نیروهای مدافع خلق: در انفجار خودرو زرهی در للیکان، ٨ اشغالگر کشته شدند

نیروهای گریلا روز ١٧ تیر ماه در منطقه للیکان عرصه خاکورک عملیاتی را علیه یک خودرو زرهی ارتش ترک به انجام رسانده بودند. ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای از کشته شدن ٨ اشغالگر و زخمی شدن ۶ اشغالگر در این عملیات موفقیت‌آمیز خبر داده است.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای خود را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در عرصه خاکورک

ساعت ١٠:٣٠ روز ٨ ژوئیه/ ١٧ تیرماه علیه یک خودرو زرهی ارتش اشغالگر ترکیه از نوع رئو عملیاتی انفجاری به انجام رسید. در این عملیات خودرو مذکور منهدم شد، ٨ اشغالگر داخل آن کشته شدند و ۶ اشغالگر دیگر نیز زخمی گردیدند. ارتش اشغالگر ترکیه کشته‌های خود را با هلی‌کوپتر سکورسکی از مناطقه خارج کرده و در منطقه دست به عملیات نظامی زد. این عملیات همان روز بدون کسب هیچ نتیجه‌ای خاتمه یافت.

از ساعت ٢٢:۴٠ الی ٠٠:٣٠ روز ١٠ ژوئیه هلی‌کوپترهای ارتش اشغالگر ترکیه بر فراز مناطق تپه سپی، تپه سور، تپه سلیمان، تپه شهید انتقام، مروانوس، بانیستا، تابورا عربان و مام رشو به گشتزنی پرداختند. نیروهای ما بسوی آنان تیراندازی کرده و وادار به ترک منطقه نمودند.

ارتش ترکیه باز هم از سلاح شیمیایی استفاده کرد

ارتش اشغالگر ترکیه که در مقابل نیروهای ما با شکست روبرو شده و در دستیابی به نقشه‌هایش ناکام مانده است با دست زدن به شیوه‌های جنگ کثیف در تلاش است تا به نتیجه برسد. در این چارچوب از ساعت ١٧:٣٠ الی ١٨ روز ١٠ ژوئیه/ ١٩ تیر با سلاح شیمیایی به تونل‌های جنگ در منطقه تپه سور عرصه آواشین حمله کرد.

از ساعت ٢٣:٣٠ تا نیمه شب ١٠  ژوئیه هلی‌کوپترهای دشمن بر فراز مناطق T شکل و جیلوی کوچک در زاپ به پرواز درآمدند. همزمان ارتش غاصب ترک منطقه T شکل را با هلی‌کوپتر بمباران کرد و اقدام به تغییر نظامیان خود در تپه سلیمان کرد.

از ساعت ٢٣ الی ٠٠:٣٠ روز ١٠ ژوئیه هلیکوپترهای دشمن بر فراز خط قاشورا در متینا به گشتزنی پرداختند. در منطقه کانی‌ماسی بخش آمیدی مزارع روستاهای ایدین، کیستا و هروره از سوی هلی‌کوپترهای دشمن گلوله‌باران شدند. این حملات به آتش‌سوزی در مزارع و باغات منطقه انجامید و حریق در مناطق مذکور ادامه دارد.

از ساعت ٩:٣٠ الی ٩:۴٧ روز ١١ ژوئیه (امروز) هواپیماهای جنگنده ترکیه منطقه دشتا کافیه در گاره را بمباران کردند.

از ساعت ٣:٣٠ الی ۴ روز ١١ ژوئیه منطقه چمچو در زاپ از سوی پایگاه‌های مرزی هدف اتش توپخانه و خمپاره قرار گرفتند و ساعت ٩:۵٠ منطقه ساجا از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

در این حملات هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."