نیروهای مدافع خلق: ١٠ اشغالگر در زاپ و آواشین به هلاکت رسیدند

گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار در باشور کوردستان در سلسله عملیات‌هایی علیه ارتش متجاوز ترک ١٠ اشغالگر را به سزای اعمالشان رساندند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات گریلایی و تلفات ارتش ترک را منتشر کرد.

برپایه اطلاعیه ه.پ.گ روز ١٨ می/ ٢٨ اردیبهشت نظامیان ترک ١١ بار با سلاح‌های شیمیایی مناطق مقاومتی ورخله در آواشین را بمباران کرده‌اند. با این همه نیروهای گریلا با سلاح‌های سنگین اشغالگران را هدف قرار داده و انها را مجبور نمودند یک گام عقب‌نشینی کنند.

در همین روز در دو عملیات در منطقه شکفتا بریندارا عرصه زاپ ۴ اشغالگر ترک کشته شدند.

روز ١٩ می نیز در عملیات گریلایی در اطراف سنگرهای تپه جهنم ٢ اشغالگر زخمی شدند.

اشغالگرانی که درصدد خارج کردن اجساد کشته‌های خود در منطقه مقاومتی شکفتا بریندارا بودند در ١٩ می ٢ بار هدف عملیات گریلاهای کوردستان قرار گرفته‌اند که در نتیجه آن ۶ اشغالگر به هلاکت رسیدند.

ه.پ.گ در بخش دیگری از اطلاعیه به بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی رژیم متجاوز ترکیه اشاره کرده و می‌افزاید، روز ١٩ می مناطق تپه آمیدی، تپه جودی، تپه اف‌ام، شهید هاروان در زاپ، مناطق چمچو، روستای رنجبر آخا و شهید دیدار ده‌ها بار با اوبوس و بالگردهای تهاجمی هدف قرار گرفتند و ١۵ بار از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.

همچنین در ١٩ می تپه هکاری در متینا ٩ بار از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شده و ده‌ها بار از سوی پایگاه‌های مرزی توپباران گردید.