نیروهای مدافع خلق: رژیم ترکیه روستائیان را وادار به ترک روستاهای خود و مناطق ییلاقی می‌کند

ه.پ.گ اعلام کرد که دولت ترکیه روستانشینان منطقه دره ماسیرو بخش شاخی استان وان را تهدید کرده است تا روستاها و مناطق ییلاقی را تخلیه کنند. ه.پ.گ از خلق خواست تا موضع خود را در این زمینه نشان دهد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در مورد حملات رژیم اشغالگر ترک اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"رژیم استعمارگر ترک تلاش می‌کند خلق کوردستان را در تمامی مناطق تحت ستم قرار داده و تسلیم بگیرد، خلقمان را که از طریق زندگی در ییلاق‌ها امرار معاش می‌کند تحت فشار قرار داده است. با ممنوعیت خلقمان را فقیر نگه می‌دارد. بویژه اخیرا در منطقه دره ماسیرو واقع در بخش شاخی استان وان روستائیانی را که در روستاهای خود و یا در ییلاق‌ها زندگی می‌کنند مجبور به ترک منطقه کرده است. ما از خلقمان و افکار عمومی می‌خواهیم که در محکومیت این فشارها موضع خود را نشان دهند.

از ساعت ٢٣ الی ٢٣:٣٠ روز ١٢ ژوئیه/ ٢١ تیر ماه هلی‌کوپترهای دشمن در آسمان تپه سور عرصه آواشین به پرواز درآمدند. پس از مداخله نیروهای ما هلی‌کوپترهای سکورسکی و تهاجمی دشمن مجبور به عقب‌نشینی شدند.

از ساعت ٠٠:٠٠ الی ١ روز ١٢ ژوئیه هلی‌کوپترهای دشمن بر فراز منطقه قاشورا در عرصه متینا به گشتزنی پرداختند. منطقه کوردینه، اطراف روستای ایدنه و سرارو از سوی هلیکوپترهای تهاجمی هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار گرفتند.

هواپیماهای جنگنده دشمن ساعت ١٨:٣٠ روز ١٢ ژوئیه تپه شهید هاوار و اطراف رودخانه لولان در منطقه گوشینه عرصه خاکورک را بمباران کردند.

از ساحت ٢٣ الی ٠٠:٣٠ روز ١٢ ژوئیه هلی‌كوپترهای دشمن بر فراز مناطق مروانوس، تابورا عربان، بانیستا، مام رشو، تپه سلیمان، تپه سپی و تپه شهید انتقام به گشتزنی پرداختند.

از ساعت ٢٣ الی ٠٠:٠٠ روز ١٢ ژوئیه هلیکوپترهای دشمن بر فراز منطقه جیلوی کوچک در زاپ به پرواز درآمدند و ارتش اشغالگر ترک نیروهای خود را در تپه شهید سرخوبون جایگزین کرد.

هواپیماهای جنگنده ساعت ٠٠:٢٠ نیمه شب ١٢ ژوئیه منطقه کوروژارو در عرصه زاپ را بمباران کردند.

در این حملات هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."