نیروهای مدافع خلق: ٢۶ اشغالگر کشته شدند، سلاح‌های اشغالگران به غنیمت گرفته شد

گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار در چارچوب "عملیات انتقام انقلابی" اشغالگران ترک را در عملیات هماهنگ شده‌ای هدف قرار دادند و ٢۶ نظامی ترک را به هلاکت رساندند.

مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ٢۶ اشغالگر ترک از جمله دو درجه‌دار در عملیات گریلاهای کوردستان از پای درآمده‌اند. ه.پ.گ اعلام کرد که یک گریلا با نام سازمانی «ماهر مظلوم» که دو قبضه سلاح را از اشغالگران به غنیمت گرفته بود حین عقب‌نشینی به شهادت رسید.

در اطلاعیه آمده است:

"ارتش ترک که در نتیجه مقاومت گریلاهای آزادی کوردستان در زاپ نتوانست نتیجه‌ای کسب کند، در حمله به مواضع جنگ و تونل‌های این منطقه از سلاح‌های شیمیایی بهره گرفت. استفاده از سلاح شیمیایی بر اساس قوانین بین‌المللی جرم است و طبق نرم‌های جنگ نیز نشانه بزدلی و ناجوانمردیست. نیروهای ما در عرصه زاپ برای انتقام این جرم ضدبشری را بستانند روز ٢۴ می عملیات انتقام انقلابی را به شیوه‌ی گسترده آغاز کردند. شمار بسیاری از تیم‌های نیمه متحرک و متحرک گریلایی به شیوه‌ای هماهنگ و با تاکتیک‌های خلاقانه مواضع اشغالگرانی را که در زاپ به جنایت جنگی دست زده بودند هدف قرار دادند. این عملیات انتقامی برای انتقام ٨ همرزم ما که در منطقه مقاومت چیارش زاپ تحت فرماندهی هوال روهات و شوین حین جنگ به شهادت رسیده بودند به انجام رسیده است.

ارتش ترک و رسانه‌های جنگ ویژه رژیم ترک حقایق جنگ در زاپ و داستان تاریخی گریلاهای آزادی کوردستان را مخفی نگاه می‌دارد و در این راستا مداوما به دروغ‌پردازی متوسل می‌شود. در نتیجه این عملیات نیروهای ما، [ارتش ترک] مجبور می‌شود بخشی از کشته‌ها و زخمی‌های خود را آشکار کند و تنها از ۵ کشته سخن به میان آورد. نیروهای ما که با دغلبازی ارتش ترک که کرامت نظامی خود را از کف داده و رسانه‌های جنگ ویژه رژیم ترک بخوبی آشنا هستند، بر سر اجساد ١٨ نظامی اشغالگر حاضر شده‌، همچون مدرک شمار زیادی اسلحه و تجهیزات نظامی را ضبط کرده‌اند. در کوروژارو و مناطق مقاومت چیارش در نتیجه عملیات انتقام انقلابی ٢۶ اشغالگر از جمله ٢ فرمانده و درجه‌دار به سزای اعمالشان رسیدند.

به عنوان شواهد کشته و زخمی‌های ارتش ترک که هر بار درصدد پنهان‌کاری برآمده است، نیروهای ما انگشتر آکادمی نظامی یک اشغالگر، یک اسلحه بی‌کی‌سی، ١۵٠ گللوه بی‌کی‌سی، ٢ قبضه سلاح ام ١۶ تاشو، ١٨٠ گلوله سلاح ام ١۶، ٢ سلاح بمب‌افکن، یک سلاح MPT، یک کلت، یک دوربین شب، یک موبایل، یک جلیقه نظامی، یک جلیقه فولادی، یک چاقوی نظامی و یک پاوربانک را ضبط کردند. ۴ موضع نظامی و ۴ خیمه اشغالگران نیز به تمامی منهدم شده‌اند."

ه.پ.گ در ادامه اطلاعیه عملیات مذکور را به شیوه‌ای مبسوط بیان نموده است.

مرکز رسانه نیروهای مدافع خلق از شهادت یک گریلا با کد سازمانی "ماهر مظلوم" در این عملیات خبر داده که حین عقب‌نشینی از یکی از مواضع اشغالگران، در حالی که دو قبضه اسلحه دشمن را به غنیمت گرفته بود به شهادت رسیده است.

جزئیات شناسنامه شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: محمد اصلان

   کد سازمانی: ماهر مظلوم

   محل و سال تولد: رحا

   نام مادر – نام پدر: رحیمه – محمد علی

  تاریخ و محل شهادت: ٢۴ می ٢٠٢٢ / زاپ
         


        

ماهر مظلوم

ه.پ.گ به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات انقلابی شهید ماهر تجلیل به عمل آورده و ضمن ابراز همدردی با خانواده گرامی وی، شهروندان رحا و خلق میهن‌دوست کوردستان با آرمان‌های شهیدان راه آزادی کوردستان تجدید میثاق نموده است.

ه.پ.گ از عملیات انتقامی انقلابی بزرگ دیگری در ساعت ٩:٣٠ روز ٢۴ می در اطراف سنگرهای شهید شمدین در ارتفاعات کوروژارو عرصه زاپ خبر داده است که در نتیجه آن ٨ اشغالگر کشته شده‌اند، یک قبضه بی‌کی‌سی و ١۵٠ گلوله آن، یک دوربین شب ضبط گردیدند و ٣ موضع دشمن منهدم گشتند.