لقمان حسن: پ.د.ک دستور اردوغان علیه خلق خود را اجرا می‌کند

لقمان حسن ناظر سیاسی، سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌ی پ.د.ک در مقابل گریلا را جنگ افروزی و اجرای دستورات و نقشه‌های اردوغان دانسته و می‌گوید: این اقدامات برخلاف اتحاد و همبستگی خلق کورد بوده و خدمت به اشغالگری ترکیه است.

نظامیان پارت دمکرات روز ۲۶ ژوئیه/ ۴ مرداد در نزدیک روستای بیخمه در شهرک خلیفان باشور کوردستان با محاصره گروهی از نیروهای گریلای ه.پ.گ آنها را مورد حمله قرار دادند و از آن زمان تاکنون از سرنوشت این گریلاها هیچ اطلاعی در دست نیست.

همچنین نیروهای مدافع خلق اعلام نمود، روز گذشته نیز ۷ گریلای دیگر آنها در حال عبور از رودخانه زاپ در مرز خلیفان توسط پ.د.ک به کمین افتاده‌اند و به آنها حمله شده و به شهادت رسیده‌اند.

دستورات اردوغان را اجرا می‌کنند

سیاست‌های جنگ‌طلبانه پ.د.ک خشم و نارضایتی بسیاری از اقشار مختلف را به دنبال داشته و در همین چهارچوب لقمان حسن ناظر سیاسی به خبرگزاری روژنیوز گفته است:"ترکیه چون خود نتوانسته است هیچ نتیجه‌ای به دست آورد، در مقابل نیروهای گریلا تلاش می‌کند تا نیروهای کورد دیگر را به این جنگ وارد کند. سیاست‌های کنونی پ.د.ک که در مقابل پ.ک.ک آن را اجرا می‌کند، غیر از جنگ‌افروزی مستقیم و اجرای فرمان‌ها و دستورات اردوغان و ترکیه هیچ چیز دیگری نیست."

تحقق رویای اشغالگران

لقمان حسن افزود: "تک تک افراد کورد از کودک و جوان و پیر و زن و مرد همه می‌خواهند، اتحاد ملی میان کوردها ایجاد شود و برای این هدف نیز بسیار تلاش کرده‌ایم. اما سیاست‌های پ.د.ک علیه این رویای روشنفکران، هنرمندان، سیاستمداران و خلق کورد است و همچنین در راستای از بین بردن دستاوردهای خلق کورد و از میان بردن اتحاد داخلی کوردها می‌باشد. اقدامات پ.د.ک تنها در چارچوب تحقق اهداف اشغالگران کوردستان است."

تبلیغات پ.د.ک بی‌اساس و بی‌معناست

لقمان حسن تاکید کرد، "اینها نقش‌هایی از پیش برنامه‌ریزی شده، استراتژیک و برنامه‌ریزی است که اردوغان آن را طراحی کرده است و با رضایت همه دولت‌های همسایه و ابرقدرت‌های جهان که آنها نیز از این سیاست‌ها چشم پوشی می‌کنند، انجام می‌شود. همه‌ی تبلیغات پ.د.ک علیه نیروهای گریلا در چهارچوب تبلیغات بی‌اساس و بی‌معنا می‌باشد. این‌ها برای فریب دادن مردم و پنهان نمودن حقایق و مشروعیت بخشیدن به اشغالگری ترکیه است."