پروین بولدان: به عنوان یک کورد با آ.ک.پ بر میز مذاکره نمی‌نشینیم

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام نمود که سخنرانی وی در دیرلوک برعکس بازتاب یافته بود در این باره اظهار داشت: بعد از تمام بی‌عدالتی‌های صورت گرفته علیه کوردها، هیچگاه یک کورد با آ.ک.پ بر میز مذاکره نمی‌نشیند.

حزب دمکراتیک خلق‌ها در چارچوب کارزار صیانت از حزب دمکراتیک خلق‌ها با شعار «ما ه.د.پ هستیم و در همه جا حضور داریم»، در شهر روحا با اقشار مختلف مردم دیدار بعمل آورد. پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها، کسکین بایندر ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک و هیات همراه این حزب، از سوی مسئولین و اعضای این حزب در شهر روحا مورد استقبال قرار گرفتند. بولدان و هیات همراه وی در دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها در منطقه کاراکوپرو با اقاشر مردم دیدار کردند.

شهر ملیک‌ها و آیهان‌ها

پروین بولدان در دیدار خود با اقشار مختلف این شهر اظهار داشت: امروز ما در شهر پیغمبران، در روحا هستیم و از حضورمان در این شهر خوشحالیم. پیروزی از آن شماست. ما از محسن ملیک‌ها گرفته تا ابراهیم آیهان‌ها که در صفوف مبارزه شرکت داشته‌اند، در مبارزه برای صلح، دمکراسی و آزادی فعالانه مشارکت داشته‌اند. امروز یاد و خاطره آنها با ماست. یاد و خاطره افرادی را که در این مبارزات شرکت کرده‌اند گرامی می‌داریم و به آنان ادای احترام می‌کنیم. بار دیگر با این افراد پیمان می‌بندیم که از میراث انها صیانت کرده و، پرچمشان را که برای ما به یادبود گذاشته‌اند، هیچگاه از دست ندهیم. در ماه ژوئیه قرار داریم. چیزی به ۲۰ ژوئیه نمانده است، که سالگرد قتل‌عام پرسوس اشت. ما بار دیگر برای تمام رفقایمان که جان خود را در قتل‌عام از دست داده‌اند طلب آمرزش داریم. می‌دانیم که کسانی که این قتل‌عام را صورت داده‌اند، یعنی با همان ذهنیت، این حملات را تنها در پرسوس یا در آنکارا انجام نداده‌اند، بلکه در مرمره نیز همان حمله را با همان مقاصد انجام داده‌اند، و اخیرا در دفتر حزبمان در ازمیر دست به این حمله زده و دنیز پویراز را مورد هدف قرار داده‌اند. ما به خوبی می‌دانیم که بعد از این قتل‌عام، کسانی که قتل‌عام‌های پرسوس و آنکارا را انجام دادند، کسانی که دنیز پویراز را در ازمیر به قتل رساندند، امروز به دفتر ما در مرمره نیز حمله کرده و همان ذهنیت و همان افراد هستند. ما کارگردانان این حملات را می‌شناسیم. ما می‌دانیم که چه کسانی دست به این قتل‌عام‌ها می‌زنند. ما بار دیگر اعلام می‌کنیم که بدون هیچ تردیدی آنها را محاکمه می‌کنیم.

خلق روحا بهترین پاسخ خود را در صندوق‌های رای به دشمنان خلق کورد می‌دهد. آماده هستند که بهترین پاسخ را بدهند. امروز تعدی و ظلم آ.ک.پ به کوردها کاملا آشکار است. هدف آنها این است که در انتخابات بار دیگر قدرت را به دست بگیرند. بار دیگر فرصت آن رسیده است که نشان بدهیم که خلق‌های ترکیه و کورد دروغ‌های آ.ک.پ را دیگر نمی‌پذیرند. دیروز در دیلوک به فرایند حل مسئله کورد اشاره کردم. من در فرایند راه حل مسئله به زمان ارزشمند آن اشاره کردم. کسانی سخنان من را تحریف می‌کنند یا آن را بر عکس بازتاب می‌دهند و می‌گویند که ما می‌خواهیم بار دیگر فرایند حل مسئله کورد را با آ.ک.پ در دست بررسی قرار داده و با آنها بر سر میز مذاکره بنشینیم. ما امروز با ظلم آ.ک.پ روبرو هستیم، وکلای ما در زندان هستند، شهرداران ما دستگیر شده‌اند. مسئولان حزبمان در عملیاتهای روزانه دستگیر و هر روز پرونده‌ای علیه آنها باز می‌شود. در این کشور بعد از تمام بی‌عدالتی‌هایی که علیه کورد صورت دادند، چگونه می‌توان با آ.ک.پ بر میز مذاکره نشست؟!

کورد اقدامات انها را فراموش نمی‌کند

کسانی که با اقدامات غیر دمکراتیک این کشور را اداره می‌کنند، در مقابل خلق‌ها سیاستهای خلق کورد را با مانع مواجه می‌کنند، زبان کوردی را ممنوع می‌کنند، بر افراد شرکت کننده در انتخابات سخت‌گیری می‌کنند، کسانی که عدالت و سیاست را برای کوردها ممنوع می‌کنند و هر روز خلق کورد را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند، در صندوق‌های رای طبیعی است که رای نمی‌آورند. برای کسب رای به آمد رفته و به آرای کورد چشم می‌دوزند. خلقمان ظلم‌هایی را که شما علیه خلقمان و حزبمان روا می‌دارید، هیچگاه فراموش نمی‌کند. خلقمان مبارزه برای آزادی و دمکراسی را هیچگاه فراموش نمی‌کند. اراده خلق کورد در زندان است. ما این مسئله را بار دیگر به یاد آ.ک.پ می‌آوریم تا بلکه به این ظلم خاتمه دهد.