عملیات انقلابی نیروهای مدافع خلق در هفتانین

ه.پ.گ اعلام کرد که نیروهای گریلا در هفتانین در عملیاتی انقلابی ٣ موضع اشغالگران را همراه با نظامیان داخل آن منهدم کرده‌اند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای خود و حملات هوایی رژیم سفاک ترک به کوردستان را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"در چارچوب کارزارا نقلابی جنگ خابور؛

٣٠ اکتبر/ ٨ آبان ساعت ٧ نیروهای ما در منطقه کشانه عرصه هفاتنین از دو محور و فاصله‌ای نزدیک اشغالگران ترک را هدف حملات هماهنگ قرار دادند. در محور اول با سلاح‌های نیم اتوماتیک ٣ موضع اشغالگران هدف قرار داده شدند. هر سه موضع همراه با اشغالگران داخل آن منهدم گردیدند. محور دوم با نارنجک و سلاح‌های فردی به مواضع و سنگرهای اشغالگران وارد شدند. با آغاز حمله اشغالگران از تپه گریختند و پراکنده شدند. یک موضع خمپاره و توپ ۶٠ م.م، یک موضع بی‌کی‌سی و سلاح داخل آن، یک سنگر دیدبانی و دو سنگر تجهیزات نظامی داخل آن کاملا منهدم شدند.

محور نخست عملیات بر سر اجساد ٢ نظامی اشغالگر حاضر شدند و یک سلاح بمب‌انداز را به غنیمت گرفتند. محور دوم عملیات هم بر سر جنازه ۴ اشغالگر حاضر شده و ٣ سلاح فردی را به غنیمت گرفتند. تپه‌ای که اشغالگران در آن مستقر شده بودند و سلاح‌های آنان کاملا منهدم گردیدند. در مرحله عقب‌نشینی یکی از رفقای ما زخمی شد. نیروهای ما که درصدد نجات این رفیق زخمی از محل جنگ بودند جنگ سنگینی را علیه اشغالگران به انجام رساندند. جزئیات مربوط به این درگیری در اطلاعیه‌های آتی منتشر خواهد شد.

در عملیات انقلابی پیروزمندانه‌ی نیروهای ما در هفتانین ۶ موضع دشمن به تمامی منهدم شدند. یک موضع خمپاره و یک توپ ۶٠ م.م، موضع بی‌کی‌سی و سلاح بی‌کی‌سی، یک سنگر دیدبانی و دو سنگر محل تجهیزات نظامی منهدم گردیدند. یک قبضه سلاح بمب‌انداز و ٣ قبضه سلاح فردی به غنیمت گرفته شدند. نیروهای ما بر سر جنازه ۶ اشغالگر حاضر شدند اما تعداد واقعی اشغالگران کشته شده محرز نشده‌ است. تعداد کشته شدگان بیش از این تعداد می‌باشد.

گریلا به مواضع اشغالگران نفوذ کردند و آنان را هدف قرار دادند

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس؛

غروب ٣٠ اکتبر در نزدیکی روستای دایلان مابین تپه للیکان و تپه کفورت خاکورک نیروهای ما به مواضع اشغالگران نفوذ کردند. از فاصله‌ای نزدیک با نارنجک و سلاح فردی اشغالگران را هدف قرار دادند. حداقل ٣ اشغالگر کشته و ٢ اشغالگر نیز زخمی شدند. پس از این عملیات اشغالگران با کمک نظامیان پ.د.ک تحرکاتی نظامی را در منطقه آغاز کردند. این تحرکات پس از یک روز بدون نتیجه به پایان رسید.

عملیات هماهنگ از دو محور

در چارچوب کارزار «علیه قتل‌عام زنان زمان دفاع از زن آزاد و جامعه فرا رسیده است»

٣١ اکتبر ساعت ١۴ علیه اشغالگران مستقر در تپه کوردینه عرصه‌ی خاکورک، نیروهای یژا ستار ما از دو محور عملیاتی هماهنگ را به انجام رساندند. محور اول از فاصله‌ای نزدیک برجک دیدبانی را که ٢ اشغالگر در آن بودند هدف قرار داد. در نتیجه ٢ اشغالگر کشته شدند و برجک نگهبانی منهدم شد. محور دوم نیز دو سیستم دوربین مدار بسته، سیستم الکتریسته، پانل خورشیدن و پروژکتور اشغالگران را منهدم کردند.

جنگ سنگین در آواشین، شهادت یک گریلا

٢۶ اکتبر در منطقه ستونا عرصه آواشین میان نیروهای ما و ارتش اشغالگر ترک در اطراف روستای کیه جنگ سختی درگرفت. رفیقمان به نام «رومت جیلو» که در این جنگ بشدت زخمی شده بودند به اسارت اشغالگران درآمدند. رفیقمان در پاسخ به درخواست تسلیم و نوکری برای اشغالگران ایستار ملیتان آپویی را نشان داد و در حین شکنجه ارتش اشغالگر ترک به شهادت رسید. هوال رومت به رغم آنکه بشدت زخمی شده بود به شیوه‌ای قهرمانانه در حین شکنجه‌های ضد انسانی اشغالگران سر تسلیم خم نکرد. جزئیات شناسنامه رفیق رومت به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: محمد حسو

   کد سازمانی: رومت جیلو

   محل و سال تولد: عفرین

   نام مادر – نام پدر: سوزان - فرید

  تاریخ و محل شهادت: ٢۶ اکتبر ٢٠٢١ / آواشین

ه.پ.گ در ادامه به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات گریلایی شهید رومت تجلیل به عمل آورده و سپس می‌افزاید:

"مراتب تسلیت خود را به خانواده گرامی هوال رومت و آحاد خلق میهن‌دوستمان اعلام می‌داریم و پیمان خود را برای به پیروزی رساندن مقاومت رفقایمان تجدید می‌کنیم.

حملات اشغالگرانه ترکیه

ارتش اشغالگر ترک از ٢١ اکتبر در مناطق تپه کارتال، تپه شهید رزگار، تپه شهید فرات، تپه شهید علی و تپه شهید دیرن عرصه آواشین عملیات اشغالگرانه‌ای را آغاز کرده بود، این عملیات روز ٢٩ اکتبر به پایان رسید.

١ نوامبر از ساعت ١٠ الی ١٩ هلیکوپترهای دشمن بر فراز مناطق تابورا عربان و مروانوس عرصه آواشین به گشتزنی پرداختند. همزمان هلیکوپترهای تهاجمی منطقه تابورا عربان را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند.

١ نوامبر از ساعت ١۵:١٠ تا ١٩:۵٠ ارتش غاصب ترک مناطق کونیشکا، کارکر، تپه روبار و T شکل عرصه زاپ را با هواپیماهای جنگنده و هلی‌کوپترهای تهاجمی بمباران کرد. بامداد ٢ نوامبر نیز مناطق شکفتا بریندارا و چیای رش از سوی هلی‌کوپترهای تهاجمی و هواپیماهای جنگنده بمباران شدند."