نیروهای مدافع خلق: اشغالگرانی که درصدد ورود به تونل‌های جنگ آواشین بودند با شکست روبرو شدند

ه.پ.گ اعلام کرد که ارتش اشغالگر ترک در تلاش بود تا به تونل‌های جنگ منطقه تپه سور در عرصه آواشین وارد شود. نیروهای گریلا پاسخی دندان‌شکن به نظامیان اشغالگر ترک دادند و آنان را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (‌ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات‌های گریلایی و حملات هوایی رژیم غاصب ترک را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس؛

ساعت ۶:٣٠ روز ١٧ ژوئیه/٢۶ تیرماه علیه اشغالگرانی که درصدد ورود به سلسله کوهستان جیلوی کوچک بودند عملیاتی با سلاح سنگین به انجام رسید.

اشغالگران پس از این عملیات گریلایی فعالیت ساخت موضع را متوقف کردند.

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در آواشین؛

ساعت ١١ روز ١۶ ژوئیه علیه اشغالگرانی که درصدد ورود به تونل‌های جنگ منطقه تپه سور بودند عملیاتی به انجام رسید. اشغالگران مجبور به عقب‌نشینی شدند.

ساحت ١۶ روز ١۶ ژوئیه علیه اشغالگرانی که با استفاده از مواد منفجره به تونل‌های جنگ منطقه تپه سور حمله کرده بودند عملیاتی به انجام رسید. برخی از مواد منفجره منهدم گردید و نیروهای ما باقیمانده مواد منفجره را ضبط کردند.

ساعت ٢:١٠ روز ١۶ ژوئیه با مواد منفجره به تونل‌های جنگ منطقه ورخله حمله‌ور شدند.

بمباران آواشین و زاپ از سوی هواپیماهای جنگنده و هلی‌کوپترهای تهاجمی ارتش ترک

از ساعت ٢٣ روز ١۶ ژوئیه تا ساعت ١ بامداد روز ١٧ ژوئیه هلی‌کوپترهای دشمن بر فراز مناطق تپه سور، تپه سپی، تپه سلیمان در آواشین به گشتزنی پرداختند و منطقه ستونا از سوی هلی‌كوپترهای تهاجمی هدف گلوله باران و حملات راکتی قرار گرفت.

از ساعت ٢٣ روز ١۶ ژوئیه تا ساعت ١ بامداد روز ١٧ ژوئیه هلی‌کوپترهای ارتش ترک در آسمان منطقه T شکل عرصه زاپ به پرواز درآمدند و این منطقه از سوی هلی‌کوپترهای تهاجمی هدف حمله واقع شد.

ساعت ٩:٣٠ روز ١٧ ژوئیه منطقه جیلوی کوچک عرصه زاپ از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

ساعت ٩:٣٠ روز ١٧ ژوئیه منطقه سیدا در عرصه زاپ توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

در این حملات هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."