از این لعنت نجات یابد لازم است به ادای دین نسبت به خلق کورد اقدام نماید.

در برهه کنونی که حملات دشمن در هر نقطه از جهان علیه خلق کورد آزادیخواه ادامه دارد، سکوت میهن‌دوستان و آزادیخواهان کورد جایز نیست و چه‌بسا موجب هارتر شدن دشمن خواهد شد. نباید این حقیقت را فراموش کنیم که افزایش دامنه حملات دشمنان تا پاریس به معنای بیزاری و تنگنای آنها بخاطر اوج‌گیری مبارزات نستوه خلق کورد است.

«جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان(کودار)» ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به مرکز فرهنگی احمد کایا در پاریس، از تمامی میهن‌دوستان آزادیخواه و دمکراسی‌طلب کورد بویژه شرق کردستان دعوت بعمل می‌آورد که برای دفاع از هویت و کرامت خویش در برابر دشمن خونخوار، به میادین سرازیر شوند. قطعا حضور خلقمان در میادین با برآوردن صدای دمکراسیخواهی و حق‌طلبی موجب روشن‌شدن جوانب تبهکارانه حمله پاریس و مهار حملات نسل‌کشانه دشمن خواهدشد. خلقمان امروز در اوج مقاومت و مبارزه برای آزادی بسر می‌برد و بی‌شک با پایداری و ایستادگی خویش می‌تواند از موجودیت خویش دفاع نماید و به آزادی برسد.

جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان(کودار)

۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ برابر با ۳ دی ۱۴۰۱