نیروهای مدافع خلق: ١۵ متجاوز به هلاکت رسیدند، ١ خودرو زرهی منهدم گردید

در عملیات گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار ١۵ نظامی رژیم متجاوز ترک از پای درآمدند و یک خودرو زرهی منهدم شد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات‌های گریلایی علیه ارتش متجاوز ترک را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"عملیات گریلاهای آزادی کوردستان در باکور و مناطق حفاظتی میدیا بر مبنای کارزارهای انقلابی با موضع فدایی و روحیه تهاجمی ادامه دارد. عرصه بوتان مرحله دوم کارزار عگیدهای بوتان را تحت عنوان هوالان شهیدمان شروان و دلژین آغاز کرده‌اند. بر این أساس تیم‌های متحرک ما از بستا تا کاتو سلسله عملیات‌های ثمربخشی را به انجام رسانده‌ و چندین عملیات اشغالگران را خنثی کردند. رژیم ترک به پنهان‌کاری ضربات سهمگین نیروهای گریلا در باکور کوردستان می‌پردازد و درصدد لاپوشانی آنهاست. نیروهایمان در منطقه به ما اطلاع داده‌اند که تمامی گزارش‌های رسانه‌های جنگ ویژه کذب محض هستند. در کارزار‌های بوتان ۵ عملیات دشمن خنثی شده‌اند و ۴ اشغالگر مجازات شدند و یک خودرو زرهی أماروک منهدم گردید.

در مناطق حفاظتی میدیا تیم‌های متحرک ما به برخودان ادامه می‌دهند و ١١ متجاوز را مجازات کردند. یک دوربین مداربسته و یک دورون را منهدم کردند. رژیم متجاوز ترک ٢١ بار با بالگرد تهاجمی و ٢٧ بار با هواپیماهای جنگنده مناطق مقاومت را بمباران کردند، همچنین تونل‌های جنگ ٢٧ بار با سلاح شیمیایی و مواد منفجره هدف حمله واقع شدند.

بنابر گزارش ه.پ.گ، ارتش غاصب ترکیه روز ١۴ آوریل در منطقه بوتان در مناطق تخت‌رش و ماسیرو و روز ٢ می در کاتو خلیلا عرصه بوتان عملیات‌هایی را آغاز کرده است. این عملیات‌ها بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید. همچنین از ۵ ژوئن عملیاتی را در کاتو خلیلا آغاز کرده و تاکنون ادامه دارد.

نیروهای یژاستارمان در ماه آپریل در منطقه تنوره در بستا عملیاتی را علیه اشغالگران به انجام رساندند. اشغالگرانی که با خودرو زرهی به تپه تندور رفته بودند با تله‌ انفجاری هدف قرار داده شدند، خودرو مذکور منهدم شده و ٢ اشغالگر سرنشین خودرو زرهی کشته شدند.

۴ ژوئن ساعت ٨:٣٠ یک نقطه بازرسی اشغالگران در بخش شاخی استان وان هدف عملیات نیروهای یژاستارمان واقع شد. در این عملیات ٢ اشغالگر کشته شدند.

ه.پ.گ اعلام کرد که ادعای رسانه‌های جنگ ویژه ترک مبنی بر شهادت ٢ گریلا در روز ٧ ژوئن در مناطق اورمان و بستا کذب محض بوده و دور از واقعیت است.

در متینا روز ١٢ ژوئن یک اشغالگر از سوی تک‌تیراندازان گریلا در تپه اف‌ام از پای درآمد.

١٣ ژوئن گریلاهای یژاستار یک دوربین مداربسته را در تپه اف‌ام منهدم کردند.

در ۵، ۶، ٧ و ٨ ژوئن در زاپ اشغالگران درصدد استقرار در تپه کارکر بودند که هدف نیروهایمان قرار گرفتند.

١٠ ژوئن ساعت ١٧ نیروهای یژاستارمان، اشغالگرانی را که درصدد منفجرکردن تونل‌های تپه کارکر بودند هدف قرار داده و ضربات سنگینی بر آنان وارد کردند. اشغالگران پا به فرار گذاشتند.

١٢ ژوئن ٢ اشغالگر از سوی تک‌تیراندازان در تپه کارکر کشته شدند.

١٢ ژوئن اشغالگران اطراف سنگرهای جنگ تپه کارکر در ٣ عملیات جداگانه هدف قرار داده شدند.

١١ ژوئن ساعت ١۴ میان نیروهایمان و اشغالگران در تپه شورش و تپه شهید امید در منطقه برخودان چیارش درگیری سختی روی داد و تا غروب ادامه یافت. در این جنگ ۶ اشغالگر کشته شده و یک اشغالگر زخمی گردید.

در این جنگ یک پهباد ساقط شده و سرنگون گردید. أجساد اشغالگران چندین ساعت تحت کنترل نیروهایمان قرار داشتند. اشغالگرانی که برای بازگرداندن أجساد کشته‌‌های خود به منطقه بازگشته بودند هدف قرار داده شدند و ٢ اشغالگر دیگر کشته شدند. این منطقه تحت کنترل کامل گریلاهای متحرک قرار دارد.

حملات شیمیایی دشمن

١١ و ١٢ ژوئن تونل‌های جنگ و سنگرهای تپه کارکر، شهید زمانی، تپه شهید هژار، شهید عاکف، تپه حکاری، شهید هاوره و شهید شاهین ٩ بار با سلاح شیمیایی و ١٨ بار با مواد منفجره هدف حمله واقع شدند.

توپباران و بمباران مناطق حفاظتی میدیا

١٢ و ١٣ ژوئن پایگاه‌های مرزی ارتش ترک، بالگردهای تهاجمی و هواپیماهای جنگنده ٢١ بار با بالگرد تهاجمی و ٢٧ بار با هواپیماهای جنگنده مناطق مقاومت در تپه اف‌ام، تپه جودی، تپه آمیدی، تپه هکاری، ورخله، شهید شاهین، چمچو، کوروژارو، کونیشکا، شکفتا بریندارا، چیارش، ساجا و چیارش را بمباران کردند.