پلشین کوچگری: محاسبات دولت ترک کاملا نقش بر آب شد

پلشین کوچگری از فرماندهان یژا ستار اعلام نمود که محاسبات دولت ترک مبنی بر اشغال مناطق حفاظتی میدیا تا تابستان و هدف قرار دادن شنگال و روژآوا بعد از آن کاملا غلط از آب درآمد.

پلشین کوچگری از فرماندهان یژاستار اعلام نمود که مقاومت در مناطق حفاظتی میدیا که اشغال آن هدف نخستین دشمن به شمار رفته و از اهمیتی استراتژیک برخوردار است، به پیروزی رسیده است. کوچگری در این باره افزود: پیروزی در مناطق حفاظتی میدیا، به تضمین حضور گریلا می‌انجامد. این مهم هم تامین کننده حیات آزاد برای خلقمان، زنان و ذهنیت ملت دمکراتیک و توسعه بخش آن خواهد بود.

پلشین کوچگری از فرماندهان یژاستار در گفتگویی با خبرگزاری فرات نیوز اظهار داشت که تلاشهای دولت ترک برای اشغالگری که از ماه فوریه در گاره اغاز شد، در ۲۳ آوریل گسترش پیدا کرده و ۵ ماه از حمله به مناطق حفاظتی میدیا می‌گذرد. در طول ۸ ماهی که حمله آغاز شده است، ائتلاف فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ تصور می‌کرد که می‌تواند در باشور کوردستان حضور خود را همیشگی کند و در ترکیه و خاورمیانه حاکمیت خود را در گسترش دهد. در این باره هم از تمام فرصت‌ها و امکانات خود برای جنگ ویژه روانی استفاده کرد. در این مدت از هیچیک از قوانین و حقق جنگی تبعیت نکرده، از سلاح شیمیایی هم استفاده کرده است. جغرافیای کوردستان و مناطق غیرنظامی را هدف قرار داده و به روستاها و مناطق زیست انسانی آسیب وارد کرده و غارت باشور کوردستان همچنان ادامه دارد، در باکور کوردستان، در تمام مناطقی که خلقمان زندگی می‌کند، فشار و سرکوب فیزیکی و شکنجه، فشارهای اقتصادی، فرهنگی را افزایش داده‌اند. فشارهای آنها به گونه‌ای افزایش یافته است که در جامعه نمی‌توان کسی را یافت که دستگیر و بازداشت نشده باشد، در زندانها هم برای درهم شکستن اراده خلق به هر اقدامی دست می‌زنند. با تحریک امواج نژادپرستانه تعمدا در خانه‌ها، مدارس، کارگاه‌ها و حتی در خیابانها، دست به قتل کورد زده و آن را به وضعیتی عادی تبدیل کرده‌اند.

کوچگری در رابطه با سکوت مجامع بین‌المللی نیز افزود: چنین سکوتی به معنای تصویب و پذیرش طرح نابودی کورد است. در واقع ناتو با تکنولوژی و همکاری‌های لجستیکی خود تحت عنوان کمک به پناهندگان، آشکارا نشان می‌دهد که ائتلاف بین‌المللی مانند ائتلاف سال ۱۹۹۹ وارد مرحله اجرا شده است. وضعیت پارت دمکرات کوردستان و سکوت حکومت عراق هم بر این اساس است. در صورتی که حملات صورت گرفته علیه بیمارستان شنگال در جای دیگری روی می‌داد، قیامتی بر پا می‌شد. این اقدام جنایت جنگی بود و  در چارچوب توطئه بین‌المللی برای خاتمه دادن به جنبش آزادی کوردستان بود. پارت دمکرات کوردستان که ستون محلی این حمله است، همکاری‌های خود با دولت ترک را اکنون عیان کرده و نشان می‌دهد که هیچگاه منافع ملی خود را مبنای فعالیتهای خود قرار نمی‌دهد. به این معنا، فرایند حمله مداوم از یک عملیات موقتی فرا رفته و در نتیجه این همکاری‌هاست. بدون تردید این حملات مقطعی نبوده و در جریان این فرایند است که سرنوشت و تقدیر همه مشخص خواهد شد.

در رابطه با حملات کنونی به مناطق متینا، زاپ و آواشین، پلشین کوچگری اظهار داشت: در واقع این حملات در نتیجه طرحی درازمدت شکل گرفته است. اگر خط متینا، زاپ و آواشین را اشغال کنند، می‌توانند بر منطقه بیشتر تسلط پیدا می‌کنند، برای آنکه بتوانند به اهداف خود در گاره، شنگال و مخمور دست پیدا کنند، می‌خواهند به آوانتاژ دست یابند. تا از این طریق هم به نیروهای گریلا آسیب وارد کنند و هم مناطقی را که در داخل باشور کوردستان قرار دارند، تحت کنترل کامل خود قرار دهند. در این هدف آنها فقط نابودی پ.ک.ک نیست، در باشور هم اکنون اجازه حضور هیچ کورد مستقلی را نمی‌دهند و تلاش می‌کنند همه را تحت کنترل خود قرار دهند. از این طریق  می‌خواهند تمام دینامیسمهای کوردی را از میان بردارند. و این مسئله‌ای است که رهیری باشور کوردستان آن را درک نمی‌کند. آگاهی ملی کورد، آزادی را هدف مستقیم خود قرار داده‌اند. به همین دلیل می‌توان گفت که تمام خلق کورد و کوردستان را هدف قرار داده‌اند. به همین دلیل است که علیرغم آنکه به اهداف خود دست پیدا نکرده‌اند، اما برای کسب اهداف خود همچنان تلاش می‌کنند.

کوچگری در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که این حمله بیش از چهار ماه است که ادامه دارد. همراه با تکنولوژی، شمار فراوانی از نظامیان و تبهکاران را هم بکار گرفته‌اند. وی در ادامه افزود: میدان و مواضعی را که مورد هدف قرار می‌دهند، از آسمان مورد حمله قرار می‌دهند. در مناطقی که مستقر می‌شوند، در مناطق استراتژیک، دشمن دوربین و دستگاه‌های ردیابی را کار گذاشته است. از این طریق و کنترل هوایی است که می‌خواهند نیروهای گریلا را کنترل کنند، تحرکات گریلا را شناسایی کنند، نیروی تهاجمی گریلا را کاهش داده و به نتایجی دست پیدا کنند. دشمن تلفات خود را رسانه‌ای نمی‌کند. با حضور خود در منطقه می‌خواهند که از حضور گریلا در منطقه بکاهند و به اشغالگری مشروعیت ببخشند. به همین دلیل، نظامیانی که در منطقه حضور دارند، بیش از آنکه یک نیروی جنگی باشند، نیروی کشف و جستجو و کنترل و تماس است.

کوچگری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که دشمن شیوه حرکت خود را تغییر داده است، شبانه دست به حرکت می‌زنند، تجمع ندارند، در گروه‌های دو نفره حرکت می‌کنند و از این طریق اهداف کوچکی برای گریلا محسوب می‌شوند. به فعالیت تجسسی پرداخته و سخنان مردم را شنود می‌کنند. گروههای مخفی را فعال می‌کنند. بویژه در مواضع استراتژیک ما که می‌خواهند ان را به اشغال دربیاورند، اینگونه حرکت می‌کنند، مانند محاصره یک قلعه، مواضع ما را محاصره می‌کنند و تلاش می‌کنند ارتباط مواضع ما را با نقاط دیگر قطع کنند. و در نهایت تلاش می‌کنند تا این مواضع استراتژیک را از طریق بمباران هوایی، بمب و سلاح‌های شیمیایی که دامنه استفاده از آن روز بروز افزایش پیدا می‌کند، اشغال کنند. تلاش می‌کنند هوالانی را که در داخل مشغول دفاع هستند به شهادت برسانند، یا برای درهم شکستن آنان، خواهان تسلیم آنان هستند.

۵ ماه است که دشمن از حد نهایی فرصت و امکانات خود استفاده کرده است، تلاش کرده است تا به نتیجه برسد. اما تا کنون هیچ موفقیتی کسب نکرده است. آواشین، مام رشو، در زاپ، جیلوی کوچک، در متینا و زندوره به کابوسی برای دشمن مبدل شده است. واقعیت شکست ارتش در مقابل یگانهای گریلا نشان می‌دهند که ارتش ترک تنها به تمجید از خود به عنوان قدرتمندترین ارتش ناتو دست می‌زند. علیرغم محاصره، رفقای ما با استفاده از حداقل امکانات، در استحکامات نه چندان مطمئن خود، مدت ۱۰ روز با روحیه و اراده‌ای آپویی تا آخرین نفس مفاومت کرده و ارتش ترک را که روحیه خود را از دست داده است، ایثارگری و قدرت خود را بار دیگر نشان داده است. عین این وضعیت در جیلوی کوچک و تپه‌های زندوره هم روی داده است. دشمن این مواضع را با بمباران شیمیایی مورد هدف قرار داده است، دست زدن به حمله شیمیایی نشان می‌دهد که  دشمن در مقابل نیروهای قهرمان ما شکست خورده است. خارج از این مناطق، دشمن در مناطقی که از ابتدای این عملیات در آنجا مستقر شده است، قدمی نتوانسته است پیشروی کند. سه ماه است که برای اشغال مواضع مستقر در کوهپایه‌های ورخله، مواضع تپه سور، از تمام فرصت‌ها و امکانات خود استفاده کرده است، با این وجود نتوانسته است که اراده پولادین هوالان ما را که بر اساس خط مشی زیلان شکل گرفته است، در هم بکشند.

علیرغم تمام این تلاش‌ها هم، نتوانسته‌اند مانع از اقدامات و عملیاتهای زمینی هوالان ما شوند، با عملیاتهای هوالانمان در خاکورک، گوَر تا اندازه‌ای حملات آنها تحت تاثیر قرار گرفته است. مقاومت نیروهای گریلا همچنان ادامه داشته و تمام محاسبات آ.ک.پ را نقش بر آب ساخته‌اند. و به این معناست که تمام محاسبات آنها اشتباه بوده است. آنها اینگونه حساب کرده بودند که تا تابستان تمام مناطق حفاظتی میدیا را اشغال کرده و سپس می‌توانند شنگال، روژآوا را هدف قرار بدهند. اما این محاسبات نقش بر آب شده‌اند. ائتلاف فاشیستی آ.ک.پ/ م.ه.پ چون تمام محاسبات خود را اشغال مناطق گریلا قرار داده بود، علیرغم تمام کمک‌های سیستم، اکنون دچار وضعیتی شده است که نمی‌تواند از آن خارج شود. یعنی ترکیه را وارد باتلاقی کرده‌اند. به این منظور هم از وضعیت ژئوپولتیک منطقه، از آوارگان و تبهکاران بهره‌برداری کرده و هم اکنون این وضعیت به وضعیت اضمحلال رژیم ترک تبدیل شده است. سیمای واقعی ا.ک.پ که اخیرا محاسبات انها در مورد افغانستان هم نقش بر آب شده است، وضعیت آنها را که مانند حبابی است نشان می‌دهد. و این ضعیت در نتیحه مقاومت و موضعگیری گریلاهایی شکل گرفته است که با روحیه فدایی آپویی، اراده و عقلانیت گریلا را نشان داده‌اند.

یعنی نبرد ما در مناطق حفاظتی میدیا ادامه دارد و دشمن تلاش می‌کند تا آینده و سرنوشت این نبرد را خود معلوم کند. زیرا مناطق حفاظتی میدیا مناطقی هستند که گریلاهای مدرنیته دمکراتیک خود را در این نواحی مجددا سازماندهی کرده و تمام تاکتیکهایشان را پیروزمندانه انجام داده‌اند. به همین دلیل است که این مناطق هدف اصلی دشمن بوده‌اند. این حمله هم در فرایندی است که توطئه بین‌المللی برای بار دوم آغاز شده و می‌خواهند که مناطق گریلا را تصرف کرده و همین مسئله بر اهمیت استراتژیک این مناطق بیش از پیش می‌افزایند. به همین دلیل است پیروزی ما در مناطق حفاظتی میدیا، تامین کننده موجودیت گریلا خواهد بود. آنهم به تامین حیات آزادی منجر می‌شود آزادی خلقمان، زنان و عقلانیت ملت دمکراتیک را تحقق می‌بخشد.