کودار: ماموستا ملا محمد شخصیت وطندوست و میهنی خلقمان بود

کمیته آیین و باورداشت‌های کودار به مناسبت وفات ماموستا ملا محمد غفوری؛ ادیب، میهن‌دوست و از شخصیت‌های خوشنام منطقه سقز پیامی منتشر کرد.

کمیته‌ی آیین و باورداشت‌های جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کوردستان (کودار) به مناسبت وفات ماموستا ملا محمد غفوری از شخصیت‌های سرشناس و میهن‌دوست منطقه سقز پیامی منتشر کرد.

در پیام کودار آمده است:

"بمناسبت وفات ماموستا ملا محمد غفوری، شخصیت خوشنام و میهن‌دوست خلقمان مراتب تأسف و همدردی خود را به خانواده و آحاد خلقمان در روژهلات کوردستان و بالاخص شهروندان وطندوست سقز و عموم ادب‌دوستان و ماموستایان آیینی میهن‌دوست اعلام می‌داریم.

درگذشت ماموستا در این برهه حساس و سرنوشت‌ساز، خسارتی بزرگ در حوزه آیین و ادب کورد بوده و وفات ماموستا محمد ما را متأثر و ناراحت کرد، برای خانواده ماموستای گرانقدر و وطن‌دوست خلقمان صبر مسألت داریم.

ماموستا ملا محمد شخصیتی سیاسی، ادبی، اجتماعی و ماموستایی آیینی و سرشناس و وطن‌دوست خلقمان در روژهلات کوردستان بود که با آغاز حاکمیت رژیم اشغالگر ایران تا آخرین لحظه حیات به مبارزه ادامه داد و هرگز از خلق، مبارزه و آزادیخواهی سرزمینش فاصله نگرفت و با مسئولیت‌پذیری و صداقت از خلق مقاومتگر کورد و فرزندان مبارزش حمایت و صیانت به عمل آورد.

ماموستا علی‌رغم آنکه به وظایف خود در قبال میهن‌ و نیشتمان عمل نمود، همچنین شخصیتی انتقادگر و دارای موضع و جسور بود. هرگز به انقلاب آزاد و دمکراسیخواهی و ایده و آرمان‌های خود و خلقش پشت نکرده و همیشه به خلق و میهن پایبند بود.

نصایح ماموستا محمد برای خلق کورد و بویژه برای جوانان روشنی‌بخش میهن‌ذوستی و صیانت از خاک و نیمشتمان می‌باشند و ارزشی وافر را به هوشیاری ملی و علم جوانان کورد قائل بود، ایشان وظایف میهنی و نیشتمانی را واجب‌تر و فوری‌تر از وظایف آیینی قرار داده و همیشه در مقابل اشغالگری، ظلم و ستم دشمنان کورد ایستادگی کرد. تمامی ماموستایان آیینی و افراد دلسوز خلقمان موظف هستند که از میراث ماموستا محمد صیانت به عمل آورده و در این راستا به وظایف میهنی و خلقی خویش عمل کنند."