نیروهای مدافع خلق: ٧ ارتشی ترکیه به هلاکت رسیدند

در عملیات تیم‌های سیار گریلا ٧ ارتشی ترک به هلاکت رسیدند و ٣ تن دیگر زخمی شدند. ارتش متجاوز ترک حمله به مناطق حفاظتی میدیا با تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی و شیمیایی را ادامه می‌دهد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای از تداوم عملیات‌های گریلا علیه ارتش متجاوز ترک خبر داده است.

برپایه اطلاعیه ه.پ.گ روز ١٨ جولای تیم‌های سیار یژاستار در چارچوب کارزار عگیدهای بوتان شهید دلژین- شهید شروان در منطقه شاخی ایالت وان عملیات انفجاری را به انجام رساندند. دولت ترک مدعی شد که در این عملیات یک کشته و یک زخمی داشته است. اما دولت ترکیه همچون همیشه در حال پنهان کردن تلفات خود است. در این عملیات ۴ ارتش ترک کشته و یک کنترا (جاش) زخمی سده است. این عملیات برای همبستگی با مقاومت گریلاهای حاضر در سنگرهای جنگ و تونل‌ها به انجام رسیده است.

روز ٢۵ آگوست در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در زاپ تیم‌های سیار گریلا اشغالگران مستقر در ارتفاعات شکفتا بریندارا را هدف قرار دادند. در عملیات همزمان تیم‌های گریلا در مجموع ٣ ارتشی ترکیه از پای درآمدند و ٢ ارتشی دیگر زخمی شدند.

ه.پ.گ اعلام کرده است که از ٢١ لغایت ٢۵ آگوست نیروهای گریلای منطقه مقاومت شهید پلنگ در تپه حکاری توسط نظامیان پ.د.ک در متینا با سلاح سنگین هدف حمله قرار گرفته‌اند.

حمله با سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی و بمب‌های شیمیایی

ه.پ.گ از تداوم حملات هسته‌ای تاکتیکی و شیمیایی ارتش ترک خبر داده و می‌افزاید، ارتش ترکیه در ١٩ و ٢٠ آگوست ١٧ بار با تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی و سلاح‌های شیمیایی منطقه ورخله را بمباران کرده است. همچنین ۴ بار سنگرهای جنگ را با سلاح شیمیایی بمباران کردند و ۴ بار با برافروختن آتش، اقدام به هدایت دود سمی به داخل تونل‌های جنگ کردند.

٢۵ آگوست نیز ٢ بار با تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی به تونل‌های جنگ ورخله در آواشین حمله کردند و سپس درصدد تخریب تونل‌ها با بیل مکانیکی بودند.

٢۵ آگوست ١٢ بار سنگرهای جنگ مناطق تپه اف‌ام، تپه آمیدی و ساجا و ٧ بار مناطق تپه جودی با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و سلاح‌های شیمیایی هدف حمله واقع شدند. سلاح‌های شیمیایی بکارگرفته شده در تپه جودی به رنگ قرمز، قهوه‌ای، سفید و خاکستری بودند و بوی گاز کلر از آن متصاعد می‌شد.

ه.پ.گ در پایان می‌افزاید که بالگردهای تهاجمی ارتش ترک روز ٢۵ آگوست ١٨ بار مناطق مقاومت تپه جودی، تپه آمیدی، تپه اف‌ام، ورخله و چمچو را بمباران کردند. همچنین هواپیماهای جنگنده ١٠ بار مناطق چمجو و سیدا را بمباران کرده و توپخانه‌های مرزی نیز ده‌ها بار چمچو را هدف آتش تانک، توپ و کاتیوشا قرار دادند.