پژاک: در مسیر ۱۵ آگوست، طلوع آفتاب آزادی از مشرق کوردستان را متحقق می‌سازیم

پژاک در وصف گام ١۵ آگوست می‌گوید: اگر خورشید ۱۵ آگوست در سرزمین همه خلق‌های تحت ستم خاورمیانه بدرخشد، بلاشک تاثیرگذاری ژرف آن به مراتب قوی‌تر از سایر انقلاب‌های سوسیالیستی جهان خواهد بود که از هم‌اکنون نشانه‌های تبلور آن آشکار است.

حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) به مناسبت ٣٨مین سالگرد کارزار تاریخی ١۵ آگوست بیانیه‌ای صادر کرد.

پژاک با یاداوری شهادت ریزان جاوید در توطئه مشترک ایران و ترکیه می‌افزاید: "سوگند یاد می‌کنیم که با ادامه راه شهدا از فرمانده عگید تا رفیق ریزان جاوید، خورشید آزادی را از سرزمین پاک شرق کوردستان طلوع بخشیم."

متن بیانیه پژاک به شرح زیر است:

"عید دوباره‌زیستن کوردستان و تاریخ باشکوه خلق کورد با کارزار ۱۵ آگوست سال ۱۹۸۴ رقم خورد. فرمانده عگید(معصوم کورکماز)، فرمانده انقلابی و سلحشور جنبش آزادیخواهی آپویی با آغاز مبارزه اسطوره‌ساز، جانی دوباره در انقلاب کورد و کوردستان دمید و عرش فاشیسم اشغالگر و ظالم را به لرزه درآورد. این کارزار، انقلاب آپویی را طنین‌انداز تاریخ ساخته. بر خلقمان مبارک باد.

رهبر آپو جنبشی را آغاز کرده که تاریخ ستمگران و ظالمان و سیستم‌های زور و فشار را به میدان کارزار ۱۵ آگوست در مسیر جنگ انقلابی خلق، فراخوانده. این انقلاب شورانگیز، حساب‌خواهی از تمامی نظامی‌های فاشیست، اشغالگر و زورمدار در کوردستان است که راه همه انقلاب‌های خلقی خاورمیانه را گشوده است. ۱۵ آگوست با شلیک اولین گلوله به شخصیت واپس‌گرای کورد، انقلاب دوباره‌زیستن خلق‌های تحت ستم خاورمیانه با پیشاهنگی خلق ‌کورد است. تاریخ محشرآسای قیام زنان بر ضد نظام مردان‌سالار نابرابر متکی بر زور و فشار و استثمار است که خلق کورد را پیش‌قراول و پیشاهنگ همه آنها قرار داده.

حماسه دوباره‌زیستن خلقی است که با لوزان‌ها در باطلاق سیستم‌های مخوف سرمایه‌داری گرفتار ساخته‌اند. مگر با کارزار حماسه‌آفرین و شگفتی‌ساز رهبر آپو و فرمانده عگید بتوان خلق کورد را که در چنگال نسل‌کشی فرهنگی و فیزیکی گرفتار آمده، نجات داد. قیام زنان، جامعه، محیط‌‌زیست، خلق‌ها و اتنیک‌ها است که محشر حسابخواهی کوردستان و خاورمیانه از نظام‌های زور را جلوه‌گر ساخته. قیام خیزش خلق کورد در برابر تاریکی و سیاهی نظام‌های اشغالگر در هرچهاربخش کوردستان است. چون خلقمان در مسیر این انقلابِ «خلق‌ها، زنان و محیط‌زیست» به پیش می‌تازد، بی‌شک وظایفش در سراسر خاورمیانه سنگین‌تر هم گشته. اگر خورشید ۱۵ آگوست در سرزمین همه خلق‌های تحت ستم خاورمیانه بدرخشد، بلاشک تاثیرگذاری ژرف آن به مراتب قوی‌تر از سایر انقلاب‌های سوسیالیستی جهان خواهد بود که از هم‌اکنون نشانه‌های تبلور آن آشکار است.

چند روز قبل از ۱۵ آگوست امسال و در مسیر همان پیکار تاریخی رفیق‌مان ریزان جاوید (یوسف ربانی) با همکاری رژیم‌های ترکیه و ایران شهید گشت. تاریخ عظیم خاورمیانه، کارزار ۱۵ آگوست را در سایه شهید «ریزان جاویدها» که رهروان پاک راه فرمانده عگید هستند، جاوید ساخته است. ۳۸ سال مبارزه تمام جنبش آپویی برای تحقق آزادی و دمکراسی، می‌رود با آغاز سال ۳۹‌مین خود هم آفتاب درخشانش را از شرق کوردستان طلوع بخشد و هم زمینه‌های آزادی رهبر آپو را با هدف آزادی کامل هر چهاربخش کوردستان متحقق سازد. امسال، عید ۱۵ آگوست، عید دوباره‌زیستن خلقمان در خاورمیانه و عید تحقق آزادیهای پی‌درپی است که زنان مبارز کورد در راس آن نقش‌آفرینی تاریخ‌ساز دارند. سال جاری در سایه این کارزار تاریخی که در شرف کسب نتایج گهربار برای خلقمان است، آخرین سال اسارت رهبر آپو خواهدبود و اشغالگران و قدرت‌های جهانی که عامل بوجودآورنده مسئله کورد هستند، غیر از آزادی رهبر آپو و خلق کورد، چاره‌ای دیگر پیش‌رو ندارند.

ما بعنوان «حزب حیات آزاد کوردستان(پژاک)» ضمن تبریک عید دوباره‌زیستن ۱۵ آگوست به رهبر آپو، خلق کورد، خلق‌های آزادیخواه، نیروی گریلا، زنان انقلابی و تاریخ‌ساز، همه خلق‌های ستمدیده و انترناسیونالیست‌های آزادیخواه، سوگند یاد می‌کنیم که با ادامه راه شهدا از فرمانده عگید تا رفیق ریزان جاوید، خورشید آزادی را از سرزمین پاک شرق کوردستان طلوع بخشیم. از عموم خلق‌مان، زنان، جوانان، روشنفکران و آزادیخواهان و دمکراسی‌طلبان خلق کورد، بویژه در شرق کوردستان دعوت به عمل می‌آوریم که عید دوباره‌زیستن ۱۵ آگوست را خمیرمایه آزادی کامل خلق و سرزمینمان قراردهیم و همگان با حضور در میادین مبارزه نستوه تا کسب آزادی و دمکراسی از پای ننشینیم. باردیگر عید ۱۵ آگوست را به رهبر آپو، خلقمان و همه آزادیخواهانی که قلبشان برای آزادی کامل خلق‌ها می‌تپد، تبریک می‌گوییم. پیروزی نزدیک است. پاینده و جاوید باد، انقلاب آزادی خلق‌ها."