نیروهای مدافع خلق: ۴ اشغالگر در متینا کشته شدند، انبار مهمات منفجر شد

در عملیات گریلایی نیروهای مدافع خلق و نیروهای یژا ستار در متینا ۴ نظامی کشته شدند. انبار مهمات اشغالگران نیز منهدم گردید.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان ‌(ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای خود را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور در عرصه متینا؛

ساعت ١٧ روز ۵ ژوئیه/ ١۴ تیرماه در منطقه هروره نیروهای ما علیه اشغالگران مستقر در تپه شهید چیا عملیاتی را به انجام رساندند. اینچنین به اشغالگرانی که اطراف ۴ خیمه در روی تپه گرد هم آمده بودند ضربه‌ای سنگین وارد شد. حداقل ۴ اشغالگر کشته شدند. انبار مهمات اشغالگران روی این تپه نیز منفجر شد.

اشغالگران از ساعت ٢٢:٣٠ الی ٢٣:٣٠ درصدد بودند تا با هلی‌کوپتر اجساد کشته‌هایشان را با هلیکوپتر سیکورسکی از منطقه خارج کنند. نیروهای ما هلی‌کوپترها را هدف قرار دادند و آنان را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در آواشین؛

ساعت ٢٣ روز ۵ ژوئیه اشغالگرانی که درصدد پیشروی بسوی تونل‌های جنگ در منطقه ورخله بودند هدف نیروهای ما قرار گرفتند. اشغالگرانی که متحمل ضربه شده بودند بناچار یک مرحله عقب‌نشینی کردند.

ساعت ٧ روز ۵ ژوئیه ارتش اشغالگر ترک یک قلاده سگ را که مجهز به مین‌یاب بود به سنگرهای جنگ فرستاد. سگ از میان برداشته شد و مین‌یاب نیز به دست نیروهای ما افتاد.

ارتش اشغالگر ترک بمب‌های اشک‌آور و مواد منفجره را به سنگرهای جنگ در تپه سور انداختند.

اشغالگران طبیعت را به تاراج می‌برند و از سلاح شیمیایی استفاده می‌کنند

اشغالگران که از روز نخست حملات با مقاومت بزرگ نیروهای ما روبرو شده و نتوانسته‌اند پیشروی کنند علیه نیروهای گریلای ما از سلاح شیمیایی استفاده می‌کنند و با ویران کردن طبیعت جنوب کوردستان به جنایت جنگ دست می‌زنند. دولت ترک درختان منطقه را قطع کرده و جنگل‌ها را به آتش می‌کشد.

دولت اشغالگر ترک با هواپیمای جنگنده، با هلی‌کوپترهای تهاجمی، توپ و خمپاره عرصه‌های زاپ، آواشین و متینا را هدف حمله قرار داد

جزئیات حملات هوایی رژیم ترک به شرح زیر است:

هواپیماهای جنگنده ساعت ٢۴:٣٠ روز ۵ ژوئیه مزارع روستای هروره در عرصه متینا را بمباران کردند.

از ساعت ٠٠:٣٠ الی ٢:٣٠ روز ۵ ژوئیه هواپیماهای جنگنده مواضع جنگ در منطقه ورخله عرصه آواشین را بمباران کردند.

از نیمه شب تا ساعت ٢:٣٠ روز ۵ ژوئیه هلی‌کوپترهای دشمن بر فراز مناطق جیلوی کوچک و T شکل در عرصه زاپ به گشتزنی پرداختند و مناطق شامکه، شهید توفان و T شکل را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند.

از ساعت ٠٠:٣٠ الی ٣:٣٠ روز ۶ ژوئیه مناطق چمچو و سیدا و روستای ریچبرآغا توسط توپخانه‌های مستقر در مرز هدف آتش توپ و خمپاره قرار گرفتند.

ساعت ١٠:۵٢ روز ۶ ژوئیه منطقه دشتا نحله در بخش آکره از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد. به دلیل بمباران آتش‌سوزی منطقه را فراگرفت و هنوز حریق ادامه دارد.

در این حملات هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."