پژاک: حمله فاشیسم ایران به کویه و زرگویز را بشدت محکوم می‌کنیم

پژاک در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله رژیم متجاوز ایران به کویه و زرگویز در جنوب کوردستان بر تداوم مبارزه و قیام علیه ظلم و ستم دشمنان تأکید کرده است.

حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) در بیانیه‌ای حملات رژیم فاشیست ایران به مناطق مقرهای احزاب دمکرات کوردستان ایران و حزب کومله در کویه و زرگویز را محکوم کرده است.

متن بیانیه پژاک به شرح زیر است:

"بمباران‌های امروز، ٢٨ سپتامبر ٢٠٢٢ نظام فاشیست و اشغالگر ایران علیه مناطق غیرنظامی و مقرهای «حزب دمکرات کوردستان – ایران» در کویه و «حزب کومله» در زرگویز اقلیم جنوب کوردستان را بشدت محکوم می‌کنیم.

در روزهای گذشته، ٢۶ و ٢٧ سپتامبر، حمله فاشیسم ترکیه با هماهنگی فاشیسم ایران به منطقه کوهستانی آسوس علیه مواضع گریلاهای حزبمان پژاک و امروز حمله موشکی و پهپادی به مقرهای احزاب کومله و دمکرات نمود بارزی از تلاش دشمنان هرچهاربخش کوردستان برای منحرف ساختن افکار عمومی از تمرکز بر قیام سراسری در ایران و شرق کوردستان، می‌باشد. رژیم فاشیست ایران می‌کوشد با توسل به این حملات، گذشته از انحراف افکار عمومی، زمینه‌های سرکوب خشونت‌طلبانه و نسل‌کشانه را با ارعاب خلق قیام‌کننده‌مان، مهیا گرداند. دول فاشیست حاکم بر کوردستان امروز با تمام توان می‌کوشند که در برابر اتحاد خلق ‌کورد در هر زمینه و فرصتی بصورت هماهنگ و هم‌پیمان خلقمان, احزاب و سازمان‌ها و فعالان مدنی را به انحاء مختلف مورد هدف قرار دهند، لذا هرچهار بخش را به میدان جنگ عملی مبدل‌کرده‌اند. این، پیشبرد یک وضعیت جنگی علیه مبارزترین خلق‌ یعنی خلق‌کورد می‌باشد. دشمن می‌کوشد جواب فلسفه حیات‌بخش «ژن، ژیان، آزادی» را با جنگ و خون‌ریزی بدهد که این حربه‌ها از همین اوان شکست ‌خورده است. دشمنان تضعیف شده‌اند و انقلاب خلقمان نیرومندتر گشته است به همین دلیل دشمن تاب تحمل پیشاهنگی و پیشرفت خلقمان و افکار آزادیخواهانه آن را ندارد.

ما همچو «حزب حیات آزاد کوردستان(پژاک)» ضمن محکوم‌کردن مجدد این حملات رژیم ایران به مواضع احزاب دمکرات و کومله در کویه و زرگویز اقلیم کوردستان، شهادت هم‌میهنان غیرنظامی و پیشمرگه را تسلیت می‌گوییم. بی‌شک چنین حملاتی که خطرات علیه خلق‌کورد را افزایش می‌دهد خطرناک می‌‌دانیم و تاکید می‌کنیم که قابل قبول و قابل‌ تحمل نیست. چنین حملاتی مایه تضعیف روحیه انقلابی‌گری خلقمان در مبارزه با نسل‌کشی دشمنان نخواهد شد. آنچه خلقمان را به آزادی می‌رساند، تداوم مبارزه و قیام علیه ظلم و ستم دشمنان است. تنها دوست و تکیه‌گاه محکم خلقمان همانا تک‌تک کوهستان‌های سربه‌فلک‌کشیده کوردستان است. با مبارزه مداوم به پیروزی می‌رسیم، بنابراین خلقمان را به اتحاد ملی – دمکراتیک فرامی‌خوانیم."