نورشن حسین: پ.د.ک تاکنون گامی برای آزادی ربوده‌شدگان ما برنداشته است

نورشن حسین نماینده اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در اقلیم کوردستان اعلام کرد، تاکنون پ.د.ک هیچگونه اقدام مثبتی برای آزاد کردن اعضای آنها انجام نداده است. وی خواستار موضعگیری عمومی علیه حملات ترکیه و اقدامات پ.د.ک شد

نورشن حسین نماینده‌ی اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در اقلیم کوردستان در مورد ۳ عضو ربوده‌شده‌ی آنان در شهر هولیر به خبرگزاری روژنیوز گفت، متاسفانه در حالی که ما در اقلیم کوردستان یاد انقلاب روژاوا را گرامی می‌داریم، نمایندگان روژاوای کوردستان در شهر هولیر ربوده شده‌اند. این امر مایه‌ی شرمساری است. بدون هیچ محاکمه و بدون این که هیچ جرمی علیه آنها مشخص شود، زندانی شده و تاکنون آزاد نشده‌اند.

 وی همچنین گفت، ما از پ.د.ک می‌خواهیم، سیاست‌های خود را تصحیح کرده و اعضای ما را آزاد نمایند.

 نماینده‌ی اداره‌ی خودمدیریتی روژاوا در رابطه با تلاش‌های آنها برای آزاد کردن این سه عضو خود گفت، ما با بسیاری از طیف‌های مرتبط برای آزاد کردن اعضایمان دیدار کرده‌ایم، اما تاکنون هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته است و مشخص نیست که چه زمان آزاد می‌شوند و یا علت دستگیری آنها چیست.

 لازم به ذکر است صبح دهم ژوئن ۲۰۲۱ مصطفی عثمان نماینده‌ی ارتباطات پ.ی.د هولیر، جهاد حسن نماینده خودمدیریتی دمکراتیک در هولیر و مصطفی عزیز عضو پ.ی.د در هولیر در فرودگاه بین‌المللی هولیر از سوی نیروهای پ.د.ک ربوده شدند.